Pytania

Jesteś nowicjuszem? Masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi w pomocy? To forum jest dla Ciebie!

Moderator: łowcy trolli

Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Cz lut 04, 2010 11:48 am

Mam 2 pytania - jak się zmieniało zgłoszenie (prompt, info o stanie gracza); jak się przerywało wykonywanie bufora, jeżeli napchało się tam poleceń?
Bo zapomniałem ;)
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Gerino » Cz lut 04, 2010 12:57 pm

?zacheta
?&

Jeśli dobrze pamiętam - nie sprawdzałem.
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Cz lut 04, 2010 3:28 pm

Dzięki wielkie :) Pomyliłem "zachęta" z "zgłoszenie" i nie mogłem znaleźć w pomocy :D
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » Cz lut 04, 2010 4:08 pm

Do odpychania poleceń jest &&.
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Wt lut 16, 2010 5:50 pm

Jeszcze jedno pytanie - jak sobie radzić gdy chcę wylistować przedmioty a jest więcej niż 1 sprzedawca? (identycznie z kupnem lub sprzedarzą)
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Gerino » Wt lut 16, 2010 11:49 pm

a nie list <nazwa sprzedawcy> ?
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Lam » Śr lut 17, 2010 2:39 am

lista wszystko 3.przekupka (l wsz 3.p)
kup podobizna 3.przekupka (ku p 3.p)

?lista to wyjaśnia w dwóch miejscach, najwidoczniej nie zauważyłeś.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Śr lut 17, 2010 6:30 pm

Dzięki :) A to zadziała, jeśli jest dwóch sprzedawców o innych imionach? Bo miałem problem (próbowałem chyba właśnie tego) z kupieniem klucza u dilera, kiedy był w sklepie ze zwierzętami i był tam też sprzedawca zwierząt.
Sprawdzę jeszcze raz.
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Lam » Śr lut 17, 2010 7:30 pm

Akurat w sklepie ze zwierzętami jest to bardzo szczególna sytuacja opisana w błędzie 641.

Na pocieszenie powiem, że w innych sklepach nie ma z dilerem problemu.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Cz lut 18, 2010 11:13 pm

Rozumiem. Mam pytanie z ciekawości - na czym (z punktu widzenia pliku Midgaard.are krainki) polega błąd? Ten sklep jest jakoś inaczej zrobiony niż inne :O? A drugie pytanie - (dość naiwne pewnie :D) - kiedy pojawią się klany :D? (jak coś to mógłbym w sumie pomóc w tym pod względem programistycznym (Lac jest w C, dobrze pamiętam? czy jest na tym Mercu przepisanym do C++?), chociaż raczej dopiero w wakacje).
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Lam » Pt lut 19, 2010 1:41 am

Błąd polega na tym, że sklepy ze zwierzętami są obsługiwane kompletnie inaczej niż jakikolwiek inny sklep (to jest do zmiany).

Klany się pojawią jak tylko Ulryk je skończy ;)

Lac jest w C, a ja nie widziałem nigdy Merca przepisanego na C++ (i nie chcę zobaczyć, nie trudź się szukając).
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Pt lut 19, 2010 1:52 am

Ja kiedyś się bawiłem MUDami i znalazłem przypadkiem szukając najnowszej wersji merca. Ale w końcu i tak wziąłem pod kowadło ROMa bo był stabilniejszy a nie chciało mi się segfaultów szukać. Chyba że miałem pecha trafić na 2 wersje merca i 1 envy, z których żadna nie działała, a ROM przypadkiem dostał się w moje ręce w wersji stabilnej i dlatego wydaje mi się, że on jest stabilny a tamte MUDy nie :P
A można mu jakoś pomóc? Bo w sumie to dość długo już czekamy na te klany, a ja jestem chętny do pomocy ;) (wszystko jedno czy C/C++)

PS. Teraz mi się przypomniało, że tamten merc to chyba nie był kod przepisany do C++ tylko wrappery i bindingi wszystkich funkcji przekodzone do C++ (a same ciała funkcji, struktury, alokacja pamięci, itepe w C).
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Gerino » Pt lut 19, 2010 2:06 am

A jak patrzysz, Lamie*, na kod Laca, to nie czujesz się przypadkiem jak nekromanta, ew. nekrofil? :)

*musimy jakieś piwo w końcu razem wypić, bo głupio po imieniu do kogoś kogo na oczy nie widziałem pisać, a na używanie pseudonimów z muda czuję się za stary :) No chyba, że znajomi z prawdziwego świata też inaczej niż per "Lam" się do Ciebie nie zwracają :)
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Pt lut 19, 2010 2:37 am

Może jakiś zlot :)?

Btw... Nie mogłem się powstrzymać:
"Błagam, ludzie, GRAJCIE! :("

:P
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » Pt lut 19, 2010 3:15 pm

Klany mogłyby pojawić się szybciej, gdyby nie wydumane założenia, że cośtam jest strasznie potrzebne i klany bez tego istnieć nie mogą.

(wszystko jedno czy C/C++)
Bardzo nie wszystko jedno, zwłaszcza w przypadku Laca, który pragnie odpalać się również na ruskich zegarkach i rolce do papieru toaletowego, o ile są dla nich kompilatory zgodne z ANSI C. Różnice między C a C++ dobrze opisuje Bruce Eckel w książce Thinking in C++, choć oczywiście głównym celem książki jest wprowadzenie do C++.

Pomóc oczywiście możesz, ale: 1) musisz umieć, 2) nie możesz się napalać, bo w zderzeniu z totalną nudą jaką jest programowanie w C, możesz się szybko zniechęcić, 3) musi ci się naprawdę chcieć; mieć ochotę nie wystarczy.

Łatwiejsza, ale równie potrzebna (a Lam powie, że nawet bardziej potrzebna) jest pomoc przy poprawianiu krain. Umiejętność programowania wbrew pozorom może się w robieniu krain bardzo przydać.
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Pt lut 19, 2010 4:18 pm

Miałem na myśli, że jest mi obojętne czy miałbym pisać w C czy w C++, umiem oba.
Thinking in C++ - widziałem, ale wolę Bjarne Stroustrup - "Język C++" i "Symfonia C++" jako tablice (bo jest ładnie uporządkowane, a ja często nie pamiętam jak zapisać rzeczy których rzadko używam).


1) Mam, co najwyżej się będę musiał sobie trochu przypomnieć (ostatnio z lenistwa kodzę głównie w C++ ale strukturalnie, a nie obiektowo, więc przypomnienie sobie C nie będzie takie znowu straszne bo trochu w nim dawniej pisałem).
2) Hmm... Moim zdaniem programowanie raczej bywa stresogenne, a nie nudne :P (weźmy takie Envy (tą wersję, którą ja się bawiłem) - nic tylko gdb i łapiemy kolejne błędy). Nudne raczej dla mnie nie jest bo mi to sprawia przyjemność (czasem nerwy jak jakiegoś buga walnę, ale to tylko czasem).
3) Chcieć chcę, mówię tylko, że nie jestem pewien czy nie będę mógł się za to zabrać dopiero w wakacje. Ale to raczej nie przeszkadza, żebym już dostał potrzebne informacje i zaczął sobie powoli opracowywać to co mam zrobić.

Łatwiejsza, ale równie potrzebna (a Lam powie, że nawet bardziej potrzebna) jest pomoc przy poprawianiu krain. Umiejętność programowania wbrew pozorom może się w robieniu krain bardzo przydać.

Czytałem opisy formatu krainki i jak zgaduję odnośnie programowania chodzi Ci o skrypty (MOBProgi czy tam MOBc (nigdy nie pamiętam które było w Mercu, a które jest w Lacu)). Bawiłem się tym jakieś pół roku temu przez jakiś czas. Ale wydaje mi się, że wypadałoby dobrze znać świat Laca, aby poprawiać krainki więc na razie się wolę na to nie porywać. No i jednak C/C++ znam w większym stopniu niż Lacowe *.are, którego opis przeczytałem, trochu się pobawiłem plikami krainek z DOSowej wersji Laca i na tym koniec.

Swoją drogą:
który pragnie odpalać się również na ruskich zegarkach

Był taki zabawny zegarek (tfu) microsoftu, który pozwalał się programować w takim lekko dziwnym języku programowania. Kolega miał, zresztą ten zegarek był swego czasu w misjach księżycowych. Teraz kosztuje podobno coś ze 100zł na allegro.
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » Pt lut 19, 2010 5:06 pm

Miałem na myśli, że jest mi obojętne czy miałbym pisać w C czy w C++, umiem oba.
Thinking in C++ - widziałem, ale wolę Bjarne Stroustrup - "Język C++" i "Symfonia C++" jako tablice (bo jest ładnie uporządkowane, a ja często nie pamiętam jak zapisać rzeczy których rzadko używam).
Ja miałem na myśli to, że Lacowi nie jest obojętne, czy deklarujesz zmienną na początku bloku, czy w środku. GCC akceptuje oba użycia, choć drugie jest niezgodne z ANSI C. Dlatego mówiłem o książce Eckela, bo on takie różnice tam pokazuje, a jest ich trochę.

Czytałem opisy formatu krainki i jak zgaduję odnośnie programowania chodzi Ci o skrypty (MOBProgi czy tam MOBc (nigdy nie pamiętam które było w Mercu, a które jest w Lacu)). Bawiłem się tym jakieś pół roku temu przez jakiś czas. Ale wydaje mi się, że wypadałoby dobrze znać świat Laca, aby poprawiać krainki więc na razie się wolę na to nie porywać. No i jednak C/C++ znam w większym stopniu niż Lacowe *.are, którego opis przeczytałem, trochu się pobawiłem plikami krainek z DOSowej wersji Laca i na tym koniec
Znajomość krain Laca nie jest potrzebna, Lam od ręki może wskazać krainki wymagające poprawy, a poprawianą krainę można prawie zupełnie dowolnie zmieniać zgodnie ze swoim wyobrażeniem. Za to znajomość wytycznych dotyczących stylu krainy jest nieodzowna, musisz wiedzieć, czego nie wolno robić w krainach, żeby poprawiać babole i samemu ich nie robić. Znajomość formatu krain *.are jest potrzebna, chociaż powstający edytor zwalnia z konieczności pamiętania wielu rzeczy.
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » Pt lut 19, 2010 10:53 pm

Ja miałem na myśli to, że Lacowi nie jest obojętne, czy deklarujesz zmienną na początku bloku, czy w środku.


Ja w C++ w sumie często piszę nawet poza funkcjami (globalnie, czy jak to się zwie) z czystego lenistwa (chociaż nie powinienem bo to niestrukturalnie). Ale jak piszę coś poważnego (czyli nie "na odwal się" bo jest szybko potrzebne) to jestem się w stanie przestawiać co do tego gdzie sobie deklaruję, więc z tym akurat nie ma problemu :)

Czy "styl krainy" tzn. to co jest omówione w dokumentacji stylu krainy (tej na stronie Laca co to do niej jest link w Lacu dla DOSa)? Jak tak to czytałem i znam. A tak swoją drogą w grze widziałem kilka przypadków ostatnio, że przedmioty były w opisie pomieszczenia ;/ Jak sobie przypomnę gdzie to pozgłaszam.

Tzn. wiesz wolałbym na razie się zająć czymś programistycznym (edytor albo klany) jeśli Lam się zgodzi dać mi materiały i dać mi ten etat :P Bo co do krainek to na razie sam muszę robić do mojego RPG no i trochu za dużo to by chyba było tak do dwóch gier naraz ;)
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » So lut 20, 2010 12:18 am

Rozumiem. Fajnie, że umiesz się dostosować, ale nie chodziło mi o globalne/lokalne, lecz o to:
Kod: Zaznacz cały
void funkcja f( void )
{
    int dupa; /* dobrze */

    dupa = 5;
    int azog; /* źle */
    azog = 5;
    if ( dupa != azog )
    {
        int jasia; /* dobrze */
        jasia = azog - dupa;
    }
    else
    {
        cokolwiek( );
        cokolwiek2( );
    }
}

To by się skompilowało, ale int azog; jest w tym przypadku niezgodne z ANSI C i Lam by tego nie przyjął. A takich rzeczy jest kilka(naście?), choćby zakaz stosowania podwójnego ukośnika dla komentarzy.

Tak, "Styl krainy" to jest ten dokument co mówi, że moby należy ubierać przedmiotami, a nie opisem (w przeciwieństwie do pomieszczeń, gdzie wolno stosować dodatkowe opisy - tak zrobione są plakaty w szkole muda). No i nie ma ciśnienia, jeśli nie masz ochoty to tego nie rób. Ja tylko zasygnalizowałem taką potrzebę i dodałem, że umiejętność programowania może przydać się do progów (w celu uczynienia krain milszymi dla oka). A jeśli równolegle robisz krainy dla swojej gry, to chyba można to wykorzystać i wymyślony świat zrealizować dla obu gier? Ale to tylko sugestia.

W kwestii pisania edytora, to jest to szczególnie wymagające zadanie, bo trzeba znać nie tylko C, ale i GTK+. Przydaje się znajomość struktur Laca, a także doświadczenie w tworzeniu krain, bo trzeba wczuć się w rolę krainowca, który tym programem będzie trzaskał dziesiątki pomieszczeń, mobów itd... Trzeba mieć wyobraźnię, żeby program zaprojektować tak, żeby krainowcom ułatwić zadanie jak tylko się da. Poza tym, najłatwiejsze rzeczy są już zrobione, teraz zostały tylko trudne i trudniejsze...
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » So lut 20, 2010 12:37 am

Spoko ;) zrozumiałem na początku co miałeś na myśli (z deklaracjami na początku funkcji) ale dzięki że Ci się chciało zapobiegawczo wytłumaczyć :)
O globalnych/lokalnych powiedziałem przy okazji bo przypuszczałem, że to też może mieć znaczenie jakich się używa, a jak lubi Lam :)
Hmm... ja mam podobnie do Lama pod względem polityki trzymania się standardów - zawsze piszę "int main ( void )" a nie "int main ()" (chyba, że połykam argumenty), "return EXIT_SUCCESS:" a nie "return 0;", w C++ bez użycia "using namespace std;", tylko zawsze "std::", rozmiar tablicy przez const (zmienną stałą :P) a nie wpisaną na chamca liczbę, const zamiast #define dopóki się da, i inne rzeczy tak, żeby było superstandardowo i bezpiecznie.
GTK+ znam, gtkmm gorzej, ale to mi akurat nie robi większej różnicy czy latam po bibliotece strukturalnej czy obiektowej, zresztą nawet chyba lepiej GTK+ bo jest bardziej przenośne niż tamten bind do C++.
Edytor ma znaczenie w czym się napisze? Czy w czymkolwiek?

Btw.
choćby zakaz stosowania podwójnego ukośnika dla komentarzy.

Podobno wrzucili to niedawno do standardu (przeszło jako "innowacja" z C++).

A jeśli równolegle robisz krainy dla swojej gry, to chyba można to wykorzystać i wymyślony świat zrealizować dla obu gier?

To byłby fajny pomysł, tyle że ja tą grę prawdopodobnie wydam komercyjnie :P (pewnie gdzieś na www płate smsami, chyba że się uda jakoś lepiej ale szczerze wątpię). Więc tu byłby problem z pogodzeniem licencji itp. Chociaż w sumie świat mogę mieć ten sam ale np. fabułę niezwiązaną z tą z gry (np. inny bohater), a w grze zrobić reklamę Laca (jako MUDa w którym możnaby wczuć się w swoją rolę razem z innymi graczami). I to byłby ciekawy pomysł. Ale to, jeśli już, to jak skończę tą grę, bo na razie jest trochu rozgrzebana.

teraz zostały tylko trudne i trudniejsze...

Czyli? Tak swoją drogą - kto teraz pracuje nad edytorem? Bo ostatnio jak pamiętam to do pracy nadawał się Sracz i Glaca. I Laced chyba. Przy czym każdemu czegoś brakowało.
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » So lut 20, 2010 12:50 am

Nad Glacą pracuję ja, pod (nie zawsze) czujnym okiem Lama. Edytor pisany jest w C, z użyciem GTK+ (GtkBuilder, więc GTK+ wymagane w wersji od 2.12), bez użycia gtkmm. Po więcej informacji zapraszam na XMPP (tzw. Jabber), bo nie chciałbym za dużo powiedzieć publicznie.
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » So lut 20, 2010 1:25 am

O, widzę że nie tylko ja tego używam :) (Lavaron jeszcze) Ja mam na jabster.pl, chociaż niestety ten serek czasami pada na kilka minut co jakieś 2-4 tygodnie. Ale za to ma różne ciekawe usługi i archiwum webowe z przyjemną przeglądarką ;)
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez joerg » So lut 20, 2010 1:29 am

Lam również używa XMPP. Mój adres XMPP znajdziesz w moim profilu.
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Azog » N lut 21, 2010 4:26 pm

To ja dopiszę część programistyczną mojej gry (tak, żeby zostało mi robienie dźwięku, grafiki i fabuły, ale żebym chwilowo nie programował nic i mógł się dzięki temu skupić na kodzeniu czegoś dla Laca (edytora/klanów czy co tam zgodzicie się, żebym spróbował nakodzić)) i się odezwę ;)
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Arek » So paź 19, 2013 10:20 am

jak dać trollowi złoto?
Arek
 
Wiadomości: 1
Dołączył(a): Pt sty 19, 2007 2:51 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Pytania

Wiadomośćprzez Thail » N paź 20, 2013 9:10 pm

Daj [ilość] monet troll
Np.
Daj 1000 mon troll
Możesz także spróbować oszukać trolla poleceniem: przejdź - skrót: przej ->jednakże może się zdarzyć, że troll sam sobie weźmie potrzebne pieniążki. Chcąc ominąć go poleceniem przejdź musisz wpisać je kilka razy, bo troll dość uparty:)
"Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
"Naród Polski jest wspaniały, tylko ludzie kurwy" -J. Piłsudski
Emblemat użytkownika
Thail
 
Wiadomości: 1857
Dołączył(a): Cz lut 20, 2003 1:57 am
Lokalizacja: Z Wyspy Lodoss (SKO)


Powrót do Nowicjusze



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron