Strona 2 z 2

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: N lut 22, 2009 10:01 pm
przez pinusaristata
Kod: Zaznacz cały
Mieszkaniec Leanderu, Erithil, król Qualinost, Lann'ane Loralhal, [KML]
-------------------------------------------------------------------------------
Wiek: 25 lat (1062 godziny)            Moralność: -1000 (szatańska)
 Sił: 21/21      Poziom: 102                Rasa: elf
 Int: 26/26   Pkt Dośw.: 102000         Profesja: nekromanta
 Mąd: 27/27       Życie: 727/1154        KP, MKP: 297, 459 (przyzwoicie)
 Zrę: 24/24        Mana: 612/1117            OPC: 50 (przyzwoicie)
 Bud: 21/21        Ruch: 933/943       Inwentarz: 28/54, 54/112 kg
  Ćw: 630         Złoto: 3.691.818     Zabójstwa: 795 (0 graczy)
Strona: 60         Bank: 0                 Zgony: 0 (0 z rąk graczy,
Tchórz: 400   Pkt Zadań: 41                       0 wykrw., 0 samob.)
Głód   [ ]  Pragnienie [ ]  Nietrzeźwość [ ]  Ukrycie       [ ]  Niewidka [ ]
Klątwa [ ]  Otrucie    [ ]  Brak tlenu   [ ]  Palące słońce [ ]  Lot      [ ]
-------------------------------------------------------------------------------
Stoisz.
Pierwsza broń: premia celności: 103  obrażeń: 23.
Aby zobaczyć, jakie czary na ciebie działają, napisz "wpływy".


Czas gry nie jest może imponujący (42 godziny - jak na neka to całkiem sporo), jednak uwagę można zwrócić na ilość sesji ćwiczeń :)

Przy okazji chciałbym napomknąć, że Lac potrzebuje częstrzych restartów. O ile dla mnie to tylko "lekko" męczące bić moby za 100-150 pkt. dośw. (kiedy normalnie poniżej 150 nie schodzę) - to dla nowicjuszy, których ostatniu na Lacu jakby się więcej porobiło, może być jednak bardziej kłopotliwe.
Jako że nie gram zbyt długo w Laca pamiętam jeszcze, że dla poczatkujących dostać te 150 pkt. doświadczenia to było coś, a teraz gdy wszystko poobijane to pewnie za te moby nawet się 50 nie wyciągnie.
Raczej to mało zachęcające robić jeden poziom przez parę miesięcy, więc wiele osób może się zniechęcić....
Tak tylko napomknąłem (ja w każdym razie bez restartu muda nie wejde więcej :P )

tharil

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: N lut 22, 2009 10:18 pm
przez Lam
"częstszych"

90-100 robi się wolniej. Resztę szybciej, no chyba, że jest się łajzą. Jesteś łajzą?

Nowicjusze nie są łajzami, eksperymentują i szukają i dobrze na tym wychodzą. A jak dojdą do 90, to już nowicjuszami nie są i mogą się pomęczyć jeszcze kilka godzin do upragnionego bohaterstwa.

W jednej wiadomości napisałeś, że jeden poziom robi się dwa miesiące, a także, że 42 godziny na zrobienie 100 poziomów to dużo. Nie widzisz sprzeczności?

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: N lut 22, 2009 10:37 pm
przez pinusaristata
Myślałem że się domyślisz, że te dwa miesiące dotyczyło zdobywania poziomu przez nowicjuszy. Ale jak widzę mogło to być strasznie skomplikowane :D
Od razu dodam: te 2 miesiącę to tylko przenośnia mająca oznaczać długi czas zdobywania poziomów (zbyt długi )

A mój czas jest jak dla mnie zbyt długi - bo gdyby moby nie były obite (i dawały te 2x więcej doświadczenia) to by był znacznie krótszy.

Więc sprzeczności nijak nie widzę :D
Chyba że dla Ciebie stwierdzenie, że samochód "x" jest wolny bo porusza się z prędkością 100 km/h oraz samolot "y" jest wolny bo porusza się z prędkością 500 km/h jest również sprzecznością? :>

Nigdzie też nie twierdziłem, że nowicjusze są łajzami. Chciałem tylko napomknąć, że warunki jakie stawia Lac dla nowych (choćby poprzez to co powiedziałem powyżej), stają się coraz surowsze i mogą prowadzić do masowych ucieczek. Bo jest różnica między trudnością w rozrywce a jej nudnością. A to co się dzieje zmierza raczej w stronę nudy w mudzie, niż do wzbogacenia rozrywki.

Poziomy 90-100 robi się jak wolniej inne poziomy? Nie zauważyłem.

TO TUTAJ DODAM KOMENTARZ DO TEGO CO NA DOLE:

Wszystko pięknie, cacy i w ogóle - czyli Lam umie pieknie oczy mydlić.
Niestety gorzej u niego z czytaniem tekstów ze zrozumieniem.
Ogólnie całe twoje wywody miały chyba pokazać, że nie potrafię grać w Laca, jestem leniwy itp itd . :cool:
No cóż - jestem leniwy, się tego nie wyprę :)
A o 6 rano bym nie wstawał :P (6.30? :grin: )
Dziękuje więc za słowa uznania - ale to chyba ty popadasz w sprzeczność gratulując mi z jednej strony ukończenia 10 profesji a z drugiej aluzyjnych docinków jaką jestem łajzą (czy może przełajzą, hehe ). Ktoś kto ukończył 10 profesji chyba nie może być taką całkowitą przełajzą? :>
Inne mniej ważne kwestie i docinki pod mym adresem przemilczę tym razem ;)

Ale wracając do sprawy:
Nie będę się kłócił o sprawy techniczne - bo nie znam kodu Laca (trzeba to będzie kiedyś w końcu rozgryźć :green: )
Pisałem że nowi gracze mają gorzej. Może nie umiem grać - niech będzie - ale nawet znacznie starsi gracze ode mnie potwierdza to, że na niskich poziomach gra się ciężko/wolno.
Jak sam gdzieś pisałeś, większość zgonów twoich postaci jest na poziomach 1-15 - to tez o czyms świadczy :).
Czym jest to spowodowane:
-postac nie ma takich możliwości kombinowania walki (umiejki, sprzęt) jak na wyższych poziomach, a przeciwnicy i "inne" są, w porównaniu do ich możliwości, przesadzone
Ja potrafie mniej więcej ubrać swoich ludków w dobre ciuchy, znam krainy, co bić i gdzie - a mimo tego idzie wolno. Nowy gracz bierze co jest pod ręką i idzie w najłatwiejsze do znalezienia miejsce, gdzie moby sa obite na maksa.
Tak więc będę dalej podtrzymywał zdanie, że przydałyby się częstsze restarty (może nie codziennie - ale chociaż raz na miesiąc / tydzień? :) )

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: N lut 22, 2009 11:55 pm
przez Lam
Niezrozumienie mechaniki Laca można Ci wybaczyć, bo sam mówisz, że grasz jeszcze krótko.

Wymyśloną przez Ciebie teorię (że restarty zwiększają ilość doświadczenia) można podsumować jedynie przysłowiem o złej baletnicy. Jesteś łajzą i tyle.

Weźmy prosty przykład: wchodzisz do gry po restarcie i lutujesz cztery razy tego samego moba (tzn. odnawiające się kolejne jego egzemplarze). Żeby uprościć, załóżmy, że milion innych losowych czynników (poziom przeciwnika, twoja moralność itd.) cudownie za każdym razem wypadł tak samo. Już po czterech zabójstwach w serii będziesz za niego otrzymywał połowę (50%) pierwotnego doświadczenia. Jak się jest skończoną łajzą, która nie potrafi znaleźć innego przeciwnika, restart chłoszcze!

Weźmy teraz drugi prosty przykład: Lac pracuje wesoło kilka tygodni, zobaczył setki tysięcy zabójstw, ale gdzieś tam stoi mob, którego nikt wcześniej nie zabił. Za każde jego zabójstwo będziesz otrzymywał 125% pierwotnego doświadczenia (czyli 250% tego, co można dostać za popularnego przeciwnika - ale takich popularnych przeciwników, którzy dają 50% pierwotnego jest po takim czasie bardzo mało - kilku na poziom), nawet kilkadziesiąt razy pod rząd. Jak widać, nawet łajzie, która nie potrafi znaleźć innego przeciwnika, brak restartu jest na rękę, o ile ma szczęście i znajdzie tego moba. A nawet jak nie znajdzie takiego niepopularnego, to o ile nie jest przełajzą, i tak łatwo ominie tych najpopularniejszych.

A jak się jest przełajzą bez szczęścia, to się pisze takie bzdury na forum :)

--

I owszem, poziomy 90-100 robi się wolniej (mogę zdradzić, że istnieje spowalniacz, który stopniowo narasta i na poziomie 100 doświadczenie jest już dzielone przez 2, na 99 jest trochę więcej itd.). Jeśli nawet tego nie zauważyłeś, to nie możesz mówić, że coś jest trudne :) Lac jest chyba najłatwiejszym polskim mudem i Twoje jęki wynikają tylko z niedoinformowania. A jak ktoś dorabia spiskowe teorie do własnej niewiedzy (a wręcz halucynacji), jest słabo. Bardzo uważaj, żeby nie zostać nowym Xnylem.

Kwestię nudy chyba już mamy roztrząśniętą? Nawet wojownik może się nie nudzić, jeśli ma ochotę pozwiedzać świat (mogę Ci prywatnie poopowiadać, co wyprawiał mój wojownik i zaręczam, że monotonia walk wcale nie obniżyła mega frajdy z gry nim). A jak nie ma ochoty, to Lac nie ma dla niego żadnych rozrywek (także zadania polegają głównie na zwiedzaniu świata). Proponujesz skrócenie gry do jednej walki, żeby ktoś się przypadkiem nie zanudził schematycznością muda bitewnego? Nie wchodzi to w grę. Czyli: bijatyka + poznawanie świata = brak nudy, a jeśli nuda, to mudy takie jak Lac mogą nie być dla Ciebie.

--

Tak swoją drogą, gratulacje dziesiątej ukończonej profesji :) Loralhal, póki co, dominuje w tej konkurencji :)

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Pn lut 23, 2009 12:21 am
przez Lam
To może jeszcze taka anegdota na dobranoc: kiedyś Lac był restartowany codzienie nad ranem (wyobrażacie sobie te pustki w urnach i sklepach? Niestety, te restarty były konieczne by tuszować cały stos niedoróbek i błędów wczesnych wersji Laca). Nawet był pewien leniwy, ale zaradny bohatejro startujący w konkursie na najmniejszą ilość zabójstw, który jedną ze swoich postaci grał tylko o 6 rano (dziś tak zapewne grałby pinusaristata). Inni o tej porze przychodzili zdobywać przedmioty, które potem cały dzień się nie odnawiały [pisałem wyżej, że były błędy, prawda? ;)].

Po wyłączeniu tych restartów niektórzy zaczęli protestować [wiemy, kto ich reprezentuje dziś :)]. Uważali, że wszystkie zalety takiego rozwiązania zostały przysłonięte, ponieważ gra się wolniej.

Aż któregoś dnia Ulryka to ruszyło i im pokazał. Założył nową postać, zrobił 10. poziom w jakieś pół godziny z mniej niż 50 zabójstwami. Nawet nie wyszedł poza mury Midgaardu. Było to możliwe tylko dzięki temu, że Lac pracował bez przerwy dwa miesiące. I tyle w tym temacie.

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Pn lut 23, 2009 1:38 am
przez joerg
Żeby uprościć, załóżmy, że milion innych losowych czynników (poziom przeciwnika, twoja moralność itd.) cudownie za każdym razem wypadł tak samo.
To się nazywa ceteris paribus :)

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Pn lut 23, 2009 2:05 am
przez Aerion
Kod: Zaznacz cały
Mieszkaniec Leanderu, Aerion Szary Książę, Lann'ane Virras, Loralhal [KML]
-------------------------------------------------------------------------------
Wiek: 32 lata (1900 godzin)            Moralność: 1000 (anielska)
 Sił: 21/21      Poziom: 102                Rasa: elf
 Int: 26/26   Pkt Dośw.: 102000         Profesja: kleryk
 Mąd: 27/27       Życie: 1609/1609       KP, MKP: 298, 322 (przyzwoicie)
 Zrę: 24/24        Mana: 1343/1343           OPC: 145 (ideał)
 Bud: 21/21        Ruch: 821/926       Inwentarz: 39/54, 77/112 kg
  Ćw: 500         Złoto: 742.655       Zabójstwa: 702 (0 graczy)
Strona: 60         Bank: 1.603.600         Zgony: 0 (0 z rąk graczy,
Tchórz: 200   Pkt Zadań: 37                       0 wykrw., 0 samob.)
Głód   [ ]  Pragnienie [ ]  Nietrzeźwość [ ]  Ukrycie       [ ]  Niewidka [X]
Klątwa [ ]  Otrucie    [ ]  Brak tlenu   [ ]  Palące słońce [ ]  Lot      [X]
-------------------------------------------------------------------------------
Stoisz.
Pierwsza broń: premia celności: 257  obrażeń: 137.
Aby zobaczyć, jakie czary na ciebie działają, napisz "wpływy".


Kod: Zaznacz cały
 mag kle zło woj psi szp skr mni nek pal
 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100


Czasu nie liczyłem, gdyż przez częste siedzenie PP nie miałoby to sensu. ;)
Tharil.

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Pn lut 23, 2009 2:25 pm
przez Ral
Czasu nie liczyłem, gdyż przez częste siedzenie PP nie miałoby to sensu. ;)


Strach tu teraz powiedzieć cokolwiek więcej :P

Gratulacje!

:alkoholik: :applause: :cool:

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: So kwi 11, 2009 11:56 am
przez Reif
pinusaristata napisał(a):Może nie umiem grać - niech będzie - ale nawet znacznie starsi gracze ode mnie potwierdza to, że na niskich poziomach gra się ciężko/wolno.


Ja nie potwierdzę. ;)

P.S. Dawno mnie nie było więc odkopałem. :P

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Wt kwi 14, 2009 12:16 pm
przez Ral
Trollu, złap się sam.

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Wt kwi 14, 2009 1:25 pm
przez Val
To samo chciałem napisać, ale zapomniałem.

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Wt kwi 14, 2009 7:19 pm
przez Reif
Wolę zarżnąć prosiaka!
A temat jest wciąż aktualny, bo może kiedyś zachce mi się znów pograć ... ;)

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: So kwi 18, 2009 11:15 pm
przez Ral
Przenieś cztery ostatnie wpisy we właściwe miejsce, to ci coś powiem.

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Wt paź 15, 2013 11:39 am
przez xnyl
od 2007 minelo troche czasu i ruszylem Arna - oto efekt:

Kod: Zaznacz cały
Mieszkaniec Valisandrii, Arn [TZM]
-------------------------------------------------------------------------------
Wiek: 18 lat (140 godzin)              Moralnosc: -1000 (szatanska)
 Sil: 22/22      Poziom: 100                Rasa: ciemny elf
 Int: 23/24   Pkt Dosw.: 100036         Profesja: psionik
 Mad: 27/27       Zycie: 2200/2200       KP, MKP: 308, 858 (niezle)
 Zre: 24/24        Mana: 1154/1330           OPC: 79 (swietnie)
 Bud: 22/23        Ruch: 853/861       Inwentarz: 19/54, 48/144 kg
  Cw: 94          Zloto: 598.362       Zabojstwa: 1648 (0 graczy)
Strona: 20         Bank: 0                 Zgony: 0 (0 z rak graczy,
Tchorz: 700   Pkt Zadan: 59                       0 wykrw., 0 samob.)
Glod   [ ]  Pragnienie [ ]  Nietrzezwosc [ ]  Ukrycie       [ ]  Niewidka [ ]
Klatwa [ ]  Otrucie    [ ]  Brak tlenu   [ ]  Palace slonce [ ]  Lot      [X]
-------------------------------------------------------------------------------

Re: [KML]

WiadomośćNapisane: Wt paź 29, 2013 12:52 am
przez Thail
Kod: Zaznacz cały
[25%]<298pu(92%) 18m(6%) 295r 24943dś 29973$><00:30><-pu -m>
Twój atak chybia mieszkańca.
Atak mieszkańca chybia cię.
Atak mieszkańca chybia cię.

[25%]<298pu(92%) 18m(6%) 295r 24943dś 29973$><00:34><-pu -m>
Mieszkaniec uchyla się przed twoim atakiem.
Atak mieszkańca chybia cię.
Atak mieszkańca chybia cię.

[25%]<299pu(92%) 19m(7%) 295r 24943dś 29973$><00:38><-pu -m>
Twój atak chybia mieszkańca.
Atak mieszkańca chybia cię.
Atak mieszkańca chybia cię.

[25%]<299pu(92%) 20m(7%) 295r 24943dś 29973$><00:42><-pu -m>p
p
p
p
Polaczyles sie z Lacem.
Czekaj, az wszystkiego sie o tobie dowiem.

Tworcy DikuMuda: Han Henrik Staerfeldt, Katya Nyboe, Tom Madsen,
                 Michael Seifert, Sebastian Hammer
Kod muda: Lac, na bazie Envy, na bazie Merca, na bazie Diku
==============================================================================


   ___           _______     ________        _%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%_
  |###|         |#######|   |########| (R)  %    !! Lac wer. 1.4.0  !!   %
  |###|        |###|^|###| |###|^^|###|    %        ^^^^^^^^^^^^^^^       %
  |###|        |###| |###| |###|   ^^^    %                                %
  |###|        |###|_|###| |###|         % --->>     lac.pl 4000      <<--- %
  |###|        |#########| |###|   1.4   %                                  %
  |###|        |###|^|###| |###|         % --->>  http://www.lac.pl/  <<--- %
  |###|        |###| |###| |###|   ___   %                                  %
  |###|______  |###| |###| |###|__|###|  % wazniejsi bogowie:               %
  |##########| |###| |###|  |########|   %     Lam   Naja   Skifr  Ulryk    %
   ^^^^^^^^^^   ^^^   ^^^    ^^^^^^^^    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

W KAZDYM MOMENCIE ZAKLADANIA POSTACI MOZESZ NAPISAC "POMOC" ABY UZYSKAC POMOC.

Podaj imie swej postaci albo "nowa", jesli pragniesz zalozyc nowa postac.
Podaj swe imie (albo "nowa"): deger
Okaż, że jesteś tym, za którego się podajesz.
...
Już grasz.
Czy mimo to pragniesz się połączyć? [T/N]: t

Uśmierciłem twoje poprzednie połączenie. Łączę ponownie.

Bazar
[Wyjścia: północ wschód]
Mieszkańcy miasteczka dokonują tutaj niezbędnych zakupów. Wśród straganów
i kramików przechodzi wielu ludzi w poszukiwaniu towarów. Sprzedawcy
przekrzykują się nawzajem w ofercie i jakości swoich towarów.
Czasami przyjeżdżają tutaj karawany kupców, oferujących przeróżne towary.
Czarny kot węszy i szuka jedzenia.

<195pu(58%) 65m(23%) 302r 25193dś 44163$><05:47><-pu -m>pu

Robienie poziomów nie mając neta:P