Strona 1 z 1

Pisanie krain

WiadomośćNapisane: So lis 04, 2006 7:51 pm
przez Februs
Gdy kiedyś grałem w Laca, napisałem notę do któregoś boga, bodajże Grzecha. Napisałem prośbę o wysłanie wskazówek dot. pisania krain, miałem ambicję ową utworzyć ;]. Po dłuższym czasie postanowiłem spróbować napisać krainę (konkretniej dziś), więc otworzyłem pocztę, wyszukałem maila, którego Grzechu kiedyś mi przesłał wraz z plikiem spakowanym, który zawierał wskazówki do pisania krain. Owszem, miał pliki tekstowe, ale i także takie, które miały format KRA, LAC i ARE... te o formacie LAC spróbowałem otworzyć notatnikiem i udało się, zawierały treści, wskazówki etc, ale i pełno krzaków, a trzeba zaznaczyć że notatnik nie jest genialny do czytania tekstów. Teraz nadchodzi me pytanie - jakim programem otworzyć owe pliki, aby były zrozumiałe, w miarę logiczne itd? Pamiętajcie, mam szczytny cel, a więc olanie tego tematu będzie nieszczytne ;].

WiadomośćNapisane: So lis 04, 2006 8:36 pm
przez Miri
polecam Ultra Edit.

WiadomośćNapisane: So lis 04, 2006 10:39 pm
przez Gerino
Ściągnij źródła Klaczy i dopracuj, żeby działała :P
Na upartego można stworzyć skrypty w dowolnym języku, które będą przerabiały format Laca na inny, bardziej czytelny i odwrotnie - ale znowu, albo nie ma komu, albo nie ma potrzeby.

WiadomośćNapisane: So lis 04, 2006 10:47 pm
przez Lam
Na krzaki nie pomoże edytor. Zresztą jak masz jakieś rzeczy sprzed 5 lat, to nawet się nie ogłupiaj czytając to. Przejdź bezpośrednio do http://g.smietnik.eu/Lac/ (a w katalogu pomoc/ wypakowanej dystrybucji znajdziesz też odnośniki do dokumentacji).

A o Klaczy było tu: http://forum.lac.pl/viewtopic.php?t=1275

WiadomośćNapisane: N lis 05, 2006 11:35 am
przez Februs
Link Lama nieco mi dopomógł ;] przez co zacząłem tworzyć krainkę w bohaterskim notatniku. Tutaj chciałbym jednak poprosić o kilka rad. Czy tworzenie krainy zaczyna się od sekcji #AREA, a następnie #MOBILES, #OBJECTS, #ROOMS? I ogólnie proszę o może kod jakiejś niedużej krainki, abym miał z czego brać przykład. Może jakieś rady, dokładniejsze wyjaśnienia, przykłady skomplikowanych mobów. Thx z góry.

WiadomośćNapisane: N lis 05, 2006 12:10 pm
przez joerg
Februs napisał(a):Czy tworzenie krainy zaczyna się od sekcji #AREA, a następnie #MOBILES, #OBJECTS, #ROOMS?
W katalogu pomoc/ wypakowanej dystrybucji znajdziesz też odnośniki do dokumentacji.

I ogólnie proszę o może kod jakiejś niedużej krainki, abym miał z czego brać przykład. Może jakieś rady, dokładniejsze wyjaśnienia, przykłady skomplikowanych mobów.
Duża część z tego jest we wcześniej wspomnianym dystrybuchu... dystrybucji :)

WiadomośćNapisane: Pt lis 10, 2006 1:07 am
przez Evi
Robię za posłańca:

"Tutaj ->http://t2.norwida.net/~lynx/krasnal.are
znajduje sie jedna z krainek ktora kiedys tam popelnilem(przy wspoludziale klaczy). Jako ze nie zamierzam jej juz poprawiac ani dopisywac czegokolwiek ( w zasadzie nadaje sie na smietnik ) - to moze chociaz tobie posluzy do czegos
ps. na pisaniu krainek nie znam sie wlasciwie wcale. Jednak cos tam przydatnego z tego pliku mozna wyciagnac.
pozdrawiam Xnyl. "

WiadomośćNapisane: Pt lis 10, 2006 10:31 am
przez Nifir
Jak Eth chciał napisać ta kraina ma kilka błędów i raczej nie nadaje się na wzór do naśladowania, dlatego używaj krain dostępnych na stronie podanej przez Lama.

WiadomośćNapisane: N lis 12, 2006 8:49 pm
przez Lam
Ponieważ temat został mocno zmoderowany, pozwolę sobie uzupełnić informację.

"Kilka błędów" to ogromna przesada. W tej krainie jest może kilka linii bez błędów - przeważnie są to puste linie. W drugiej linii jest format krainy, którego Lac by nie wczytał, w trzeciej zbędna spacja rozjeżdżająca wyjście "krain". W pierwszej linii pomocy krainy znajdują się dwa błędy ortograficzne, w drugiej interpunkcyjny itd. Pierwszy mob w "popisie" ma wymachiwanie młotem, którego nawet nie ma w krainie (a gdyby nawet był i gdyby nawet mógł go trzymać kowal, można mu go odebrać i opis staje się błędem), a opis nagle urywa się w środku zdania jakimś zlepionym nibysłowem. Drugi mob ma imię (to też niedopatrzenie według naszych standardów), a jego prog oprócz braku wcięć, które utrudniają zrozumienie, co miał robić, zawiera błędne użycie zmiennych wbudowanych (połowa w ogóle nie będzie działać), pomylone przypadki, "idzie na łatwiznę" przenosząc graczy, którzy mu nie pasują, ale zapomina, że trzeba dać jakiś komunikat im i ich grupie. Potem jest smarkacz, który ma smarki z mleka albo mleko ze smarków, który zaczyna zdania małą literą, a autor lepiej wie, co jest dla mnie rozkoszą, niż ja sam. Potem zresztą okazuje się, że w życiu nie widziałem stali (zresztą grające kobiety też zobaczą "nie widziałeś"). Ostrze topora może przeciąć wszystko na każdym, ale zapewne nie na kimś, to już nie przetnie. "Szafa" to zapewne nazwa własna i należy pisać "Otwierasz Szafę na broń." Nie będę opisywał pomieszczeń i odnawiania krainy, bo znużyło mnie to.

Tak czy inaczej, jest to antyprzykład krainy. Jeśli ktoś chce się nauczyć, jak kraina nie ma prawa wyglądać, oto eksponat idealny do tego.

Przypominam, że w dystrybucji znajdują się trzy krainy pełne przykładów, które zostały dobrane tak, aby być dobrym wzorem do kopiowania z nich rzeczy. Jest tam więc plik pełen "syntetycznych" przykładów konkretnych rzeczy wraz z komentarzami w kodzie. Są tam dwie pełne krainy w postaci takiej, jaka występuje w Lacu, w których błędów nie znamy, a które (dla kontrastu) pokazują, jak różne rzeczy są połączone w całość w prawdziwym mudzie, aby działać tak, jak należy, w każdej sytuacji.

Jeśli się uczyć, to od najlepszych, a nie najgorszych.