Śmierć

Jesteś nowicjuszem? Masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi w pomocy? To forum jest dla Ciebie!

Moderator: łowcy trolli

Śmierć

Wiadomośćprzez Yarpen » Wt maja 30, 2006 12:00 am

Witam. Mam pytanie - po walce zostal mi 1 PŻ i byłem spragniony - po chwili się wykrwawiłem :grin: i umarłem . Czy to normalne ?
Yarpen
 
Wiadomości: 3
Dołączył(a): Pn maja 29, 2006 11:52 pm

Wiadomośćprzez Nifir » Wt maja 30, 2006 12:33 am

Oczywiście. Gdy jesteś bardzo głodny, bądź spragniony to spada ci ilość życia.

Przeczytaj ?jedz
Emblemat użytkownika
Nifir
 
Wiadomości: 513
Dołączył(a): Wt gru 23, 2003 8:36 pm

Wiadomośćprzez Yarpen » Wt maja 30, 2006 7:13 pm

Dzięki. Zapamiętam.
Yarpen
 
Wiadomości: 3
Dołączył(a): Pn maja 29, 2006 11:52 pm

Wiadomośćprzez joerg » Wt maja 30, 2006 10:15 pm

Samo wykrwawianie się z głodu, pragnienia czy braku tlenu jest oczywiście głupie, nie będę ukrywał, że tak uważam.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Val » Wt maja 30, 2006 10:27 pm

Tak, zgłosiłem to kiedyś jako błąd, że nawet jeśli ma się 100% życia, to gdy zacznie się umierać z głodu i pragnienia, to umiera się z powodu wykrwawienia, ale Lam odrzucił, bo myślał, że o coś innego mi chodzi, a potem jak mu tłumaczyłem to miał tylko nadzieję, że nikt więcej tego nie zauważy;).
ulice upadły mi na bablon
Emblemat użytkownika
Val
 
Wiadomości: 2203
Dołączył(a): N lis 10, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Skąd mam wiedzieć?

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 12:06 am

Nie naciągaj faktów. Nie mam nadziei, że nikt nie zauważy. Mam nadzieję, że inni się nie będą tego czepiać, bo już jedno zerowanie zgonów przeżyłem i to nic miłego dla wprowadzającego. Mówiłem też, że i tak nie ma miejsca w "punktacji" na 20 różnych rodzajów zgonów, a robienie dodatkowych poleceń na tak bzdetne statystyki jest dla zrytych garów.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Val » Śr maja 31, 2006 12:15 am

Nie napinaj się tak, chyba tak naprawdę nikomu na tym nie zależy;).
ulice upadły mi na bablon
Emblemat użytkownika
Val
 
Wiadomości: 2203
Dołączył(a): N lis 10, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Skąd mam wiedzieć?

Wiadomośćprzez joerg » Śr maja 31, 2006 11:40 am

Lam napisał(a):Mówiłem też, że i tak nie ma miejsca w "punktacji" na 20 różnych rodzajów zgonów, a robienie dodatkowych poleceń na tak bzdetne statystyki jest dla zrytych garów.
Tu nie chodzi o uwzględnianie każdego rodzaju śmierci w statystykach, ale o logikę, bo teraz jej tu brakuje. Moim zdaniem, najlepiej byłoby informować gracza podczas wykrwawiania się, umierania z głodu lub pragnienia, otrucia czy z braku tlenu, z jakiego powodu zaraz zginie. Jednocześnie, już po zgonie, uwzględniać wszystkie te rodzaje śmierci tylko w jednym punkcie. Należałoby "wykrwawienia" nazwać jakoś inaczej, tak by pasowało do wyżej wymienionych sposobów umierania. Na dodatek przydałoby się, aby w takich przypadkach nie odpadały części ciała (raz mi się zdarzyło utonąć, wtedy z braku tlenu odpadła mi ręka, czy noga).
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 12:02 pm

Odpadanie rąk to jest sprawa osobna, która swój numer ma, czyt. jest znana i ktoś się tym zajmie.

Kiedy umierasz będąc nieprzytomnym, nie wiem, jakim cudem spodziewasz się, aby Twa postać wiedziała, czy się wykrwawiła, czy ktoś podszedł i jej lutnął (co jest częste - nawet, jeśli z nikim nie walczysz, jest niemało mobów tchórzliwo-agresywnych, które atakują nieprzytomnych).

Lepszej nazwy na wykrwawianie nie zaproponowałeś, a dopóki tego nie zrobisz, wszystko, co piszesz i co twierdzi lub sugeruje, że obecna jest zła, będzie niekonstruktywnym, przez co szkodliwym, jęczeniem.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Val » Śr maja 31, 2006 12:21 pm

Jakby nie można tego zaliczyć po prostu do zgonów. Co za różnica jak giniesz, jeśli to nie inny gracz Cię zaciukał?
ulice upadły mi na bablon
Emblemat użytkownika
Val
 
Wiadomości: 2203
Dołączył(a): N lis 10, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Skąd mam wiedzieć?

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 12:42 pm

Przecież to JEST zaliczane do zgonów! A że oprócz tego jest rozróżnienie, wynika z prostego faktu, że każdy z rodzajów śmierci, które są wyszczególnione, może być właśnie spowodowany przez gracza, choćby nie zadał ostatniego ciosu. Stąd takie a nie inne wyróżnienie (bo wcześniej było takie, o jakim Ty mówisz i nie wystarczało).
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Val » Śr maja 31, 2006 12:54 pm

Tak, ale każdy z rodzajów śmierci, które są wyszczególnione, może być też spowodowany przez zwykłego moba (choćby nie zadał ostatecznego ciosu), a także, o zgrozo, przez brak jedzenia albo wody.
ulice upadły mi na bablon
Emblemat użytkownika
Val
 
Wiadomości: 2203
Dołączył(a): N lis 10, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Skąd mam wiedzieć?

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 1:06 pm

Właśnie dlatego muszą być wyszczególnione, bo w poprzedniej wersji nie dało się odróżnić (choć największy problem sprawiały samobójstwa oczywiście). Tak czy inaczej - nie masz lepszego pomysłu, a ta nazwa Ci się nie podoba - nie patrz tam, żeby Cię nie denerwowało, a tymczasem daj głos tym, którzy może powiedzą coś konstruktywnego.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Val » Śr maja 31, 2006 1:21 pm

Nie patrzę na to, nie interesuje mnie jeśli nie mam powyżej dwustu zgonów. Potem to się robi zabawne :razz: .
ulice upadły mi na bablon
Emblemat użytkownika
Val
 
Wiadomości: 2203
Dołączył(a): N lis 10, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Skąd mam wiedzieć?

Wiadomośćprzez joerg » Śr maja 31, 2006 2:21 pm

Lepszej nazwy na wykrwawianie nie zaproponowałeś, a dopóki tego nie zrobisz, wszystko, co piszesz i co twierdzi lub sugeruje, że obecna jest zła, będzie niekonstruktywnym, przez co szkodliwym, jęczeniem.
Tylko dlatego, że nawet z pomocą Muzgusa nie potrafiłem wpaść na dobrą propozycję nazwania tego inaczej. Doszedłem do wniosku, że lepiej rzucić pomysł i powiedzieć "jakoś to zamienić", bo może ktoś wpadłby na dobry pomysł jak to można inaczej nazwać, żeby pasowało do 20 rodzajów śmierci. Mowa oczywiście o statystykach. Pozostaje więc kwestia umierania. Poświęciłem się i z premedytacją wpadłem do rzeki, żeby sprawdzić jak wygląda umieranie z braku tlenu. Oto co widziałem:
<17:13z >
Twój ból staje sie nie do zniesienia!
<15:11z >
<12:9z >
<9:6z >
<5:3z >
<1:0z >
Jestes ogluszony, ale jest jeszcze dla ciebie szansa.
<0:0z >
Jestes ogluszony, ale jest jeszcze dla ciebie szansa.
<-1:0z >
Jestes ogluszony, ale jest jeszcze dla ciebie szansa.
<-2:-1z >
Robisz sie glodny.
<-2:-1z >
Jestes poharatany i umrzesz bez pomocy.
<-3:-2z >
Jestes poharatany i umrzesz bez pomocy.
<-4:-3z >
Jestes poharatany i umrzesz bez pomocy.
<-5:-3z >
Jestes smiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.
<-6:-4z >
Jestes smiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.
<-7:-5z >
Jestes smiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.
<-8:-6z >
Jestes smiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.
<-9:-6z >
Jestes smiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.
<-10:-7z >
Jestes MARTWY!

Czysciec
Zostałem pozbawiony świadomości. Ale zanim to się stało, chyba wiedziałem, czy właśnie umieram z braku tlenu czy z głodu, czy z odniesionych ran (wykrwawiania się). Co chciałem zmienić to komunikaty o poharataniu i byciu śmiertelnie rannym, nie wiem czemu zrozumiałeś to jakoś na opak. W przypadku tonięcia mogłoby być najpierw "dusisz się", a potem "brak ci tlenu" czy jakoś mądrzej. O umieraniu z głodu z kolei, Lac mógłby mówić najpierw "skręca cię z głodu", a potem "naprawdę umierasz z głodu!" albo jakoś mądrzej.

Zgadza się, że w w tzw. międzyczasie może podbiec jakaś szuja i mnie dobić mieczem (śmierć z powodu utraty krwi), ale w czym problem? Po prostu, Jesteś MARTWY! i już.

A potem to już tylko w "punktacji" napisać zamiast "wykrw." to "inne". Lepszej propozycji nie mam, ale czy to jest powód, żeby kazać mi się zamknąć? Myślę, że nie, może ktoś z większą wyobraźnią za miesiąc wymyśli coś pasującego.
Ostatnio edytowano Śr maja 31, 2006 2:48 pm przez joerg, łącznie edytowano 1 raz
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Thail » Śr maja 31, 2006 2:39 pm

Lamowi chodzi o to, że, aby dodać te statystki zamiast jednego wykrwawienia, to musi wyczyścić inne plus to miejsce musi być, a na to nie wiem, czy jest miejsce, a nawet jeśli jest to wiele to straci na estetyce.
Poza Tobą i paru osobom, to naprawdę nie przeszkadza w grze, ba, nawet tego nie zauważają.
Pozdrawiam.
"Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
"Naród Polski jest wspaniały, tylko ludzie kurwy" -J. Piłsudski
Emblemat użytkownika
Thail
 
Wiadomości: 1857
Dołączył(a): Cz lut 20, 2003 1:57 am
Lokalizacja: Z Wyspy Lodoss (SKO)

Wiadomośćprzez joerg » Śr maja 31, 2006 2:44 pm

A mi, dla odmiany, chodzi o to samo, co Lamowi, w kwestii punktacji.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 2:46 pm

Po pierwsze, najpierw sam sobie zadałeś rany, bo za wolno Ci to duszenie się szło (widziałem!). Oznacza to tyle, że tracisz jakikolwiek argument na to, że nie było to wykrwawienie, bo było - zadałeś sobie bolesne rany i broczyłeś, a inne czynniki (brak tlenu, głód) tylko to przyspieszyły.

To Valdrab miał tu rację pisząc, że można się "wykrwawić" od 100%, nie przyjmując żadnych obrażeń. Ale sam swoim zachowaniem przytakujesz, że taka sytuacja jest kuriozalna, bo nikt normalny nie ginie bez ran. Jest to możliwe w warunkach "laboratoryjnych", kiedy specjalnie się na to nastawiasz. Podczas normalnej gry takie czynniki jak głód czy otrucie powodują zgon tylko podczas walki, kiedy ma się mało życia (od obrażeń) i czasu na reakcję.

A teraz do właściwej treści Twej wiadomości. Jest ten błąd zgłoszony zdaje się przez Yhekala i naprawiony w rozwojowym Lacu, że wpadając do wody (zamiast celowego nurkowania) nie pokazuje Ci się, że nie możesz oddychać. Powtarzam: ten błąd został naprawiony w rozwojowym Lacu i wkrótce przestanie być obserwowany w Lacu dostępnym graczom. Długo to trwa, bo chcemy "wjechać" z dużą ilością zmian, które ciężko jest rozdzielić, a trzeba skończyć i sprawdzić wszystkie. Mogę jedynie przeprosić za opóźnienie i obiecać, że to dla wyższego dobra.

Jeżeli więc przyjmiemy, że do wody wszedłeś sam, albo wpadłeś, a błąd wpadania w wodę został naprawiony w Lacu dla graczy, zobaczysz np.:
Kod: Zaznacz cały
Opadasz pod wodę.
Nie możesz oddychać!
Czyli jesteś informowany, co Cię boli. Tak samo zawsze wiesz, kiedy wychodzisz na słońce lub ono wychodzi zza horyzontu i zaczyna Cię smażyć. Tak samo zawsze wiesz, kiedy zaczynasz głodnieć, a kiedy Cię ssie. Gdybyś zapomniał, albo miało Ci to umknąć podczas walki (chociaż zadaniem gracza jest właśnie patrzenie na ekran i czytanie tego, co tam się dzieje, żeby takie informacje nie umykały), masz polecenie "punktacja".

Brak propozycji to doskonały powód, aby kazać Ci się zamknąć po drugiej Twojej wiadomości. Zwrócenie uwagi na teoretyczny problem (już udowadniałem, że taka sytuacja nie zdarza się w prawdziwym życiu) jest w porządku, ale niczego nie wnosi do sprawy pieprzenie w kółko "źle, źle i źle" zamiast powiedzieć, jak ma być dobrze.

No ale nareszcie wyszedłeś z propozycją słowa "inne". Nieźle, chociaż można uznać, że "inne" obejmuje jeszcze inne przypadki, niż tylko "zjechanie poniżej -10 zycia", więc w praktyce "wykrwawienie" jest bardziej trafne (powtarzam: w praktyce jednak na -10 schodzisz tylko po walkach). Nie wiem, czy ktoś wymyśli coś dość trafnego (nie tak ogólnego), co by nie cierpiało z powodu możliwości zgonu w sposób negujący zaproponowane słowo.

A nie możemy przyjąć, że jak jesteś okropnie zmaltretowany czynnikami zewnętrznymi, otwierają Ci się jakieś stare rany? :) Nawet nowo założona postać ma 17 lat i jakąś starą ranę może mieć! ;)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez joerg » Śr maja 31, 2006 2:58 pm

Za drugim razem wpadłem do wody będąc umierającym z głodu i pragnienia. Żadnych ran nie miałem, mimo tego mogłem przeczytać:
Jesteś poharatany i umrzesz bez pomocy.
i
Jesteś śmiertelnie ranny i bez pomocy zaraz umrzesz.

I to jest właśnie "źle". Mam mówić, że to dobrze, albo "to nikomu nie przeszkadza"? Zaproponowałem: komunikaty o tym, że zaraz umrzesz bez pomocy zależne od tego, z jakiego powodu zdychasz powoli. Plus, w "punktacji" zamiast wykrwawień jakieś coś innego, czego ja nie potrafię wymyślić do tej pory, a być może wymyśli ktoś inny.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Lam » Śr maja 31, 2006 3:04 pm

Lam napisał(a):taka sytuacja jest kuriozalna, bo nikt normalny nie ginie bez ran
I będę się tego trzymał! ;)

Ale propozycji słucham, rzecz jasna :)
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N


Powrót do Nowicjusze



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron