Rytuał

Ogólne forum o Lacu, otwarte dla wszystkich.

Moderator: łowcy trolli

Rytuał

Wiadomośćprzez Arhen » Pn wrz 12, 2005 9:28 am

Gram klerykiem i uważam, że jest to naprawdę przyjemna profesja. Ale naszło mnie, że może wartoby dodać do jej umiejętności kilka czarów nazwanych jako Rytuały. Całe sedno tego pomysłu tkwi w tym, żeby za pozytywne efekty tych czarów "płaciło" się nie tylko maną, ale też ponosiło inne "koszty" (może już są takie umiejętności, ale szczerze mówiąc ich sobie nie przypominam). O co mi chodzi tłumaczę na poniższych przykładach:

Rytuał Zemsty (Krwawej Zemsty, Upadłego Ducha)
W obliczu potwornego zła kleryk może odrzucić obowiązujące w jego profesji wymogi dobra w zamian otrzymując moce pomocne w dokonaniu zemsty na swoich wrogach. Musi on jednak pamiętać o nieuchronnej karze związanej z taką decyzją.
Czar ten zwiększa siłę, BU, BO, mane i PU kleryka, lecz w zamian odbiera mu konieczną do użycia tego czaru Anielską moralność i zastępuje ją Demoniczną. Ponadto kleryk przez cały czas trwania tego czaru nie będzie dostawał doświadczenia za zabitych wrogów. Po ustąpieniu efektu działania tego czaru kleryk zostanie ukarany całkowitą utratą BO i BU. Natomiast PU i mana spadaną do 5% swoich wartości. Efekty kary także będą czasowe (może też np. nie być wpuszczany do gildii za złamanie zasad profesji). Czar ten przydatny jest w wywieraniu zemsty na wrogach kleryka.


Rytuał Poświęcenia
Kleryk w walce może poświęcić swoje doczesne życie ratując przy tym swoich przyjaciół. Efekt tego czaru powoduje całkowite uzdrowienie i zdjęcie wszystkich negatywnych czarów z członków grupy kleryka kosztem jego życia.

Wydaje mi się, że stworzenie kilku czarów, których użycie wprowadzałoby także negatywne skutki dla rzucającego, jest jak najbardziej zgodne z duchem takich profesji jak kleryk, paladyn, czy mnich. Niestety nie jestem w stanie ocenić czasowości utworzenia takich umiejętności.

Pozdrawiam
Arhen
 
Wiadomości: 17
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 4:04 pm

Wiadomośćprzez Lam » Pn wrz 12, 2005 12:56 pm

Pierwszy pomysł jest bardzo ciekawy, ale nadaje się na umiejętność wojownika/skrytobójcy, a nie kleryka (zresztą "szał bitewny" wojownika jest podobny w założeniach). Klerykowi mógłbym zaproponować odpowiednik pola śmierci - tylko przy dobrej moralności, zużywający ogrom many, wycinający całe zło w lokacji (które się nie wybroni przed czarem), ale nie przyznający doświadczenia. Idealne na wycieczkę do Ogrodu :)

Drugi pomysł jak dla mnie świetny :) Osobiście zgłoszę tę propozycję bogom :)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Powsinoga » Pn wrz 12, 2005 3:04 pm

To ja mam inny pomysł - Arhen, jeśli masz jeszcze parę pomysłów na tego typu rytuały, i "coś się jeszcze wymyśli", to może rozpoczniemy pracę nad profesją okultysty, akolity, czarownika czy jak to tam nazwać?

Oczywiście sam pomysł wzmocnienia kleryka takimi bajerami też jest bardzo ciekawy. :)

Jeśli chodzi o Rytuał Zemsty, to biorąc to, co powiedział Lam chyba raczej do wojownika. Czyżbym był stronniczym egoistą (sam jestem wojem)? Nie, po prostu skrytkami zwykle grają już mocniejsi gracze którzy mordują, a wojownik na razie jest profesją dobrą dla początujących - niech ma możliwość rewanżu na szczwanych skrytkach, opryszkach i tym podobnych! Chyba, że można dać to i jednym, i drugim.
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez Februs » Pn wrz 12, 2005 3:25 pm

Okultysta, akolita, czarownik już jest :wink: w postaci nekromanty. Nie warto każdej profesji rozdrabniać na kawałki.
Emblemat użytkownika
Februs
 
Wiadomości: 411
Dołączył(a): Wt lip 20, 2004 6:11 pm

Wiadomośćprzez Arastroch. » Pn wrz 12, 2005 3:40 pm

Akolita, tocoś podobnego do kleryka, przynajmniej moim zdaniem, akolita pownien być jedynie bardziejzaawansowany w różnych błogosławieństwach, nic poza tym...
Klnę się prawdą i nieprawdą,
Klnę się mieczem, słuszną bitwą,
Klnę się gwiazdą, tą poranną,
Klnę się weczorną modlitwą.
Arastroch.
 
Wiadomości: 219
Dołączył(a): So lip 17, 2004 9:33 pm

Wiadomośćprzez Arhen » Wt wrz 13, 2005 10:24 am

Lamie: Byłoby świetnie gdyby coś z tego wyszło. Będę wdzięczny za poparcie:)

Powsinogo: Jeżeli mówisz serio o współpracy to ja bardzo chętnie:)

Pozwolę sobie przedstawić dwa dalsze pomysły (ciekawe czy się spodobają), ale najpierw wstęp.

Wydaje mi się, że kleryk z założenia jest profesją wspomagającą, której przeznaczeniem jest gra w grupie. Nacisk w jej umiejętnościach położono na leczenie i osłabianie przeciwnika. Niestety (z perspektywy grającego klerykiem) wydaje mi się, że wszystkie albo prawie wszystkie czary kleryka mogą być zastąpione w inny sposób. Jasne, że wygodniej mieć pod ręką uzdrowiciela zdolnego zdjąć otrucie, klątwę i oślepienie, ale wszystkie te efekty (nie wiem jak z klątwą) można usunąć inaczej. A sam kleryk nie jest postacią bojową i boję się, że częściej jest z niego kłopot niż pożytek (a to ledwo zipie bo PU ma mało a to musi odpoczywać by znów mieć manę). Niby ma portal tak przydatny po 50 poziomie, ale ten ma zasięg tylko w strefie a dalej pozostają zwoje. Jasne, że ma np. zdjęcie moralności, ale korzystanie z tego nie wymusza grupy a kleryk pomoże i tak. Żeby nie było, nie narzekam, uwielbiam kleryka, ale teraz nie ma tak naprawdę przyczyn dla których jego obecność w grupie była konieczna (choć owszem jest wygodna). I tu do chodzę do dwóch umiejętności, które mogłby razem zmienić ten stan rzeczy i profesja kleryka stałaby się bardziej pożądana.

Pierwsza z nich jest mniej przydatna grupie ale bardzo zwiększy siłę drugiej z proponowanych umiejętności:

Rytuał Więzów Ducha
Przy pomocy tego rytuału kleryk powoduje swoiste połączenie man wszystkich członków grupy (oczywiście ich moralność musi być co najmniej dobra). Objawia się to tym, że mana liczona jest wspólnie a następnie rozdzielana między wszystkie osoby. I tak każda z osób ma tą samą procentową ilość many a wszystkie umiejętności ją zużywające odbierają ją od wspólnej puli. Oto przykład: mamy w grupie kleryka (400 many) i wojownika (100). Po odprawieniu tego rytuału razem w grupie jest 500 many (pomijam dla wygody zużycie na rytuał). Kleryk rzuca czar tracąc na niego 50 many. W wspólnej puli pozostaje 450 i tak tak kleryk ma 360 co stanowi 90% a wojownik 90 many co też stanowi 90%. Pozwoli to na wykorzystywanie many postaci, które z niej nie korzystają a także na wspomaganie innych magicznych profesji. Efekt tego czary dla grupy jest pozytywny, ale nie aż tak silny, za to w połączeniu z następnym bardzo korzystny.

Rytuał Więzów Krwi
Kleryk ma możliwość dzięki rytuałowi połączyć PU członków grupy. Będzie liczone to tak jak powyżej. Walki odbywają się tak samo jak bez czaru, ale PU walczących po tej samej stronie jest wspólne. Efekty takiego połączenia mogą być bardzo poztywyne:
1) Odejdzie problem, że gdy podczas walki jedna z postaci zostanie zmuszona do ucieczki pozostali członkowie są znacznie osłabieni i też zazwyczaj muszą uciekać (to zależy oczywiście od sytuacji)
2) Będą się sumowały efekty odradzania PU od wszystkich graczy
3) I najważniejsze: w połączeniu z poprzednim rytuałem kleryk, mogąc uzdrawiać, przemienia manę w PU (z bardzo korzystnym współczynnikiem, dlatego że z 50 many na 50 poziomie udawało mi się uzyskać około 80 PU).

Czyli tak: mamy trzech wojowników (po 500 PU i 100 M) i kleryka (200 PU i 400 M) w efekcie (znów pomijam koszty czarów) razem mają 1700 PU i 700 M co razem da 2820 PU (1700+1120) (plus to co się odnowiło graczom). I tyle musi odebrać im potencjalny wróg lub wrogowie zanim ich pokona. Oczywiście balansowanie PU i M zachodzi tylko między graczami w tym samym pomieszczeniu.

Trzeba tylko ustalić czy rutuały mają być rzucane raz (i na bierząca balansować PU i M) czy też, by uzyskać efekt balansowania, trzeba każdorazowo odprawiać rytuał (musi być to wtedy możliwe w trakcie walki). Pierwsze rozwiązanie (i to wolę) można np. obarczyć zastrzeżeniem, że członkowie grupy objętej czarem mają uniemożliwioną ucieczkę: więc albo wygrają albo wszyscy zginą. Drugie rozwiązanie pozwala zwiększyć "koszty" łączne (w manie) takiej walki.

Wydaje mi się, że takie rozwiązanie jest bardzo korzystne dla grających w grupie z klerykiem i tym samym klerycy stali by się bardziej niż teraz pożądani.

Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam
Arhen
 
Wiadomości: 17
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 4:04 pm

Wiadomośćprzez Lam » Wt wrz 13, 2005 11:55 am

Po pierwsze, kleryk jest najpotężniejszą profesją Laca. Oczywiście - wszystkie jego wspomagające umiejętności poza "zniszcz przeklęte" można zdobyć inaczej ("zdjęcie klątwy", o które pytałeś, jest do kupienia w świątyni oraz w formie przenośnej w surowicach), ale:
- przeważnie są dostępne później, niż posiada je kleryk,
- każda różdżka, buława, pigułka, miksturka czy zwój znika po zużyciu - zdobycie całego arsenału czarów kleryka wymaga przemierzenia świata wszerz i wzdłuż - nie znam nikogo, komu by się chciało latać godzinę po świecie, żeby mieć ze sobą "przenośnego kleryka" starczającego na kilka walk,
- wojownik nie nakarmi sam siebie pigułką z leczeniem ślepoty (ani żadną inną, kiedy jest oślepiony!) - tak czy inaczej potrzebuje do tego grupy. Mógłbym pisać podobne rzeczy o innych wpływach, co się łączy z poprzednim punktem.

A do tego dochodzi jego wspaniała kombinacja osłabiaczy, dzięki którym może pokonywać przeciwników samodzielnie, w tym także takich, z którymi wojownik będzie bał się walczyć (mam tu na myśli moby-magów i kleryków).

Jeśli Twój kleryk ma problemy z grą, to tylko dlatego, że nie poświęciłeś dość czasu na ćwiczenie jego umiejętności lub też rozochocony łatwością gry wcześniej zignorowałeś konieczność przebrania go co jakiś czas.

Jeśli ktoś inny nie chce kleryka w grupie, to albo Twój kleryk jest tak źle prowadzony, albo ten ktoś jest zwyczajnie głupi.

A co do tego, że napisałem, że kleryk jest najmocniejszą profesją - w walce z mobami nie ma przyjemniejszej, a w walce z graczami dobrego kleryka muszą ganiać nassani magowie albo psionicy w strefie ciszy (choć buławy dźwięku w gildii kleryków są).



Teraz w kwestii pomysłów. Pierwsza sprawa to ta, że wcale nie potrzeba zachęcać mądrych graczy do grupy z wyćwiczonym klerykiem. Całe założenie więc było błędne, ale umiejętności nadal są ciekawe. Problemu w implementacji właściwie by nie było (na pewno potrzeba o niebo albo i dwa nieba więcej czasu niż na typową umiejętność, ale jest to do zrobienia), choć pojawiają się pytania - jak wtedy działałaby biała aura i czarna aura? Kogo chroniłby anioł? Co, jeśli ktoś by był nassany? Co, jeśli kogoś wyteleportują, a co, jeśli w ogóle walkę zacznie jeden, a inni siedzą pomieszczenie obok? Co, kiedy obrażenia dzielą się na grupę "z resztą"?

Poza tym naprawdę jest to ogromna złożoność kodu pilnującego całej grupy i mi by się nie chciało tego pisać. Umiejętność taka musiałaby nieść za sobą ogromne osłabienie siły ofensywnej grupy, bo inaczej nikt rozsądny nigdy by nie zginął w walce. A jeśli niosłaby osłabienie, to znowu nie wszyscy chcieliby jej używać. A jeśli tak, to spędzenie tygodnia na pisaniu tego można sobie wsadzić.

Na dokładkę Lac nie jest popularnym mudem i grupy 3 osób to już rzadkość. Nawet taka umiejętność nie zmieni stanu rzeczy dla większości grup. A jeśli jest to grupa 2 postaci, kleryka i wojownika, to wystarczy, że kleryk zaczyna, wojownik po chwili ratuje, po czym kleryk zużywa manę, aby leczyć wojownika z zyskiem. Wojownik jeśli jest sprytny, ma na sobie czarną aurę. Wszystko razem daje podobny efekt, jeśli obaj gracze użyją głów i swoich umiejętności.

Co do 80 życia za 50 many, mówisz o uzdrowieniu. Uzdrowienie aktualnie ma najlepszy stosunek życie/czas, ale lepszy stosunek życie/mana ma porządne leczenie. Zamiast 160 życia za 100 many w 2 uzdrowieniach, można dostać 250 życia za 100 many w 5 porządnych leczeniach (orientacyjne liczby akurat dla 50 poziomu), tyle, że w prawie dwukrotnie większym czasie. Rozkładając ciosy na grupę mógłbyś sobie pozwolić na użycie wolniejszego czaru (normalnie w "poważnej" walce się leczy uzdrowieniem), jednocześnie mając do dyspozycji więcej many. Kolejny powód wymuszający osłabienie tych rytuałów, czyli osłabiający celowość implementacji takim (ogromnym) kosztem.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Arhen » Wt wrz 13, 2005 12:35 pm

Lamie mi nie chodziło, że jest on słaby i musi grać w grupie bo sobie nie poradzi. Jest bardzo dobry, czary takie jak pogorszenie, oślepienie, otrucie, klątwa, promień prawdy, leczenie powodują, że gra się nim świetnie!! Ale zgodnie z duchem profesji jest np. całkowitym przeciwieństwem np. psionika prawda? Ideą jest to, że pomaga innym. I o to mi chodziło gdy mówiłem, że powinien grać w grupie (przekonałeś mnie, że jest w niej potrzebny:)). Ale bynajmniej nie musi żeby bardzo sprawnie robić poziomy (patrząc z perspektywy ukończenia gry). Jest silny i bardzo wszechstronny. He he i mój kleryk nie ma problemów z grą (przynajmniej ja tego nie odczuwam), jasne można na pewno było prowadzić go lepiej, ale się dopiero uczę:) W sumie nie zdażyło się żeby ktoś nie chciał ze mną grupy z powodu przydatności postaci.

Co do umiejętności to muszę się zgodzić, że nie są konieczne (a nawet by zaszkodziły zburzając równowagę). A jeśli chodzi o ich napisanie jest mi się trudno wypowiedzieć na temat kodu bo go nie znam, dlatego zakładam, że jest tak jak mówisz (myślałem, że będzie to prostsze:().
Szkoda trochę, bo mi się zamarzyło, że kleryk staje się niezbędny a setki białogłowych wybiegają mi na spotkanie:)

A co powiesz na jakiś mały czar przelewający manę do wybranej postaci? Nie chodzi mi o zamianę PU na Manę tylko raczej o przekazanie części swojej. Byłoby fajnie czasem zrobić jakieś postaci magicznej taki prezent:)

PS Nie wiedziałem o tym leczeniu. Przyda się na pewno.

Pozdrawiam
Arhen
 
Wiadomości: 17
Dołączył(a): Pn lut 07, 2005 4:04 pm

Wiadomośćprzez Powsinoga » Wt wrz 13, 2005 12:51 pm

Chej Lamie, ty tutaj szefujesz i znasz nasze możliwości, więc jak uważasz - czy moje plany o tworzeniu profesji opartej na rytuałach mają jakiś sens i szansę na wcielenie w życie?

I jeszcze jedno - ociupinkę nie w temacie, ale trudno - jakie czynniki, tak w zasadzie, będą teraz wpływały na postęp prac nad profesją szamana?

Może część z tych rytuałów mógłby otrzymać szaman?
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez Lam » Wt wrz 13, 2005 1:11 pm

Czar ów nazywa się "podarunek many" i oprócz tego, że rzucają go uzdrowiciele, jest też dostępny bohaterom. Klerycy nie szkolą się w sztuce operowania maną, tylko wpływu na ciała innych osób. Jeśli ktoś by miał otrzymać ten czar wcześniej, to tylko mag (który ma też podobną umiejętność "kumulacja mocy").

A kleryk niezbędny nigdy nie będzie ("niezbędny" oznaczałoby "nikt nie zabije przeciwnika bez kleryka u boku" - to bzdura), za to nie ma nikogo bardziej pomocnego! Kleryk nie będzie niezbędny, ale jest niezastąpiony :) Kto tego nie rozumie, traci :)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Lam » Wt wrz 13, 2005 1:28 pm

Powsinogo, Ty profesji nie stworzysz, a sam plan nie będzie tak dobry, jak gdyby był tworzony przez kogoś z odpowiednią wiedzą na temat możliwości realizacji pewnych spraw (istnieje niebezpieczeństwo, że będzie wprost zły, bo albo kompletnie nierealny w realizacji, albo wymagający ostrych cięć w celu zapobiegnięcia przekrętom - zgodzisz się chyba, że nie masz dość wiedzy, by o wszystkim pomyśleć). Bez mocnego wsparcia nie da rady.

Od razu zarzekam, że mnie nie namówisz, Ulryka też wątpię, Agawemepa się wykruszyła, a Gimza ma profesję "w drodze". Właściwie z ludzi, którzy coś rozumieją z tego kodu, a nie są na emeryturze, to pozostał Ci Nyd (który może by się i ucieszył, bo takiego doświadczenia jeszcze nie ma). Chyba, że masz w rękawie jakiegoś programistę, który mercopochodne mudy zna od podszewki, a jedynie się nie ujawniał :)

Co więcej, może się okazać, że staniesz przed sytuacją "poświęcasz kilkadziesiąt godzin na mozolnym przekopywaniu się przez kilka tysięcy "obiektów" (mob/pomieszczenie/przedmiot/umiejętność/rasa/materiał/itd.), aby dla każdego ocenić przydatność do/podatność na/odporność na/itd. daną umiejętność, albo tego nie prowadzamy". Tworzenie umiejętności to nie wymyślanie ich nazw i działania.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Powsinoga » Wt wrz 13, 2005 2:33 pm

To jest mój 600 wiadomość na Forum Laca.

Dobra, jak zwykle się zagalopowałem. Przestanę więc porywać się z motyką na słońcę, i poproszę jeszcze raz o wyjaśnienia w sprawie szamana.

W opisomacie tworzymy umbry, to znaczy, że będzie wykonany, choćby i za rok czy więcej, a jeśli tak, to do niego jakiś z tych rytuałów mógłby pasować.

Nic więcej poza tym gadaniem, oraz tym, czym zajmuję się do tej pory (tekstami) zrobić, niestety nie mogę.

Ale dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Ostatnio edytowano Wt wrz 13, 2005 3:13 pm przez Powsinoga, łącznie edytowano 1 raz
Nudes nis'a pudes!
Emblemat użytkownika
Powsinoga
 
Wiadomości: 640
Dołączył(a): Pn paź 18, 2004 8:58 pm
Lokalizacja: Z sinej dali...

Wiadomośćprzez Lam » Wt wrz 13, 2005 3:10 pm

Szaman czeka na Umbrę.

Z ciekawości więc zajrzałem do opisomatu i widzę Twój opis. No i lipa, Panie! Opis pomieszczenia nie może zawierać żadnych czynności. Poczytaj opisy Morfotha. On też wydziela tam opis pomieszczenia, opis totemu w pomieszczeniu i opis totemu przy patrzeniu nań. U Ciebie tylko opis wilka się nadaje (faktycznie jest opisem tego, co widzisz za każdym spojrzeniem na wilka), choć jeszcze bym się przyczepił do jego poświaty - po co mu ona? Normalny wilk - przychodzi i gada. Nie potrzeba mu magicznych poświat. No ale wcześniej jest opis, jak chodzisz (wykonując "patrz"), a potem jak wilk przychodzi (kiedy ty wykonujesz "patrz"). Pomyśl o tym.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N


Powrót do Lac



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron