Strona 1 z 2
Co z klanami?
Napisane:
Pn maja 24, 2004 2:17 pm
przez Arthanis
Czemu już od jakiegoś czasu gdy wpisuję ?klan pojawja się, że klany są w przebudowie? Rozumiem, że programiści mają całą masę innych rzeczy na głowie, i nie tylko LACa, ale może mógłbym jakoś pomóc? zrobć spis wszystkich klanów, nawiązać kontakt z założycielami, czy coś.
P.S. Nie krzyczcie na mnie, że nie wiem, że macie masę roboty i nie macie teraz czasu na takie głupoty
Napisane:
Pn maja 24, 2004 2:39 pm
przez Olf
Zgadzam się z przedmówca, ja mam ten sam problem. Kiedy wkońcu wszystko będzie jasne z klanami. Kiedy wchodziłem do Laca i chciałem się czegokolwiek dowiedzieć to nie miałem takiej możliwości
Napisane:
Pn maja 24, 2004 4:27 pm
przez Val
Nie wiesz?? Wszyscy mają masę roboty i nie chce im się odpisywać!! Mają masę roboty, bo robią właaaśnie klaaany.
Napisane:
Pn maja 24, 2004 5:44 pm
przez Gerino
Nie pamiętam od kiedy tu jestem. Zakładam, iż jest to ponad dwa lata. Gdy przyszedłem, dawno już nie było klanów ;]
[ironia]Głęboko wierzę, że efekt tak długich prac będzie powalający i przyćmi wszystkie inne mudy:>[/ironia]
Napisane:
Pn maja 24, 2004 10:59 pm
przez Angel
Kłamiesz. Ja pamiętam klany, a dopiero 6 rok tu jestem. Sądzę, że jesteś tu krócej.
Napisane:
Pn maja 24, 2004 11:14 pm
przez Jemkit
Klany, o ile pamięć mnie nie myli, przestały istnieć 1 kwietnia 2002 roku.
Napisane:
Wt maja 25, 2004 12:00 am
przez Kerod
Klimat kazdej gry zalezy od graczy. Calkiem nie rozumiem dlaczego tak placzecie za tymi klanami. Chcecie miec klan to zalozcie jakis albo wstapcie do istniejacego. Gry rpg, a od takich pochodzi Lac, polegaja na wcielaniu sie w swoje postacie. Jesli wczujecie sie w klimat przekonacie sie, ze wszystko co wystarczy to wlasna wyobraznia i kilku znajomych myslacych podobnie jak wy. Nie sadze tez, ze jak w kodzie laca pojawia sie klany to nagle np: wampiry beda chodzic noca i unikac miejsc takich jak swiatynie badz gracze przestana mowic o poziomach badz lev.. jak niektorzy.
PS. Na lacu istnieja grupy, ktore osobiscie polecam. Pograjcie troche, to za klanami nie bedzie wam teskno.
Namiastka klanu
Napisane:
Śr maja 26, 2004 2:19 pm
przez Arthanis
Chwilowo doszedłem do wniosku, że funkcję zwaną "kmów" można z powodzeniem zastąpić rozmową na GG
natomiast stworzenie grupy z bandą przyjaciół nie jest problemem. Jednak jest to tylko pomysł prowizoryczny, i cały czas z utęsknieniem czekam na
KLANY ;]
Napisane:
Cz maja 27, 2004 1:40 pm
przez Nifir
z tego pamiętam to klany były bardzo fajne (mnie się podobały) i nie wiem dlaczego zostały skasowane. Nie były za bardzo rozbudowane (sypialnia i chyba biblioteka), ale wydaje mi się, że były lepsze od tego co mamy teraz czyli brak klanów :/
Napisane:
Cz wrz 23, 2004 7:57 pm
przez Deamwendt
Rzeczywiście pomysł z klanami(lub może zakonami-brzmiało by lepiej)
jest bardzo dobry. Można byłoby dodać sporo dodtkowych opcji z tego płynących np. zakon/stoważyszenie/klan powinien mieć:
-przywódcę zakonu/stoważyszenia/klanu
-czempiona zakonu/stoważyszenia/klanu
-członkowie mogliby mieć przydzielane stopnie
Zakon/stoważyszenie/klan mogłoby posiadać własną siedzibę(wstawioną w odpowiednie miejsce za przyzwoleniem Bogów) , jak równierz specjalny ekwipunek dostępny tylko dla członków klanu.
Oczywiście możnaby było wprowadzić odpowiedne ograniczenia np. siedziba klanu tylko do 3 pomieszczeń, ekwipunek do któregośtam poziomu itd. Co o tym sądzicie?
Napisane:
Cz wrz 23, 2004 8:39 pm
przez Alucard-away
Znów następny post z serii 'Ej kurde, co z tymi klanami?'. :) Jak już kiedyś, gdzieś pisałem, gdy jeszcze ich nie będzie, a, gdy skończę Lacowy edytor krain Klacz (mówię gdyby ktoś nie wiedział :)), osobiście się nimi zajmę, więc bardzo proszę: przestańcie zaśmiecać forum postami typu 'A kiedy w końcu będą te cholernę klany?'. :) Dziękuję za uwagę.
Napisane:
Cz wrz 23, 2004 9:02 pm
przez Deamwendt
Można by też zrobić rozbudowany system pomocy o klanach/stoważyszeniach/zakonach/bractwach etc. Na przykład wpisanie ?klany powoduje wyświetlenie listy wszystkich klanów. Jeżeli jednak wpiszemy np. ?TSS lub ?BŻ dostaniemy informacje o konkretnych klanach jak:
-krótka historia
-członkowie
-od którego poziomu przyjmują itd.
Aaaaaaaaa zapomniałbym. Co byście powiedzieli o możliwości prowadzenia wojny między klanami?
Pozdrowienia
Deamwendt
Napisane:
Cz wrz 23, 2004 9:26 pm
przez Lam
To akurat wszystko jest.
- klany mają 10 stopni klanowych zwanych poziomami, od kandydata do mistrza, stopnie można sobie nazywać jak się chce (np. od podnóżka do najwyższego kapłana), mistrz - założyciel może być tylko jeden i tylko on może usunąć klan, im niższy poziom w hierarchii klanu, tym mniejsze możliwości (tylko że te możliwości i tak są małe),
- klan można nazwać zakonem lub stowarzyszeniem (nie ma żadnego ograniczenia 3 liter, chociaż wszystkie klany oprócz BŻ jakoś wybierają sobie skróty trzyliterowe), ale i tak będzie się je obsługiwało poleceniem klan,
- klany mogą udostępniać informację o sobie i swoich celach (np. klan info tss),
- jest prowadzona statystyka zabójstw i zgonów w potyczkach każdego klanu z każdym (np. członkowie TSS zabili 20 z BŻ i 30 z WRW, WRW zabiło 10 z TSS i 30 z BŻ itd.), między każdymi dwoma klanami może być zadeklarowana wojna, ale nie ma aktualnie poleceń do jej wypowiadania, nie ma też przewidzianych żadnych sojuszów,
- zakładanie klanów musi być potwierdzane przez bogów, oni też akceptują lub nie twierdzę klanową.
Napisane:
Pt wrz 24, 2004 12:34 am
przez Tzeentch
klany oprócz BŻ jakoś wybierają sobie skróty trzyliterowe), ale i tak będzie się je obsługiwało poleceniem klan,
Familiae nigdy nie miała żadnego debilnego skrótu trzyliterowego.
Napisane:
Pt wrz 24, 2004 12:38 am
przez Lam
I jak kończy? ;)
Napisane:
Pt wrz 24, 2004 12:44 am
przez Tzeentch
W mękach.
Napisane:
Śr paź 06, 2004 6:16 pm
przez Thail
Zasadnicze pytanie.
Skoro powstał ten dział na forum Laca, to jest bliżej, czy dalej?
Thail.
Napisane:
Śr paź 06, 2004 6:27 pm
przez Lam
Z każdą sekundą bliżej, ale powstanie działu nie ma na to wpływu :)
Napisane:
Wt paź 19, 2004 3:57 am
przez Volrath
A propos klanów - kto należy/należał do [-*-]??
Ktoś jeszcze - oprócz mnie nosi nazwę tego klanu (chociażby w tytule lub nawet w duchu)?
Napisane:
Wt paź 19, 2004 11:18 am
przez Lam
W tytule nosiła taka jedna mistrzyni, ale jej powrót nie trwał długo. Za to w pamięci noszą członkowie Waszego największego wroga, klanu MIM, w tym wszechmocny Ulryk, więc radzę Ci zmienić tytuł ;)
Napisane:
N paź 24, 2004 3:44 am
przez Volrath
Ale ja lubię mój dawny klan i czuję się do niego przywiązany... :P ;)
Więc raczej nie zrezygnuję :P
Poza tym będę grał nową postacią od początku - a ta będzie bezklanowa (przynajmniej dopóki nie ma klanów jako takich).
Napisane:
So paź 30, 2004 6:16 pm
przez Powsinoga
Mam jedno małe pytanie dotyczące klanów. Czy będzie możliwe (gdy już klany zostaną ukończone)"zabezpieczenie" siedziby służącymi nam mobami? Albo takie klanowe "koszary" z których można by było zabrać ze sobą jakichś służących nam mobków! To by było całkiem fajne - dobry klan miałby na przykład jako strażników jakieś elfy w srebrnych kolczugach a zły np. szkielety. No i ewentualne "obleganie" siedziby wrogiego klanu.
Czekam na odpowiedzi!
Napisane:
So paź 30, 2004 6:44 pm
przez Lam
Oczywiście strażnicy w twierdzy to wręcz obowiązek (twierdza bez strażników kłóciłaby się z rozsądkiem), ale nie mogą być to mocarze. Istnieje w Lacu instytucja SPK - Strażnika Porządku Klanowego. Niestety, nie ma aktualnie żadnych aktywnych, stąd wynika zastój w tym temacie. Powinni oni pilnować, abyś w swojej twierdzy nie umieścił strażników trudniejszych do pokonania niż ty sam :) No i chyba odpowiedziałem na pytanie :)
Napisane:
So paź 30, 2004 6:48 pm
przez Powsinoga
1.Bo skoro klany są w przygotowaniu, to można by np. dać cośtakiego by strażnicy mieli np. 70% średniego poziomu klanowego.
2. Byłbyś jeszcze Lamie łaskaw powiedzieć co sądzisz o tych klanowych mobach-towarzyszach. I jakimś szturmowaniu siedzib wrogich klanów.
Napisane:
So paź 30, 2004 6:52 pm
przez Lam
Nie rozumiem ostatniej wiadomości. Co innego nadawać klimatu krainie, a co innego udawać, że się ma klan, podczas gdy tworzą go postacie sterowane przez komputer. Chyba w każdej grze pomoc automatów jest uznawana za oszukiwanie. Chcesz mieć mocny klan, stwórz w nim taki klimat, żeby sami ściągali członkowie i nie opuszczali szturmów na twierdze wrogich zgrupowań. Nie posiłkuj się pomocą sług, których sobie napiszesz.
Napisane:
So paź 30, 2004 6:56 pm
przez Powsinoga
Dobra, dzięki za odpowiedź!
Napisane:
N paź 31, 2004 10:37 am
przez Februs
Ja tam wciąż wierzę że jak napiszę ?klany to pojawi mi się o nich :-)
Aha i jedno pytanko: Klan sam musi sobie znaleźć siedzibę czy ma ustaloną czy coś takiego?
Yo, zią!
Napisane:
N paź 31, 2004 4:28 pm
przez Ladzix
Może mówi: "Chcę mieć twierdzę na skalistej wyspepce między Kri... Leanderem a Valisandrią!" A bogowie: "To se zrób" A on robi, i wszyscy są zadowoleni :)
PS. Cholera, przez ostatnie 24 godziny nie mogłem sobie przypomnieć nazwy Drimith - ciągle mi się Krisdea nasuwała...
Napisane:
Cz lis 18, 2004 6:13 pm
przez Kethrax
Dzisiaj tj. 18 listopada roku 2004 o godzinie 14 z groszami widziałem na lacu ZAJCEWA.
I mam głośną nadzieję, że nadchodzi nowa era w dziejach laca :)
Napisane:
Cz lis 18, 2004 6:43 pm
przez Malis
co... ty.... gadasz..... ?!
Zajcewa spotkać nie aż taki problem :P :P Mimo, że rzadko bywa. Poza tym od SPK byl Achrol i Malven. W ogóle to tobie sie chyba nudzi.
Napisane:
Cz lis 18, 2004 8:45 pm
przez Arastroch.
Zajcew ogólnie ostatnio często wchodzi :).
Napisane:
Cz lis 18, 2004 9:55 pm
przez Val
Miał być nawet na zjeździe, ale nie dojechał:(.
Napisane:
Pt lis 19, 2004 3:26 pm
przez Arastroch.
Hmm, to stwierdzenie można porównać do takiego: Z tym naszym krajem to w końcu coś idziedo przodu, po powstają nowe programy, w których dyskutują z politykami... Niestety nie ma to na nic wpływu...
Napisane:
N sty 30, 2005 3:54 am
przez Thail
Wybaczcie mi o wysokie bóstwa, że zawracam jak zwykle dupę, ale jak przebiega praca nad klanami? Czy jest już prawie na ukończeniu, czy raczej w fazie planowania?
Zauważyłem, że wiele zmian wchodzi na Laca i mam małą nadzieję, że wejdzie ta zmiana na którą czeka baaardzo wielu graczy.
Thail Mistrz [TZM]
Ps. Chodzi mi w tej wiadomości oczywiście o prawdziwe klany (polecenia klanowe itd.) bo niestety wiele ma pomysłów co do [TZM], które pragnę zrealizować po sesjach <-Szybko, jeśli mi te obiboki z klanu pomogą;P, a wolno, jeśli będę musiał wszystko sam robić;P
Napisane:
N sty 30, 2005 3:23 pm
przez Februs
Przydałoby się wybierać liczbę stopni klanowych. Ktoś nie może dużo wymyśleć, bierze np. 4 stopnie. Ktoś umie dużo wymyśleć, bierze 9, ktoś jest w tym mistrzem, bierze 10. Stopni mogłoby być minimum 3, bo ktoś wziąłby 1 i wykorzystywał niedoskonałość.
Co do siedziby: Mogłaby mieć dużo pomieszczeń, mało, zależy co to jest. Jeśli jakaś jest jakaś forteca, zamek - dużo pomieszczeń. Chatka - mało. Zależy od tego co się zrobi jako siedziba.
O strażnikach - mógłby to być halabardier, demon, szkielet, zależy jaka siedziba i o jakich dyrektywach jest klan. Jeśli ktoś samodzielnie napisał krainkę, to i strażników napisał, ale oni powinni mieć ograniczony poziom, bo ktoś zrobi sobie moba silniejszego od kata i się będzie cieszył
.
Dobrze by również było, gdyby najpiew podawać Bogom pomysł na klan, i musiałby być dobry żeby przeszedł, bo gdy nie będzie kontroli, zaroi się od głupich nazw, durnych celów i wygłupów.
Pozdrawiam
Februs
Napisane:
N sty 30, 2005 6:11 pm
przez _Arendil_
Co rozumiesz poprzez branie stopni klanowych?
Napisane:
N sty 30, 2005 6:23 pm
przez Februs
Chciałem powiedzieć: ustalanie.
Napisane:
N sty 30, 2005 7:19 pm
przez Reif
Kiedys byl nawet dobry system, ograniczajacy liczbe klanow. Wymagana liczba pieniedzy + wymaga liczba osob do zalozenia...
I tutaj raczej nie trzeba duzo zmieniac.
Napisane:
Pn sty 31, 2005 12:12 am
przez Thail
Dlaczego trzeba ograniczać klany Reifie? To co mówisz nie ma sensu, owszem liczba osób należących do klanu jest ważna, ale pieniądze
Reif zapamiętaj sobie, że to NIE TIBIA, to kasa nie ma, aż tak dużego znaczenia, bo:
a) Kasy nie możesz dawać innym członkom bo zaraz polecisz za pomaganie innym graczom,
b) Kasę można mieć ale nie trzeba.
Napisane:
Pn sty 31, 2005 2:04 am
przez Reif
sam tego nie wymyslilem - tak bylo ;)
Napisane:
Pn sty 31, 2005 8:20 am
przez Val
Chodzi o to, że jeśli jesteś w klanie, to łatwiej wybaczyć to, że dasz kumplowi z klanu kasę, niż że dasz ją komuś, kto nie jest z Tobą w klanie, kurwa, jak ja piszę, zara jebnę.
Napisane:
Pn sty 31, 2005 10:41 pm
przez Thail
Czyli mam przez Twoją wypowiedź Valdrabie rozumieć, ze jak będą klany z kasą, to przekręty z maomoną będą puszczane w niepamięć z lekkim sercem bo winni należą do tego samego klanu?
Thail Mistrz [TZM].
Napisane:
Wt mar 15, 2005 1:24 am
przez Thail
Kolejne pytanie z serii, kiedy wejdą klany?
Napisane:
Wt mar 15, 2005 7:10 am
przez muzgus
Wtedy, kiedy zostaną napisane i przetestowane.
Napisane:
Wt mar 15, 2005 1:17 pm
przez Tzeentch
Wtedy, gdy przepełnią się dni, a ziemia zalana trwogą będzie.
Napisane:
Wt mar 15, 2005 1:32 pm
przez Val
W owym czasie ludzie będą mówić, że rzeczy poczęły się gubić.
I nastanie wielka niepewność co do tego, gdzie się podziały
I nikt nie będzie wiedział, gdzie są te małe przedmioty
Na takiej solidnej podstawce, ze sznureczkiem.
W owym czasie przyjaciel zgubi młotek przyjaciela,
A dzieci nie będą wiedzieć, gdzie są rzeczy ich ojców,
Które ci położyli tam około 8 wieczorem poprzedniego dnia.
Napisane:
So cze 25, 2005 8:36 am
przez Februs
No i jak z klanami? Trochę czasu minęło, więc postępy musiały być.
Napisane:
So cze 25, 2005 4:54 pm
przez Val
Są. Nie zadawaj więcej pytań.
Napisane:
So cze 25, 2005 5:15 pm
przez muzgus
To Ciekawe co mówisz Ernest.
A do februsa: jak będą klany, to się o tym dowiesz na pewno. Zaraz jak wejdziesz na Laca :)
Napisane:
So cze 25, 2005 5:29 pm
przez Val
Kuba, moje są odnosi się do postępów.