przez Cirvil » Cz maja 17, 2007 6:07 pm
Hehe...
No dobra, zabawmy się.
Jako półelf zaczynamy z następującymi atrybutami:
Siła: 13
Inteligencja: 13
Mądrość: 13
Zręczność: 13
Budowa: 16
Maksymalnie możemy osiągnąć następujące wartości (bez sprzętu):
Siła: 18
Inteligencja: 20
Mądrość: 19
Zręczność:18
Budowa: 17
Licząc, że potrzebujemy po 5 ćwiczeń na podniesienie atrybutów (poza budową, 3) wydajemy na atrybuty:
5*(5+7+6+5)+3*1=118 punktów ćwiczeń
Mamy 46 umiejętności, co przy 25 inteligencji zabiera dodatkowych 46 sesji na wyćwiczenie ich.
Razem: 164 punktów
Można uzbierać (realnie):
21(na starcie)+4+5+7*6+88*7=688 punktów ćwiczeń
Na życie można więc wydać (nie olewając umiejek i atrybutów) 524 punkty, co daje 1048 życia z punktów ćwiczeń.
Teraz życie z budowy.
Zakładając, że rozkład życia co poziom jest rozkładem jednostajnym (taka sama szansa, że dostaniesz dowolną wartość z przedziału), można uśrednić arytmetycznie:
(21+16)/2=18,5 (na poziom, przy pełnej budowie)
Niestety, teraz jest problem, gdyż trudno ocenić, ile punktów dostaniemy, zanim będziemy mieć pełną budowę, a następuje to około 8 poziomu (oczywiście, mając na uwadze fakt, że mądrość też cały czas utrzymujemy jak najwyższą...).
Z poziomów (od 8 do 99) dostaniemy zatem statystycznie
18,5*91=1863,5 (powiedzmy 1864) życia.
Możemy spróbować oszacować... do 8 poziomu będziemy dostawać między 8 a 16 życia (założenie) więc będzie to jakieś 12*8=96.
Na starcie mamy 20, więc:
20+96+1864+1048=3028
Wniosek z tego taki: Po ostatnim awansie (z 99 na 100 poziom) cieszymy się, jak mamy bez sprzętu ponad 3000 życia. Oznacza to, że postać była prowadzona idealnie i nie miała pecha przy losowaniu punktów życia co poziom.
Jeśli ma mniej, oznacza to, że albo mieliśmy pecha, albo na przykład nie zawsze pilnowaliśmy maksa mądrości i budowy przy otrzymywaniu poziomu.
Oczywiście, jest to teoretyzowanie, przy dwóch założeniach:
1. Prawdopodobieństwo dostania minimalnej, maksymalnej i wszystkich pośrednich wartości punktów życia na poziom jest takie samo.
2. Nie popełniłem dużego błędu przy szacowaniu ilości punktów do uzyskania maksymalnej budowy.
Kto tak zrobi z wampirem? :D
§ 196: Jeśli obywatel wybił oko jednemu z obywateli, należy wybić jego oko.