Budowanie profesji

Ogólne forum o Lacu, otwarte dla wszystkich.

Moderator: łowcy trolli

Budowanie profesji

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 7:43 pm

(ten temat pierwotnie był odpowiedzią na ten temat: Profesja łowcy/tropiciela/rangera, lecz został od niego oddzielony)

Mam bardzo kontrowersyjny pomysł, zdaję sobie sprawę z tego. Tym bardziej, że jest absolutnie nie przemyślany i piszę o nim 2 minuty po jego wymyśleniu. Ale najpierw krótki wstęp o tym, jak to się stało.

Grałem sobie kiedyś po LANie z pewnym gościem w grę co się zwie KKND 2. Jest to strategia czasu rzeczywistego - stara, ale jara. Jak na swoje czasy (1998 - rok wydania) miała kilka nowatorskich rozwiązań, między innymi tworzenie "własnych" rodzajów jednostek. O tyle "własnych", że w przeciwieństwie do gotowych (piechoty, czołgów, samolotów itp.), można było je zbudować niczym z dużych klocków. Wybierało się opancerzenie, prędkość, wielkość (duży pancerz wymagał największych gabarytów pojazdu), było kilka rodzajów broni do wyboru itd. Oczywiście, więcej pancerza, lepsze działko - to wszystko kosztowało, a taki pojazd choć był dobrym uzupełnieniem armii, armia złożona z samych takich uzupełnień nie była dobra. Jednak jako dobre uzupełnienie, budowanie "własnych" typów jednostek, dawało to jeszcze większe pole do popisu na polu walki.

A teraz do rzeczy. Wpadł mi do głowy wcale nie genialny, ale wcale też nie taki głupi pomysł - mam nadzieję. Dlaczego podczas tworzenia postaci gracz nie miałby mieć do wyboru zamiast skorzystania z gotowej profesji - stworzenia własnej i zagrania takowąż? Głównie tworzenie takiej profesji miało by się odbywać przez wybór umiejętności, ale oczywiście trzeba by to mocno ograniczyć - na tyle mocno, że tworzenie własnej profesji dawałoby duże możliwości, ale nie pozwalałoby na stworzenie lepszej niż standardowe. Można by wyłączyć kilka/kilkanaście umiejętności w ogóle, a te, które zostaną, dać do wyboru w ten sposób, że z trzech podanych można wybrać tylko jedną. Bo przeciez nie może być tak, żeby ktoś sobie wybrał najlepsze czary, a na dodatek - wszystkie naraz. Myślę raczej o tych przeciętnych, które nie dawałyby przewagi takiej profesji nad żadną inna, ale które dawałyby możliwości na wykazanie się, na kreatywność.

Pomysł jak pomysł, jest taki sobie. Ale jakby ktoś widział w tym sens, jakby go tak rozbudować (a może wcale tego nie potrzebuje?) - dlaczego miało by nie być fajniej z taką opcją?

Powtórzę tylko, że nie przemyślałem tej sprawy, rzuciłem ją ot tak, po prostu. Nie myślałem o skutkach ubocznych, ewentualnych problemach z implementacją takiego wymysłu, więc proszę na mnie nie krzyczeć, tylko jeśli już, to zmiażdżyć mój pomysł argumentami.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 7:57 pm przez joerg, łącznie edytowano 1 raz
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 7:50 pm

Odpowiednikiem tego "budowania jednostek" z klocków jest:
1. wybór rasy takiej lub takiej
2. wybór profesji takiej lub takiej
3. osiągnięcie poziomu takiego lub takiego
4. ubranie w to lub tamto
5. wyćwiczenie, wytrenowanie tego lub tamtego.
Bach, masz postać z klocków, każda inna i o innych możliwościach i zastosowaniach (oraz z możliwością kopiowania - spójrz na ilość złodziei na 22 ;)). Gratuluję pomysłu, ale wymyślono to długo przed Tobą ;)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:04 pm

Ani ja, ani mój pomysł nie czujemy się zmiażdżeni argumentami. Odniosłem wrażenie, że albo mnie nie zrozumiałeś, albo chciałeś zbyć byle czym (albo użyłeś złego porównania).

Jeśli już dalej chcemy porównywać, to:
-Tworzenie "własnych" jednostek w KKND 2 jest odpowiednikiem tworzenia własnej profesji w Lacu
-To wszystko, o czym pisałeś, a co miałoby być tymi klockami w Lacu, w KKND2 jest sposobem zbudowania (więcej piechoty, czy lotnictwa itp.) i użycia w walce swojej armii.
Wybranie cech jednostce w KKND 2 ma na celu inne jej przygotowanie do walki, niż są przygotowane jednostki standardowe, tak samo stworzenie własnej, oryginalnej profesji przy zakładaniu postaci miałoby być przygotowaniem jej do innej gry niż gra standardowymi profesjami.

Nadal uważam, że skoro tworzenie własnych profesji daje więcej możliwości, warto to wprowadzić, o ile w praktyce ten pomysł miałby wypalić.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 8:08 pm

joerg napisał(a):Wybranie cech jednostce w KKND 2 ma na celu inne jej przygotowanie do walki, niż są przygotowane jednostki standardowe, tak samo stworzenie własnej, oryginalnej profesji przy zakładaniu postaci miałoby być przygotowaniem jej do innej gry niż gra standardowymi profesjami.


I tym wlasnie wybor rasy, profesji, ekw, przebieranie sie, cwiczenie umiejek, sposob uzycia tych umiejek - nie ma 2 identycznych postaci, a glownym tego powodem jest czynnik losowy....


ps. bo to sa gotowe profesje aby wszystko bylo zbalansowane, stworzone przez Ciebie postacie bylby po 1. niezbalansowane, po 2. bylby nikim, czytaj nazwa profeji odpowiada w jakims stopniu umiejetnoscia przez nia posiadanym :)
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:17 pm

Reif napisał(a):I tym wlasnie wybor rasy, profesji, ekw, przebieranie sie, cwiczenie umiejek, sposob uzycia tych umiejek - nie ma 2 identycznych postaci, a glownym tego powodem jest czynnik losowy....

Po pierwsze, bardzo często zdarzają się bardzo podobne postacie, głownie na pierwszych poziomach. Tego uniknąć się nie da, ponieważ dopiero gra na kolejnych poziomach różnicuje różne postacie, ale jak mniemam wynika to nie tyle z różnych koncepcji graczy, co z różnicy ich doświadczeń.

Tak czy inaczej, zostawmy już porównania Laca do KKND 2, a skupmy sie na tym, czy mój pomysł bardziej by zaszkodził czy bardziej by pomógł. Bo według mnie jak na razie Wasze argumenty polegają tylko na tym, że Lac już i tak daje możliwości odgrywania róznych postaci. Owszem, ale nie o to mi chodziło - raczej chciałem bardziej zróżnicować profesje postaci graczy, a nie same postacie.

ps. bo to sa gotowe profesje aby wszystko bylo zbalansowane, stworzone przez Ciebie postacie bylby po 1. niezbalansowane, po 2. bylby nikim, czytaj nazwa profeji odpowiada w jakims stopniu umiejetnoscia przez nia posiadanym :)

O tym też pisałem. Budowane profesje z założenia miały by być gorsze od każdej innej profesji, ale jestem przekonany, że niejeden gracz chętnie by pograł postacią o oryginalnej profesji, choćby tylko z tego względu, że jest ona oryginalna. Na to drugie nie potrafię odpowiedzieć, ale nie widzę też w tym wielkiego problemu.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 8:19 pm przez joerg, łącznie edytowano 1 raz
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 8:17 pm

To ja, jako, że swojego czasu robiłem na tym forum za "pomysłowego Dobromira" powiem co nieco jak ja to bym widział, znając życie rzecz jest zwyczajnie niewykonalna, dlatego to czyste bajdurzenie podpitego barda :wink:

I.
1. "Co jest przydatne", czyli wielka dyskusja o tym co przydaje się najbardziej, a co najmniej, czyli klasyfikacja przydatności umiejek.

II.

1. Wybór rasy
2. Wybór profilu profesji
3. Teraz mamy do dyskozycji określoną liczbę punktów, za nie "kupujemy" umiejki, jakie prędzej czy później będą nam dostępne. Oczywiście, jeśli wybraliśmy sobie profil magiczny umiejętności takie jak kopanie czy trzeci atak kosztują więcej.
4. No i co? Dla każdego coś dobrego? :wink:

Tak to rozumieliście?
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez (Ja)Szczurzyca » Pn wrz 05, 2005 8:19 pm

Hmm... graliście w Morrowinda? Tam można stworzyć sobie profesję i ją też nazwać (Na przykład mistyk albo wiedźma. Albo ogórek :wink: ). Ale niestety to na Lacu się nie przyjmie. Jednym z powodów są na przykład gildie. Dla każdego gracza będzie tworzona nowa?!? Czy będą bezdomni?
Ej, dlaczego nie mogę być liszem? Ja chcę być liszem! Lisz, lisz, lisz!
Nieumarły mag - to jest to!

A Sektoidzi są super!
Emblemat użytkownika
(Ja)Szczurzyca
 
Wiadomości: 83
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 4:51 pm
Lokalizacja: Kraków, NH

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:23 pm

Właśnie tak to sobie wyobrażałem, Powsinogo. Jednak chcę zaznaczyć, że jeśli ktoś bardzo mocno przebuduje ten pomysł, ale doprowadzi do jego wdrożenia, będę mu bardziej wdzięczny niż komuś, kto po prostu się ze mną zgodził, ale nie kiwnął nawet palcem.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 8:26 pm

I przy pierwszym punkcie Powsinogi stajemu w miejscu. Po jakims miesiacu po Lacu by biegala 100 postaci z tym samym ukladem umiejek (ktore one by uwazaly za najlepsze bo ktos takie wybral i wszystkich rozwalal, ale wcale by nie musial byc najlepszym ukladem). Ale jakby nie patrzec i tak kazdy by dazyl do bycia "najsilniejszym".... kupa.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 8:28 pm przez Reif, łącznie edytowano 1 raz
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 8:28 pm

Taki pomysł mógłby się skończyć tylko w jeden sposób - powstałyby "żelazne kombinacje", które stałyby się de facto profesjami w Lacu.

Dodatkowo nie jestem w stanie wyobrazić sobie systemu punktowania takiej liczby i takich umiejętności, które my posiadamy. Może inaczej - system jestem sobie w stanie wyobrazić (punkty za daną umiejętność, dodatkowe punkty za konkretne kombinacje, no i podział na grupy, żeby nie można było wybrać jednocześnie wszystkich umiejętności danej grupy rezygnując z bzdetów informacyjnych), ale nie jestem w stanie wyobrazić sobie kryteriów, jakimi miałby się kierować ktoś, kto by je przyznawał. Nawet Thail, Slaanesh, Achrol i Reif razem wzięci nie wpadliby jadąc od góry do dołu po liście umiejętności na wszystkie możliwości naciągnięcia tego tak, aby być mocniejszym od innych.

Tak czy inaczej po jakimś czasie wszyscy graliby identycznymi kleryko-mago-złodziejo-skrytkami (pewnie powstałyby ze 3-4 konkretne kombinacje), a jeden Nifir profesją, która umie tylko identyfikować i nic więcej :) Czym taka sytuacja różni się od obecnej (wszyscy dążący do jednego z kilku zestawów ekwipunku do różnych zastosowań)? Tym, że przez 3 lata ktoś będzie nad tym pracował usiłując to wyważyć i otrzymując jedynie obelgi ze strony poszkodowanych, którym odebrano umiejętności ponadpunktowe po jakiejś zmianie. Bo oprócz tego, to widocznego efektu nie będzie. Tylko osłabienie nowicjuszy nie wiedzących, co wybrać.

PS. Mieliśmy już taki system, gdzie zakładając postać mogłeś sobie dobrać 5 umiejętności z listy kilku. Nowi gracze wybierali oddychanie pod wodą lub tworzenie jedzenia, a starzy się dziwili, jak to jest, że głupi wojownik tak samo dobrze rzuca czary ofensywne lub leczące, co jakiś mag/kleryk.
PPS. Jeśli podoba Ci się gra w hybrydy, wstąp na poziom 101. Zostaniesz mutantem mającym do wyboru wszystkie możliwe umiejętności. Gwarantuję Ci, że wyćwiczysz konkretnych kilka, te same, co wszyscy (nie będę wymieniał).
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:29 pm

(Ja)Szczurzyca napisał(a):Hmm... graliście w Morrowinda? Tam można stworzyć sobie profesję i ją też nazwać (Na przykład mistyk albo wiedźma. Albo ogórek :wink: ). Ale niestety to na Lacu się nie przyjmie. Jednym z powodów są na przykład gildie. Dla każdego gracza będzie tworzona nowa?!? Czy będą bezdomni?

Rozumiem, że gildie to swego rodzaju stowarzyszenia, mające na celu ochronę interesów i przywilejów swoich członków. Przynależność do takiego stowarzyszenia polega na tym, że ma się odpowiednią profesję, np. wszyscy wojownicy mają swoją gildię wojowników. Niestety, jeśli tworzysz własną profesję, nie ma mowy o jakiejkolwiek przynależności. Chyba, że ktoś by miał zamiar zbudować gildie dla "mieszańców", ale moim zdaniem nie powinny takowe powstać.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:35 pm

Nareszcie coś porządnego. Ale i z tym powalczę, najwyżej polegnę.
I przy pierwszym punkcie Powsinogi stajemu w miejscu. Po jakims miesiacu po Lacu by biegala 100 postaci z tym samym ukladem umiejek (ktore one by uwazaly za najlepsze bo ktos takie wybral i wszystkich rozwalal, ale wcale by nie musial byc najlepszym ukladem). Ale jakby nie patrzec i tak kazdy by dazyl do bycia "najsilniejszym".... kupa


Tak czy inaczej po jakimś czasie wszyscy graliby identycznymi kleryko-mago-złodziejo-skrytkami (pewnie powstałyby ze 3-4 konkretne kombinacje)


Przewidziałem to, ale może nie zwróciliście na to uwagi. Mieszane profesje nie były by do takiego porządnego grania, by kogoś bić, a tym bardziej nie były by dla nowicjuszy (co za problem napisa o tym w odpowiednim miejscu ostrzeżenie).

Napisałem przecież, że jakich kombinacji by nie było można zrobić, taka mieszana profesja w żadnym wypadku nie może być lepsza od którejkolwiek ze standardowych. Bardziej byłaby wybierana dla odróżnienia się od innych, niż do stworzenia świetnie bijącej hybrydy.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 8:37 pm

Jakby byla slabsza to nikt by tym nie gral, a jakby byla slabasza od wszystkich obecnych to by byla nie do grania. Na 100% nowicjuesz by ja brali na poczatek, dlatego bo jest napisane zeby nie brali .... :roll:
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:42 pm

Reif napisał(a):Jakby byla slabsza to nikt by tym nie gral, a jakby byla slabasza od wszystkich obecnych to by byla nie do grania. Na 100% nowicjuesz by ja brali na poczatek, dlatego bo jest napisane zeby nie brali .... :roll:

Szczerze w to wątpię, Reifie, że nikt by tego nie brał. W końcu to jakaś odskocznia od tych samych 10 profesji*. Jestem pewien, że najsłabsza profesja była by wyzwaniem dla twardzieli. A jeśli chodzi o nowicjuszy, którzy czytając "nie poleca się użycia opcji tworzenia własnej profesji nowym graczom" robią na przekór temu komunikatowi, to... co ja mam powiedzieć? Jak ktoś jest głupi, to ktoś jest gupi i tyle, nie potrafię tu niczego dodać. Chociaż nie sądzę żeby nowi gracze używali opcji mojego pomysli tylko z przekory, jeszcze nie słyszałem o człowieku, który przechodziłby w nieoznakownym miejscu na jezdni tylko dlatego, że ma do wyboru przejście po pasach dla pieszych.

*Bynajmniej nie uważam, że wszystkie profesje są takie same, to by było naprawdę głupie. Co miałem na myśli to to, że jest sotsunkowo mało profesji do wyboru, i powtarzają się one na liście "kto".
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 8:46 pm przez joerg, łącznie edytowano 2 razy
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 8:43 pm

kupa.

Reifie, dedukuję, że wcześniej napisałeś tu takie słówko na "g" :wink:

Mówiłem, że cały pomysł jest nierealny.

Inna sprawa, że mi osobiście podobał się pomysł z kilkoma umiejkami wybieranymi na początku. Jeszcze inna sprawa, że psuły one troszkę klimat, wojowie rzucający zaklęcia itp. Natomiast kiedyś myślałem o np. 2 umiejkach dla profesji, które ustalimy sobie jako możliwe na początku, i potem to odwrócenie tego będzie niemożliwe.

Przykład (czysta hipoteka):
Potężny cios (cios zadający 2x tyle, co normalnie) albo grad ciosów (jakaś tam większa ilość ataków, kosztem 20 ruchu za dodatkowy cios).

Oczywiście to też tylko gadanina.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 8:44 pm przez Powsinoga, łącznie edytowano 2 razy
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 8:43 pm

joerg napisał(a):jeszcze nie słyszałem o człowieku, który przechodziłby w nieoznakownym miejscu na jezdni tylko dlatego, że ma do wyboru przejście po pasach dla pieszych.


Nie zapominaj, ze Lac nie jest swiatem realnym.
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:46 pm

Reif napisał(a):
joerg napisał(a):jeszcze nie słyszałem o człowieku, który przechodziłby w nieoznakownym miejscu na jezdni tylko dlatego, że ma do wyboru przejście po pasach dla pieszych.


Nie zapominaj, ze Lac nie jest swiatem realnym.

A Ty nie zapominaj, że nowi gracze rekrutują się tylko z ludzi przyzwyczajonych do świata realnego.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 8:46 pm

joerg napisał(a):taka mieszana profesja w żadnym wypadku nie może być lepsza od którejkolwiek ze standardowych

1. Nikt by nie grał postacią, którą biją wściekłe pieski.
2. Zauważ, że samo założenie eliminuje większość kombinacji. Każde połączenie magii z siłą, ofensywy z defensywą, jest przekrętem, chyba, że wyeliminujesz 90% umiejętności (czyli dasz do wyboru tylko lekkie leczenie, tylko kolorowe płomienie i tylko uniki i tylko dwa ataki - taka profesja istnieje, jest nią szpieg, który ma trochę więcej niż te podstawy, w związku z czym jest przegięty (łatwy)). Profesja mająca ze wszystkich po trochu, ale słabsza, byłaby takim szpiegiem, który nie ćwiczy niczego powyżej np. poziomu 22 (i lekkie leczenie zamiast silniejszej rehabilitacji). Możesz to zrobić w tej chwili bez żadnych kombinacji.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 8:49 pm

W takim razie można by dać znacznie więcej umiejętności do wyboru, przy jednoczesnym ograniczeniu siły umiejętności wykorzystywanych przez niestandardowe profesje.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 8:50 pm

To ogrom pracy, a rezultatem byłoby spłaszczenie umiejętności (możesz wybrać 20, ale wszystkie robią to samo - my tu nie dyskutujemy o nazywaniu umiejętności swojej profesji, tylko o dobieraniu ich działania).
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 8:53 pm

Pamiętam, jak kiedyś szukałem profesji najbardziej by mi odpowiadała do mojego stylu, zresztą ze względu na typowych bardów z RPG mam sentyment do towarzycha znającego się na wszystkim i na niczym. Rozważałem szpiega, woj wygrał z racji praktycznych - jestem kiepskim graczem.

Ale szpiegiem naprawdę fajnie się gra. Wiem, bo moja pierwsza postać (nie Saradir, a jego koleżka Lazarus, znacie go z opowiadań) był szpiegiem. :cool:
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez Arastroch. » Pn wrz 05, 2005 9:07 pm

Hmm, pomysł nie byłby taki zły. Ale oczywiście, zawsze da sie zrobić swego rodzaju, jak to Lam powiedział, "żelazne kombinacje" (hehe, fajne określenie, zapamiętam). Jednak przecież zawsze można zredukować ich wyższość do minimum. Jak joerg powiedział, byłyby grupy umiejętności, z tórych możnaby wybrać jedna. Grup byłoby kilkanaście, tak, aby gracze mieli po kilkanaście umiejetności. Oczywiście przed wyborem umiejętności wybierałoby się kierunek, nie mam pomysłu jak to by można nazwac, ale walka, magia, blebleble, itd. i każdy kierunek miałby inną ilosc rup i ogólnie wszystko wyważonę, więc pełno pracy :P. Problem z gildiami, ja nie widze, gracz wybrałby swoją gildię, do jakiej chce należeć, wybór zalezałby od na początku okreslonego kierunku. Poza tym, teraz też są różne żelazne kombinacje, choćby krasnolud wojownik, to juz jest coś, chociaz dobrze wyćwiczona profesja magiczna dałaby mu popalić, ale nie o tym mówimy :P. Także pomysł bardzo dobry, ale w sumie nierealny, bo za durzo roboty i nie ten system :P. (eee tam, co ja wiem :P)

Arastroch, Hasharin z TZM
Klnę się prawdą i nieprawdą,
Klnę się mieczem, słuszną bitwą,
Klnę się gwiazdą, tą poranną,
Klnę się weczorną modlitwą.
Arastroch.
 
Wiadomości: 219
Dołączył(a): So lip 17, 2004 9:33 pm

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 9:08 pm

Nie żebym coś tego, ale rozważanie całej sprawy całkowicie na poważne (dodane: przy obecnych środkach i sytuacji) uważam za troszkę bezsensowne :wink: choć zresztą - rozmwiać możemy...
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 9:15 pm przez Powsinoga, łącznie edytowano 2 razy
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 9:12 pm

Powsinoga napisał(a):Nie żebym coś tego, ale rozważanie całej sprawy całkowicie na poważne uważam za troszkę bezsensowne :wink:

Dlaczego? Jeśli nie na poważnie, to po co ja się w ogóle staram?
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 9:13 pm

My jak najbardziej sprawe rozwazamy na powaznie.
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 9:14 pm

Przejrzyj w dziale Lac kilka tematów mojego autorstwa zaczynających się na "mam pomysł" a zrozumiesz o co mi chodzi.

Po prostu w aktualnym toku dyskusji doszedłem do wniosku, iż rzecz nie przejdzie. Jeśli tak, to po co w tej chwili dyskutować o tym całkowicie na poważne, jeśli projekt prawdopodobnie nie przejdzie?

Ale nie tam, nie zniechęcaj się moim gadaniem. Kto wie, czy kiedyś nie poprowadzimy do boju lacowych hybryd...
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 9:20 pm

Nie chcę bojowych hybryd, zrozum to. Chcę dac możliwość, z której nie skorzysta nikt, by mieć bardziej bojową postać, niż by miał gdyby wybrał standardową profesję. Chcę dać możliwość wykazania się inwencją twórczą tylko po to, by się nia wykazać - nic więcej.

Nie wiem na czym by miał polegać ten "ogrom pracy", nie chcę tworzenia słabszych odpowiedników tych umiejętności, które gracz miałby wybierać, ale mnożenia ich siły przez jakis procent, i tyle.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 05, 2005 9:25 pm

No to cóż - życzę owocnego projektowania itp. Niech się pomysł przyjmie i zostanie zrealizowany...
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez joerg » Pn wrz 05, 2005 9:28 pm

Wszyscy widzimy, że tak się nie stanie. Ja odpisuję tylko dlatego, że nadal mam uczucie, że to nie jest głupi pomysł. To, że pomysł jest nie do przyjęcia jeszcze mi nie wystarczy do rezygnacji z odpowiadania, ale jak uznam, że oprocz tego jest jeszcze słabym pomysłem, dam za wygraną.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 9:29 pm

Inna sprawa jakbys sam zabral sie do roboty i wykonal cala dokumentacje, osbone grupy umiejek, kiedy co mozna wybrac, doslowanie wszystko. Bogowie i tak maja kupe roboty.

Glownie dlatego reagujem w wiekszosci sceptycznie, bo "nie ma kto" tego zrobic.
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez Eth » Pn wrz 05, 2005 9:41 pm

jak zwykle nikt kolesia nie rozumie :)
reif o jednym - "jak by byla slabsza to nikt by nie gral"
lam o tym samym - ktos by sie wzorowal na odpowiednio dobranym wzorze.

ciezko zrozumiec co pisze joerg?
wyraznie napsial - niech z gory bedzie wiadome ze ta postac bedzie slabsza.
wtedy argumenty reifa i lama traca racje bytu.
bo nikt nie ebdzie gral taka profesja.
chodzi wlasnie o to ze niektorzy chca grac takimi wlasnie profesjami bo ich nie interesuje robienie zlodzieja na 22 i bicie kazdego po lbie.
oni chca sobie zlozyc kogos kto bedzie pasowal do ich wizerunku - barda, lowcy.
wiec dlaczego nie? bard i lowaca nie musi miec trzeciego ataku. nie musi miec sztormu.
nie musi byc profesja wywazona... moze sie opierac na juz istniejacej profesji wezmy np mnicha. z ta roznica ze nie ma jakis tam ofensywnych czarow a ma do wyboru nie wiem - np granie na lutni - pasujace do klimatu a nie do zarzynania mobow.

umiejetnosci pasujacych do swiata mozna by wymyslic multum.
inna sprawa ze jak zwykle pojawia sie tekst:
"to napisz to - bo bogowie sa zajeci"
i lapy opadaja.
jak ktos kto siedzi na mudzie powiedzmy sporadycznie, pracujacy, wychowujacy dzieci, uczacy sie w 1 klasie gimnazjum itd... moze cos napisac?
80 procent ludzi jest normalna i nie ma pojecia o co w tym chodzi :)

nie mowiac o tym ze jak ktos chce cos zrobic to jest odsylany od kajfasza do ajnasza. ba... a jesli juz cos probuje robic to slyszy ze nic nie robi.
ja lubie pomagac - mialoem sporo wolnego czasu - ktorego chetnie poswiecilbym na zabawy ktore przyniosly by jakis pozytek - ale NIGDY nie uslyszalem ani jednego slowa zachety.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 9:51 pm przez Eth, łącznie edytowano 1 raz
Emblemat użytkownika
Eth
 
Wiadomości: 350
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2004 9:03 pm
Lokalizacja: Leszno

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 9:50 pm

A ty jak zwykle nie rozumiesz!
Czy ja napisalem zeby on kodowal? Nie ja napisalem aby stworzyl gotowy schemat (oczywiscie napisany normalnym jezykiem). Moze tak, nie rozumiemy do konca o co mu chodzi. Niech wiec opracuje to dokladniej, i nam wyjasni jak krowie na rowie moj ty najinteligetniejszy Ethu (oczywiscie sarkazm). :roll:

ps. Lam jednym z tworcow tego muda, dzieki niemu sie tak dobrze bawisz, nikt nie mowi Ci ze masz sie z nim zgadzac, szanuj zdanie ludzi ktorzy tyle zrobi zeby ktos TAKI jak ty mogl sie dobrze bawic.

pss. I za przeproszeniem nie pierd**** o wlazeniu w dupe.
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 9:50 pm

Napisano Ci, dlaczego pomysł jest głupi. Przeczytaj wszystko jeszcze raz.

Na dodatek obrażasz Laca pisząc, że nie można się w nim wykazać inwencją. Pograj czymś innym niż wojownikiem, on jest nudny. Pozwól się w coś przemienić, załóż postać bez sensu (patrz: Nifir - wampir paladyn, Nifir - osioł, Bolmaron - sektoid wojownik, Reif miał jakąś postać, która w ogóle nie ćwiczyła umiejętności), znajdź sobie jakiś cel w życiu (Wagnard kiedyś pakował zwoje ze wszystkimi możliwymi czarami w księgę, Kwazi tonął wraz ze statkiem śpiewając pirackie piosenki, Powsinoga połowę życia spędza w barze bajając, Eth pisze kroniki używając tylko wyrwanych z kontekstu fragmentów dzienników.... ;) Inne cele postaci to oczywiście zabijanie lub moc, wyćwiczenie trucia broni (a może ktoś wyćwiczy wbijanie kołka? :)), podpalenie Midgaardu ogniskami, oczarowanie dziewicy itd. itp.).

Napisano Ci też (ja to napisałem), jak zrobić taką postać - słabą hybrydę wszystkiego, o której piszesz. To już jest możliwe. Wystarczyło o tym pomyśleć. Jest wiele innych rzeczy, o których jeszcze nikt nie pomyślał, a Ty możesz :)

W kwestii tego, co pisał Powsinoga o pomysłach. Dobry pomysł to taki, który się realizuje w dwie godziny, a każdy gracz bawi się nim dwa lata, a nie taki, który realizuje się dwa lata, a każdy gracz bawi się nim dwie godziny. Nie dlatego, że nie ma kto tego robić, ale dlatego, że nie warto. Osobna kwestia, że są pomysły, które wdrożyć warto, a nie ma ich kto robić, ale z nich ani z ich pomysłodawców nikt się nie śmieje.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Eth » Pn wrz 05, 2005 10:01 pm

Reif napisał(a):A ty jak zwykle nie rozumiesz!
Czy ja napisalem zeby on kodowal? Nie ja napisalem aby stworzyl gotowy schemat (oczywiscie napisany normalnym jezykiem). Moze tak, nie rozumiemy do konca o co mu chodzi. Niech wiec opracuje to dokladniej, i nam wyjasni jak krowie na rowie moj ty najinteligetniejszy Ethu (oczywiscie sarkazm). :roll:

ps. Lam jednym z tworcow tego muda, dzieki niemu sie tak dobrze bawisz, nikt nie mowi Ci ze masz sie z nim zgadzac, szanuj zdanie ludzi ktorzy tyle zrobi zeby ktos TAKI jak ty mogl sie dobrze bawic.

pss. I za przeproszeniem nie pierd**** o wlazeniu w dupe.



wybacz - ale czego tutaj nie rozumiec.
przeciez on wszystko wyjasnil o co mu chodzi.
ty mu odpisales ze bogowie sa zbyt zajeci.


Lam napisal ze pomysl jest glupi.
pomysl nie ejst glupi tylko niepodoba mu sie.
to zasadnicza roznica.
glupie bylo by gdyby on napisal zrobmy z laca muda w klimacie gwiezdnych wojen.
inna sprawa - dla was to jest glupie bo patrzycie na to od strony pisania/kodowania tego i dopasowania tego wszystkiego.
patrzac od strony gracza ten pomysl jest swietny.
niestety ale joerg oslem nie zostanie - nie bedzie oryginalny.
nie wejdzie do gry z fenomanalnym pomyslem - zostane "kims tam" i sobie nim bede. bedzie zawsze ktoras z profesji.
tak jak powsinoga jest wojem ktory pasuje do niego jak aniol do gerina.

a zrobienie postaci ktore nie musialby sie nadawac koniecznie do lania - nie sprawilo by ze ten mud szedlby na psy.
wrecz przeciwnie.
ludzie identyfikowali by sie z nimi.
zreszta ilu ejst takich ktorzy grajac w gre w pewnym momencie dostaja zadyszki - nie bardzo wiedza gdzie zrobic poziom. zaczynaja sie meczyc... odechciewa im sie grac i opadaja im lapy. wtedy dla takich graczy tez znalazlo by sie pole do popisu.
Emblemat użytkownika
Eth
 
Wiadomości: 350
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2004 9:03 pm
Lokalizacja: Leszno

Wiadomośćprzez Reif » Pn wrz 05, 2005 10:09 pm

No widzisz, swietne pomysly nie zawsze sie da zrealizowac. Mozemy spojrzec ze strony gracza, ale i tak w koncu bedzie trzeba spojrzec ze strony kodowania.


ps. woj/psi/zlo to sa tylko 3 literki w "kto", to tylko wylacznie od Ciebie zalezy kim jestes i w jakis sposob sie bawisz. Moze i Powsinoga ma profesje woj ale jakby nie patrzecie jest tez bardem.
Ostatnio edytowano Pn wrz 05, 2005 10:11 pm przez Reif, łącznie edytowano 1 raz
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Wiadomośćprzez Grimion » Pn wrz 05, 2005 10:10 pm

joerg napisał(a):A Ty nie zapominaj, że nowi gracze rekrutują się tylko z ludzi przyzwyczajonych do świata realnego.
Bez przesady. Pomimo, że jestem tu nowy nie sądzę żeby zwykłe szare ludziki, takie co to na dźwięk słowa "fantastyka" wytrzeszczają gały i pytają czy wieżysz w ufoludki składały się na większość mudowych rekrutów, hehehe.
Wkroczenie w mudowy świat wymaga pewnej dozy wyobraźni, jakiejśtam fundamentalnej wiedzy i (niestety)determinacji w zabijaniu czego popadnie po to, żeby potem w miarę bezpiecznie eksplorować świat.

Wracając do pomysłu samodzielnego wyboru umiejętności i innych takich to oczywiście popieram, pomimo, że mam świadomość małych szans na to, że któremuś z bogów Laca będzie się chciało wszystko pozmieniać, hehe.

Ktoś wspomniał, że niektóre umiejętności są mniej użyteczne od innych(np. ocenianie skrytobójcy, które zdążyłem już wywindować, hehe). Zaradzić na to można chyba łącząc kilka mniej przydatnych zdolności w jedną. Nie znam dokładnie umiejętności bom amator, ale wieloletni gracze, czy też sami twórcy napewno świetnie zdają sobie sprawę z tego które z nich wykorzystuje się częściej, a które prawie nigdy. Napewno pociągnęło by to za sobą zmiany w profesjach, ale pomogłoby zwiększyć zróżnicowanie biegających po LAC'u postaci, a o to przecież się w tym temacie rozchodzi. Dzięki takiemu wyśrodkowaniu gracze mieliby większą motywacje by szkolić zdolności które wcześniej omijane były szerokim łukiem.
Ktoś wspomniał, że tworzenie własnych profesji pociąga za sobą tworzenie nowych gildii. Uważam, że niekoniecznie. Można albo gildie całkiem zlikwidować(bo o ile pamiętam służą głównie do szkolenia się na nowe poziomy, a to można zrobić inaczej), albo zostawić gildie, ale warunkiem wstąpienia do nich byłoby nie "mianie profesji", ale poziom odpowiednich umiejętności. Jak umiesz się skradać i podwędzać sakiewki to przyjmie cię gildia złodziei, jeżeli do tego nieźle robisz nożem(zwłaszcza w plecy) to skrytobójcy wcielą cię w swoje szeregi z dziką rozkoszą itp.
Poza tym gildia nie koniecznie musi zrzeszać postacie podobne mechanicznie/statystycznie. Np. taka gildia morderców mogłaby zrzeszać zarówno typowych wyrostków z nożami po kieszeniach jak i magów zdolnych walnąć fajerbolem w kogo trzeba w odpowiednim momencie, hehe.
Pytanie: czy jest możliwość w grze np. dawania w gildiach skrytobójczych anonimowych zleceń na innych graczy? Na zasadzie, że idę, podaję imię, płacę, a NPC zleca misję skrytobójcy-graczowi? To by było nawet niezłe, nie chcesz mieć piętna mordercy to wysyłasz płatnego siepacza, hehe.
W ciemności krew jest czarna

Pozdrowienia

Grimion
Grimion
 
Wiadomości: 15
Dołączył(a): So wrz 03, 2005 4:57 pm

Wiadomośćprzez Eth » Pn wrz 05, 2005 10:22 pm

Reif napisał(a):No widzisz, swietne pomysly nie zawsze sie da zrealizowac. Mozemy spojrzec ze strony gracza, ale i tak w koncu bedzie trzeba spojrzec ze strony kodowania.


ps. woj/psi/zlo to sa tylko 3 literki w "kto", to tylko wylacznie od Ciebie zalezy kim jestes i w jakis sposob sie bawisz. Moze i Powsinoga ma profesje woj ale jakby nie patrzecie jest tez bardem.



reif przemowil ludzkim glosem.

to nei tylko 3 literki o to wlasnie chodzi ze nie.
to 3 literki i umiejetnosci ktore pasuja jak pasuja czyli nie pasuja ;]
i maslo maslane.
powsinoga bard bedacy wojem.
albo woj powsinoga bedacy bardem.

to to ejdnak pomysl glupi? czy pomysl nie realny? czy pomysl nie pasujacy do wizji muda?
bo znajac umiejetnosci kodujacych to wierzyc mi sie nie chce ze sprawilo by to im problem :)

to bylo by fajne zeby do istniejacych profesji ktore sa bojowe dolozyc jakas ktora mozan by stworzyc do klimatu...

co wiecej...
dlaczego niektorzy tutaj chca cos likwidowac...
po co? ja proponuje by cos dolozyc...
dlaczego by nie oddzielic czegos takiego... zupelnie od poziomow zdobywanych za walke - a nawet i w ogole od walki...

mamy na lacu jedna droge zdobywania poziomow. poprzez walke.
czy nie mogla by istniec alternatywna? dla postaci ktore nigdy by sie nie bily? ich zadaniem bylo by odgrywanie swoich profesji.
to by bylo dla mnie fajne.

Mysle ze wielu graczy zaczelo by sie bawic w wczucie sie w taka postac, a to by mudowi moglo tylko i wylacznie pomoc.
Emblemat użytkownika
Eth
 
Wiadomości: 350
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2004 9:03 pm
Lokalizacja: Leszno

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 10:26 pm

Jestem słaby psychicznie i nie powstrzymałem się jednak. Przepraszam czytających.
Eth napisał(a):wyraznie napsial - niech z gory bedzie wiadome ze ta postac bedzie slabsza.
wtedy argumenty reifa i lama traca racje bytu.
Reifa, Lama. Polecam slowniki.pwn.pl, są zasady pisowni.
Moim argumentem było "i tak można dowolnie osłabić dowolną profesję, zwłaszcza szpiega, który już jest hybrydą". W tej sytuacji twoje słowa w ogóle nie wiadomo, do czego się odnoszą.

a ma do wyboru nie wiem - np granie na lutni - pasujace do klimatu a nie do zarzynania mobow.
?emocja
To nie to samo? Każdy może bez ćwiczenia? A myślisz, że umiejętność by za ciebie pisała słowa ballad? Nie, to niemożliwe.
W ogóle nie było mowy o pisaniu nowych umiejętności dla bardów i łowców. Od tego był sąsiedni temat. W tym rozważamy możliwość zrobienia hybryd na podstawie umiejętności już istniejących. Pisanie nowych dla każdego, kto wymyśli jakąś umiejętność jest w rzeczywistości pisaniem zalążków nowych profesji. Ten temat jest o kombinowaniu istniejących celem otrzymania czegoś nietypowego.

jak zwykle pojawia sie tekst:
"to napisz to - bo bogowie sa zajeci"
i lapy opadaja.

Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego opadają. Bo bogowie są zajęci?

jak ktos kto siedzi na mudzie powiedzmy sporadycznie, pracujacy, wychowujacy dzieci, uczacy sie w 1 klasie gimnazjum itd... moze cos napisac?
80 procent ludzi jest normalna i nie ma pojecia o co w tym chodzi :)

Czyli bogowie nie są normalni i powinni nie jeść, nie pić, nie mieć gdzie mieszkać, tylko pisać Laca. Ja tam chętnie poświęcę powiedzmy 8 godzin dziennie na pisanie nowych rzeczy do Laca (mogę udokumentować tonę projektów nowych rzeczy istniejącą poza błędomatem), tylko niech mnie ktoś zatrudni :) Nawet przekupię obecnych bogów, żeby mi pozwolili wrócić :)
nie mowiac o tym ze jak ktos chce cos zrobic to [...]
Tu się zgodzę. Aktualnie w miarę aktywny jest jeden odpowiedzialny bóg. Liczba innych osób, które mogą coś fizycznie zrobić waha się w okolicach 3. To normalni ludzie w tym sensie, w którym pisałeś. Ja tam byłem najmniej normalny kiedy byłem, ale tam nie jestem. Spychologia jest zła. Brak dokumentacji jest zły. Jakość/aktualność tej, która jest, jest zła. To hamuje rozwój muda. Ale teraz wrócimy do serii "to napisz to - bogowie są zajęci". Z tej serii padnie teraz nie rozkaz, a pytanie: kto Twoim zdaniem kwalifikuje się do zostania pomocnym bogiem Laca? Osoby takie muszą mieć ogromną wiedzę o Lacu, muszą mieć bardzo dużo czasu dla Laca oraz bardzo dużo cierpliwości. Muszą też być odpowiedzialne/poważne/mądre (to jest ten punkt, gdzie odpadasz). Czekam na zgłoszenia kandydatów. Najlepsi będą mogli nawet liczyć na współpracę ze mną (lub na komfort rezygnacji z niej!) ;) Wyrokuję, że nikt nie spełni wymagań (przeważnie będzie chodzić o brak czasu - od razu uściślę - musiałoby to być minimum 2 godziny dziennie przez co najmniej 4 dni w tygodniu, godziny ciężkiej pracy, a nie czytania gawędy).

Dobra, chyba się uspokoiłem :)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Grimion » Pn wrz 05, 2005 10:40 pm

Eth napisał(a):co wiecej...
dlaczego niektorzy tutaj chca cos likwidowac...
po co? ja proponuje by cos dolozyc...
dlaczego by nie oddzielic czegos takiego... zupelnie od poziomow zdobywanych za walke - a nawet i w ogole od walki...

mamy na lacu jedna droge zdobywania poziomow. poprzez walke.
czy nie mogla by istniec alternatywna? dla postaci ktore nigdy by sie nie bily? ich zadaniem bylo by odgrywanie swoich profesji.
to by bylo dla mnie fajne.

Mysle ze wielu graczy zaczelo by sie bawic w wczucie sie w taka postac, a to by mudowi moglo tylko i wylacznie pomoc.
Tutaj się zgadzam absolutnie - niech trzaskanie się zależy od ilości zatrzaskanych, ich siły itp. a reszta będzie się rozwijać empirycznie po uprzednim wyszkoleniu przez NPC'ów. Chcesz być zielażem - idziesz do domku zielarki i ona cię szkoli a potem to se już sam chadzasz po podmokłych jaskiniach w poszukiwaniu super-żadkich ziół. Koczujesz po nocy na leśnych polanach czekając aż wyrośnie kwiat paproci itp. A że przy okazji potrafisz się skutecznie kosturem od wilków oganiać to już wypłynie z potrzeby chwili i bierzących doświadczeń.

Co do wpomnianych umiejętności dla bardów to się zgadzam, że to bez sensu(polecenie "składaj rymy bojowe" i wyświetla losowo wierszyk, hhhehe). Chyba, że jakieś pieśni działające jak zaklęcia czy cóś.
W ciemności krew jest czarna

Pozdrowienia

Grimion
Grimion
 
Wiadomości: 15
Dołączył(a): So wrz 03, 2005 4:57 pm

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 10:49 pm

I znowu napisaliście dużo, kiedy ja pisałem z przerwą na jedzenie.

I znowu do Etha (ten to ma pecha): właśnie w tym sęk, że są pomysły godne realizacji, które nie są realizowane, bo brakuje mocy przerobowej, choćby Twoja inna droga rozwoju postaci, tu się chyba łapie coś, co ustalono w roku 1998, czyli napisanie zadań co 10 poziomów dla każdej profesji, bez których nie można awansować - zostało napisane jedno takie zadanie i mało kto o nim słyszał, innymi tego typu pomysłami jest np. zrobienie kroniki, zrobienie czarów typu fajerwerki itd. itp.

Ale są też pomysły, których realizacja mija się z celem. Pomysł hybryd nie zatka braków Laca, a właściwie nie da żadnej dodatkowej funkcjonalności ponad to, co już mamy. Nie dlatego, że ktoś zrobi to źle - dlatego, że nie da się tego zrobić dobrze bez ingerencji albo w same podstawy obecnego systemu profesji (krótko mówiąc, należałoby je po prostu zlikwidować), albo ingenercji w postulaty tego pomysłu (może nabrałby sensu, gdyby... (tu wypełnić)).

Aktualnie jest milion innych sposobów na osłabienie postaci. Ten o hybrydach w działaniu nie różni się niczym od mojego "zrób szpiega i nie ćwicz lepszych umiejętności".

Aktualnie jest 10 profesji plus 1 zaczęta bez perspektyw na ukończenie oraz 1 zaprojektowana czekająca na zaczęcie. Nie znam gracza, który ukończył grę wszystkimi 10 profesjami. Nawet teraz mimo różnic między nimi nie jest wielkim wyzwaniem skończyć grę piątą profesją po skończeniu czterech. W przypadku możliwości mieszania różnice by zanikły i pozostał tylko jeden styl gry (taki jak teraz nasza hybryda - szpieg).

Jeśli więc ktoś pragnie różnorodności, ma dość profesji do wyboru. Jeśli pragnie gry hybrydą, ma taką profesję do wyboru. Jeśli ktoś pragnie grać słabą postacią, niech idzie w ślady Nifira. Najpierw skończył grę nie mogąc używać prawie żadnych umiejętności, teraz męczy grę bez możliwości otwierania drzwi i zakładania ekwipunku.

Wszystko to można zrealizować i dowolnie łączyć nie realizując pomysłu hybrydowej profesji z wybieranych umiejętności. To czyni ten pomysł niepotrzebnym, ale jeszcze nie niechcianym. Niechcianym czyni go dopiero konieczność włożenia ogromu pracy, aby zrobić coś niepotrzebnego. Takie marnotrawstwo nie ma sensu.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Eth » Pn wrz 05, 2005 10:52 pm

Lam napisał(a):Jestem słaby psychicznie i nie powstrzymałem się jednak. Przepraszam czytających.

bo ci zylka peknie.

Lam napisał(a):Reifa, Lama. Polecam slowniki.pwn.pl, są zasady pisowni.
jak zwykle przykladasz wieksza uwage do formy niz tresci.
fakt faktem nie wytrzymales bo ponoc zwracajacych sie do cebie z malej litery ignorujesz uznajac to za przejaw braku szacunku :)

Lam napisał(a):Moim argumentem było "i tak można dowolnie osłabić dowolną profesję, zwłaszcza szpiega, który już jest hybrydą". W tej sytuacji twoje słowa w ogóle nie wiadomo, do czego się odnoszą.


odnosza sie do faktu iz stwierdziles iz powstawaly by postacie wybierajace umiejki ktore wykorzystywaly by do tego by stac sie silniejszymi. jednak z tego co wyczytalem pomyslodawca wyraznie zaznaczyl iz takie skaldane postacie mialy by byc slabsze.


Lam napisał(a): A myślisz, że umiejętność by za ciebie pisała słowa ballad? Nie, to niemożliwe.


a umiejetnosc ballada dzialajaca jak oczarowanie?
slowa piesni barda urzekajace sluchajacego do tego stopnia ze traci wlasna wole.
masz hybryde umiejetnosci.

i tak mzona potworzyc wiele umiejetnosci - wybiarajac te mniej znaczace.

Lam napisał(a):
W ogóle nie było mowy o pisaniu nowych umiejętności dla bardów i łowców. Od tego był sąsiedni temat. W tym rozważamy możliwość zrobienia hybryd na podstawie umiejętności już istniejących. Pisanie nowych dla każdego, kto wymyśli jakąś umiejętność jest w rzeczywistości pisaniem zalążków nowych profesji. Ten temat jest o kombinowaniu istniejących celem otrzymania czegoś nietypowego.

jak wyzej.

Lam napisał(a):
Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego opadają. Bo bogowie są zajęci?

nie nie dlatego.
dlatego ze:
toczy sie o tym dyskusja - wic pisanie czegokolwiek na razie nie ma sensu skoro i tak ktos zaznacza ze pomysl jest glupi.
"napisz to" to ja pytam - napisz co?

reifa "napisz to" = my tego nie napsizemy bo to glupi pomysl. ty sobie pisz. tak nie wiesz co. a najlepiej nie miej wiecej "glupich" pomyslow. ktore skreslam na starcie.

Lam napisał(a):Aktualnie w miarę aktywny jest jeden odpowiedzialny bóg. Liczba innych osób, które mogą coś fizycznie zrobić waha się w okolicach 3. To normalni ludzie w tym sensie, w którym pisałeś. Ja tam byłem najmniej normalny kiedy byłem, ale tam nie jestem. Spychologia jest zła. Brak dokumentacji jest zły. Jakość/aktualność tej, która jest, jest zła. To hamuje rozwój muda. Ale teraz wrócimy do serii "to napisz to - bogowie są zajęci". Z tej serii padnie teraz nie rozkaz, a pytanie: kto Twoim zdaniem kwalifikuje się do zostania pomocnym bogiem Laca? Osoby takie muszą mieć ogromną wiedzę o Lacu, muszą mieć bardzo dużo czasu dla Laca oraz bardzo dużo cierpliwości. Muszą też być odpowiedzialne/poważne/mądre (to jest ten punkt, gdzie odpadasz). Czekam na zgłoszenia kandydatów. Najlepsi będą mogli nawet liczyć na współpracę ze mną (lub na komfort rezygnacji z niej!) ;) Wyrokuję, że nikt nie spełni wymagań (przeważnie będzie chodzić o brak czasu - od razu uściślę - musiałoby to być minimum 2 godziny dziennie przez co najmniej 4 dni w tygodniu, godziny ciężkiej pracy, a nie czytania gawędy).

sam sobie odpowiedziales dlaczego rece opodaja gdy Reif pisze komus "napisz to".

"Muszą też być odpowiedzialne/poważne/mądre (to jest ten punkt, gdzie odpadasz). "
chyba chciales napsiac - musza miec takie samo zdanie jak ty.
to tutaj odpadam :)
musza byc potulne i grzeczne :)
to juz wasza sprawa ze nawet jak ktos ma chceci to nie koniecznie chcecie je wykorzystac.


Lam napisał(a):Dobra, chyba się uspokoiłem :)


wdech, wydech...
Emblemat użytkownika
Eth
 
Wiadomości: 350
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2004 9:03 pm
Lokalizacja: Leszno

Wiadomośćprzez Thail » Pn wrz 05, 2005 11:01 pm

Zastanawia mnie osobiście po co wogóle o tym mowa?
Bogowie wiedzą swoje, a gracze wiedzą swoje.
Jeśli ktoś sobie czegoś nie uwidzi, to choćby to miało bawić graczy przez najbliższe 8 lat i tak nikt tego nie zrobi i pomysłu nie zaaprobuje.
Jak to ktoś ujął: "Gracze są dla bogów..." <- Więc graczu, pomyśl wcześniej nim zaczniesz wyskakiwać ze swoimi pomysłami;P
A tak poza tym - Piszcie krótsze wiadomości, bo ciężko się to wszystko czyta :roll:
"Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
"Naród Polski jest wspaniały, tylko ludzie kurwy" -J. Piłsudski
Emblemat użytkownika
Thail
 
Wiadomości: 1857
Dołączył(a): Cz lut 20, 2003 1:57 am
Lokalizacja: Z Wyspy Lodoss (SKO)

Wiadomośćprzez Eth » Pn wrz 05, 2005 11:12 pm

Lam napisał(a):Aktualnie jest 10 profesji plus 1 zaczęta bez perspektyw na ukończenie oraz 1 zaprojektowana czekająca na zaczęcie. Nie znam gracza, który ukończył grę wszystkimi 10 profesjami. Nawet teraz mimo różnic między nimi nie jest wielkim wyzwaniem skończyć grę piątą profesją po skończeniu czterech. W przypadku możliwości mieszania różnice by zanikły i pozostał tylko jeden styl gry (taki jak teraz nasza hybryda - szpieg).

Jeśli więc ktoś pragnie różnorodności, ma dość profesji do wyboru. Jeśli pragnie gry hybrydą, ma taką profesję do wyboru. Jeśli ktoś pragnie grać słabą postacią, niech idzie w ślady Nifira. Najpierw skończył grę nie mogąc używać prawie żadnych umiejętności, teraz męczy grę bez możliwości otwierania drzwi i zakładania ekwipunku.

Wszystko to można zrealizować i dowolnie łączyć nie realizując pomysłu hybrydowej profesji z wybieranych umiejętności. To czyni ten pomysł niepotrzebnym, ale jeszcze nie niechcianym. Niechcianym czyni go dopiero konieczność włożenia ogromu pracy, aby zrobić coś niepotrzebnego. Takie marnotrawstwo nie ma sensu.



co z tego ze skonczylem gre psionikiem, paladynem, wojownikiem, mnichem - mnie to nie kreci. wiem ze umiem i ze moge. nie kreci mnie tez np przejscie gry kazda profesja bo np nie mam zamairu sie brac za nekromante bo mi sie zle kojarzy.
profesje sa roznorodne - fakt... jednak jak sam zauwazyles nikomu sie nie chcialo zagrac wszystkimi.

tu nie chodzi o wyzywania i granie slabymi postaciami...
tu chodzi o to ze niektorzy mimo tych 10 profesji odczuwaja pewien niedosyt... i nie do konca pasuja do swej postaci.
powsinoga jest tego doskonalym przykladem.
wlasnie takich ludzi na alcu powinno byc jak najwiecej... takich ktore chca czuc klimat i wg mnie to wlasnie o nich powinno sie najbardziej dbac.
ty piszesz o marnotrastwie...
pewnie bo sie zmarnuje duzo czasu ale zobacz - czy to wlasnie nie ucieszylo by tych graczy ktorzy znalezli by cos dla siebie? zostali na lacu?
im wiecej osob ktorym zalezy na tym by wybrac psotac ktora chca grac tym lepiej chyba dla gry.
teraz mamy rabanke gdzie 1/2 graczy to bohaterowie a pozostala 1/2 dzieli sie po polowie na nowych graczy i postacie bohaterow.
wiec dlaczego nie zrobic uklonu w strone tych ktorym zalezy na odgrywaniu postaci...
a czy hybryda nie zatka brakow laca...
to zalezy co kto rozumie pod pojeciem brak...
dla joerga brak lowcy.
dla ciebie brakiem bedzie zupelnie cos innego.

czy ktos kiedys sie w ogole zastanawial jakich zmian oczekuja gracze?
bo np - wszedl nowy system walki - fajnie bogowie poprawili braki laca.
co z tego? skoro np 3/4 bohaterow powie super... ale po co ktos pracowal nad systemem walki skoro my od lat czekamy na klany.
ba.. nawet chetnie bysmy pomogli w ich zrobieniu gdyby ktos nam powiedzial w czym mozemy pomoc...

ja rozumiem ze bogowie sa zapracowani... ze pracuja nad czyms tam ze ciagle cos zmieniaja...
ale jak sam zauwazyles skoro swiat ma braki - to dlaczego nie eliminowac ich tak by priorytetowo potraktowac te braki ktore najbardziej doskwieraja grajacym...
bo dla mnie brakiem laca jest to ze nie ma takich postaci za duzo. stad stoje po stronie tych ktorzy chca owych jak to nazwaliscie "hybryd" bo uwazam iz to moglo by sciagnac nowych graczy. uwazam natomiast ze nowy system walki dla kogos kto widzi pierwszy raz muda na oczy nie ejst czyms co moglo by go zainteresowac... za to mozliwosc "ulepienia" sobie lowcy - to ejst to co moglo by zainteresowac wielu nowych potencjalnych graczy.
Emblemat użytkownika
Eth
 
Wiadomości: 350
Dołączył(a): Śr kwi 21, 2004 9:03 pm
Lokalizacja: Leszno

Wiadomośćprzez muzgus » Pn wrz 05, 2005 11:14 pm

jak ktos kto siedzi na mudzie powiedzmy sporadycznie, pracujacy, wychowujacy dzieci, uczacy sie w 1 klasie gimnazjum itd... moze cos napisac?
Ja uczę się do matury. Siedzę na mudzie sporadycznie. Czasem załapię jakąś fuchę. Nie mam dzieci. Jak mam wolny czas, w którym nie robię powyższych rzeczy, lub nie wykonuję innych obowiązków i jestem w domu, to w 50% przypadków siadam i robię coś dla Laca. Czyli odpowiedź jest tak, chociaż wychodzi tego mało.

W sumie mógłbym poświęcać 2 godziny 4 razy w tygodniu, w soboty i niedziele nawet więcej niż dwie godziny. Tylko że nie za bardzo jestem odpowiedzialny za to co robię, bo za mało umiem. I tyle. I dość mozolnie mi praca idzie, ale praktyka czyni mistrza. Ważne żeby chcieć i nie zrażać się jak ktoś Cię opieprza, tylko poprawić/zaniechać.

Co do profesji - Według mnie taki system jak proponuje Joerg nic by nie zmienił, bo to co już zostało powiedziane: byłyby "żelazne kombinacje". Od stony kodu, to co powiedział Lam: "dwa lata programowania, dwie godziny zabawy". Lepiej zrobić "dwie godziny programowania i dwa lata zabawy". Co do możliwości obecnych - też już wszystko zostało powiedziane. Można wszystko.

nawet chetnie bysmy pomogli w ich zrobieniu gdyby ktos nam powiedzial w czym mozemy pomoc...


A nie lepiej samemu spytać? Ja się sam spytałem i od razu dostałem robotę. Kontakt z bogami jest bardzo łatwy. Wystarczy mieć e-maila.

ja rozumiem ze bogowie sa zapracowani... ze pracuja nad czyms tam ze ciagle cos zmieniaja...

A także zarabiają pieniądze i uczą się. Lac to nie wszystko przecież :).
gg: 5224983 | jabber: m [at] jabber.cz| tlen: muzgus [at] tlen.pl | icq: 314995403
(___________(Już pusto...) ___________)
Emblemat użytkownika
muzgus
 
Wiadomości: 827
Dołączył(a): Śr gru 24, 2003 11:30 am
Lokalizacja: Hrabstwo Anin

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 11:18 pm

Komentowałeś formę, a treść właściwie pominąłeś.

Co do małych liter, pomyliłeś mnie z kimś, ale nie powiem z kim. Ja Ci napisałem, że są konkretne zasady pisowni, które ignorujesz. Nie szanujesz mnie swoją drogą, ale chodziło o to, że nie piszesz po polsku.

Co do umiejętności hybryd, już pisałem wcześniej. Nie ma wielkiego sensu pisanie 20 umiejętności robiących to samo, bo to jest żadna innowacja dla gracza. Ma sens w tym konkretnym przypadku, który podałeś, czyli dostosowanie założeń profesji do możliwych do osiągnięcia efektów. Chcesz oczarowywać będąc bardem - zagraj na flecie. Wszystko pięknie, ale nie mamy profesji barda i nie stworzymy jej jedną umiejętnością. Zalążki profesji nie dadzą nam niczego, naprawdę. Tak samo dobrze ktoś wczuje się w barda mając 0 umiejętności, co mając 1 umiejętność. Tak czy siak bardem pozostanie Powsinoga, który autentycznie pisze ballady.

Nie mam wpływu na to, co pisze Reif, a sam Reif jest z bogami związany jeszcze mniej niż ja, więc nie pisz _do_mnie_, jacy źli są _bogowie_, bo _Reif_ napisał to a to. W ogóle to odstawmy. Ja jego słowa trochę inaczej zrozumiałem niż Ty, ale nie będę przedłużał.

NIE, nie chciałem napisać o takim samym zdaniu. Ty i tak wiesz swoje, tak samo, jak nie uwierzysz, że w większej ilości rzeczy nie zgadzam się z Ulrykiem, niż z Tobą. Nie dotrze też do Ciebie, jeśli powiem, że nie potrafisz prowadzić rzeczowej dyskusji. Znam dobrze szkołę dyskusji, którą ukończyłeś i dzielnie reprezentujesz i wiem, że nie mam po co Ci takich rzeczy pisać, bo Ty i tak nie będziesz próbował analizować sensu tego, co pisze Twój adwersaż. Dlatego tylko Cię błagam, przestań pierdolić. Dzięki.

A co do "wasza sprawa", już dawno nie moja. Ja nad tym ubolewam, co zacytowałeś, ale nie przeczytałeś. Wygląda to tak, jakbym napisał "trawa jest zielona", a Ty mi na to "jesteś beznadziejny twierdząc, że trawa jest czerwona". W takich sytuacjach naprawdę nie wiem, co pisać. Dlatego kończę. Do jutra zainteresowanym.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 05, 2005 11:28 pm

Eth napisał(a):tu chodzi o to ze niektorzy mimo tych 10 profesji odczuwaja pewien niedosyt... i nie do konca pasuja do swej postaci.
Tego hybrydy naprawdę nie załatwią, załatwią to jedynie nowe polecenia, nowe umiejętności i nowe profesje.

po co ktos pracowal nad systemem walki skoro my od lat czekamy na klany.
Bogowie doskonale wiedzą, na co czekacie. Serio. A nowy system walki wszedł, bo był potrzebny (nie będę tu wymieniał ogromu wad poprzedniego) oraz chciało się komuś to zrobić (klany też mają opiekuna - a w Lacsakrze nawet dawało się je zakładać :)).

ale jak sam zauwazyles skoro swiat ma braki - to dlaczego nie eliminowac ich tak by priorytetowo potraktowac te braki ktore najbardziej doskwieraja grajacym...
Większym priorytetem jest naprawienie tego, co jest, a jest złe, niż zrobienie czegoś nowego, też złego.

stoje po stronie tych ktorzy chca owych jak to nazwaliscie "hybryd" bo uwazam iz to moglo by sciagnac nowych graczy

Powtarzam - z obecnych umiejętności nie ulepisz łowcy zastawiającego sidła. Proponowana w tym temacie wizja łowcy jest słabym szpiegiem. Pisanie umiejętności implikuje pisanie profesji. Który raz powtarzam? Trzeci?

Dopiero teraz dobranoc :)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez joerg » Wt wrz 06, 2005 12:12 am

Nie uważam, żeby profesja szpiega pokrywała np. moje zapotrzebowanie na opcję typu "stwórz własną profesję". Po pierwsze szpieg to szpieg - jest definicja słownikowa, można to pojęcie skojarzyć z innymi, a ja tego chciałbym uniknąć właśnie tworząc własną profesję.

W mojej wizji tej opcji nie ma miejsca na tworzenie hybryd po to, by były skutecznymi zabójcami. Miałyby one służyć tylko w pokazaniu swej oryginalności (owszem, można ją też pokazać inaczej, np. ubierając się w niewiele gorszy od najpopularniejszego sprzętu a rzadko spotykany, ale nie w tym rzecz). Byłyby tez wyzwaniem dla twardzieli, bo jak już napisałem, taka mieszana profesja z góry określona byłaby jako słabsza niż jakakolwiek inna i bez znaczenia - takie przynajmniej założenie - byłoby to, jakie gracz wybrał jej umiejętności.

Co do samego wdrażania takiego pomysłu... Ja to widzę tak, że najpierw gracz wybiera umiejętności z tak ułożonego zestawu, że to nie może być lepsza profesja niż jakakolwiek inna. Gdy już je wybierze, będą one działały dokładnie w ten sam sposób. Powstaje w tym momencie rzeczywisty problem, bo za dużo umiejętności trzeba by usunąć, żeby postać o takiej profesji nie była za mocna. Dlatego wymyśliłem, że umiejki, owszem - działają na tej samej zasadzie, ale ponieważ nie jest to "czystej krwi" wojownik czy mag, potęga tychże umiejętności nie będzie dorównywać potędze w przypadku profesji standardowych, które to profesje posiadają wybrane przez gracza umiejętności. Nie da się mnożyć przez procenty potęgi takich umiejętności jak skradanie się, ale takich umiejętności, które da się łątwo pomnożyć przez np. 40% musi być naprawdę dużo. Czy ktoś zauważył, że piszę trzeci raz coś, co przeczy wizji jakoby trzeba pisac nowe umiejętności, by zrealizować taki projekt?

Teraz zakończenie. Nie bronię wściekle mojego projektu, tylko dlatego, że jest mój i bezgranicznie wierzę w jego przydatność, łatwość w zaimplementowaniu itp. Po prostu kontrargumenty typu "są inne rzeczy do zrobienia", "mieszanie kijem w wodzie jest niepotrzebne, bo kto będzie tego używał", "zrób to sam" (co ja, Słodowy?) - po prostu do mnie nie przemawiają.

Zróbcie z tym projektem co chcecie, ja nie zrobie nic. Nie jest mi potrzebny, jest projektem z czegoś, a nie po coś. To moje drugie podejście do zrobienia czegoś dla Laca, nie wiem dlaczego ale również drugie nieudane. Nie wiem, może ja się za to zabieram nie tak, jak trzeba?

Podsumowując: nie zgadzam się z kontrargumentami, ale daję za wygraną. Nie jest to dobry pomysł, ale nie dlatego, że jest zły, ale dlatego, że jest nierealny. Intuicja podpowiada mi, że większym problemem jest to, że nikt by się w niego nie zaangażował na tyle, bo go zacząć i skończyć, niż to, że pomysł jest gorszy niż inne. Skoro nie jest to więc dobry pomysł, to ja z niego rezygnuję.
Ostatnio edytowano Wt wrz 06, 2005 7:50 am przez joerg, łącznie edytowano 1 raz
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Thail » Wt wrz 06, 2005 12:16 am

Tak trzymać! Z takim właśnie podejściem Lacu daleko zajedziesz bardzo daleko! :applause:
Pamiętaj Joerg, na Lacu nie potrzeba kreatywnych graczy, tylko graczy, którzy zgadzają się z bogami, a jak nie... to już inna bajka:P
"Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
"Naród Polski jest wspaniały, tylko ludzie kurwy" -J. Piłsudski
Emblemat użytkownika
Thail
 
Wiadomości: 1857
Dołączył(a): Cz lut 20, 2003 1:57 am
Lokalizacja: Z Wyspy Lodoss (SKO)

Wiadomośćprzez joerg » Wt wrz 06, 2005 12:22 am

Thail napisał(a):Tak trzymać! Z takim właśnie podejściem Lacu daleko zajedziesz bardzo daleko! :applause:

Odebrałem to jako osobisty przytyk do mnie. Znam z różnych źródeł (rownież z własnych obserwacji) stosunek Twój do bogów Laca i vice versa. Być może zanim nabrałeś do tych ludzi takiej niechęci, zrobiłeś dla Laca znacznie więcej, niż ja spróbowałem zrobić dla Laca. Tego nie wiem, ale zakładam, że tak jest. Nie czuję się jakoś gorszy, nie znajduję słów by opisać jak wielce jest mi to obojętne. Spróbowałem (fakt, może i rzeczywiście nie tak jak trzeba), nie udało mi się, odechciało mi się. Może jak na cos jeszcze wpadnę, zaprezentuję to szerszemu gronu.

P.S. A może właśnie o to chodzi? Nawet najlepszy pomysł - nie mówię, że takim pomysłem jest mój - zostaje odrzucony, ponieważ wszyscy o nim wiedzą już wtedy, gdy jest tylko pomysłem?
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Thail » Wt wrz 06, 2005 12:35 am

Joerg, tu chodzi o to, że bogowie Laca wiedzą lepiej niż Ty czego bardziej potrzebujesz na Lacu. To nie jest żaden przytyk do Twojej osoby, jeśli tak to odebrałeś, proszę o wybaczenie. Mój stosunek do bogów, przynajmniej niektórych nie wziął się z powietrza, sam się przekonasz, jeśli postanowisz grać dłuzej w Laca. I masz do wyboru dwie wersje dalszej bytności:

a)
Tak trzymać! Z takim właśnie podejściem Lacu daleko zajedziesz bardzo daleko! aplauz


b) A to już sam zobaczysz w swoim czasie...

To nic osobistego, naprawdę, ja po prostu jak to teraz czytam z boku, nie martwiąc się o nic, że dostanę bana, czy stracę postacie, które robiłem przez 3 lata, to wiesz... Jakieś takie śmieszne mi się to wszystko wydaje i pracą, którą robiłem dla Laca po prostu traci sens. Bo nagle okazuje się, że nie robiłem tego dla graczy, ale dla Laca, dla bogów, którzy później wykorzystują to do rozgrywek między innymi graczami. To tak jakby to ująć w metaforze: Wykuwanie kajdanek dla łowców niewolników, bo powiedzianko Ci, że te kajdany pomogą niewolnikom i Tobie.
Śmieszne, nie? :cool:
Oczywiście NIKT cię do gry w Laca nie zmusza, taksamo jak czytania tej wiadomości, zaglądania na to forum, oddychania itp.
"Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
"Naród Polski jest wspaniały, tylko ludzie kurwy" -J. Piłsudski
Emblemat użytkownika
Thail
 
Wiadomości: 1857
Dołączył(a): Cz lut 20, 2003 1:57 am
Lokalizacja: Z Wyspy Lodoss (SKO)

Następna strona

Powrót do Lac



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron