Poradnika od noobka dla noobka

Jesteś nowicjuszem? Masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi w pomocy? To forum jest dla Ciebie!

Moderator: łowcy trolli

Poradnika od noobka dla noobka

Wiadomośćprzez dallahpl » Śr paź 19, 2011 3:32 pm

Jak w miarę przetrwać pierwsze 8 [poziom?] w Mud’zie.
Poradnik od noobka dla noobka

1) Pierwsze kroki
2) Walka
3) Śmierć
4) Mapa – jak się nie pogubić
5) Questy

Poradnik będzie troche sztywny, bo opiszę go dla Ciemnego Elfa Woja. Myślę ze to najlepsza postać na początek. Czemu? Otóż:
• Jest dobrym wojownikiem.
• Widzi w ciemnościach
• Zaczynamy w miescie Vergard – czemu to zaleta napisze troche pozniej.
• Ma sporo zycia

1. Pierwsze kroki
Ofkors zaczynamy przed szkołą Muda, więc się tam udajemy. Pamiętajcie o wzięciu czarów od faceta troche na N od głównego wejścia: komendy: ‘tarcza oraz ‘sila. Nastepnie udaj się na E od niego by dostac troche jedzonka i picia. Możesz chodzic kilka razy E-W-E-W-E-W-E – za każdym razem otrzymacie troche prowiantu (tylko do [poziom?] 6).

Dobra – mamy na sobie czary (komenda: ‘wplywy pokazuje aktualnie rzucone na nas czary), troche jedzenia i już prawie możemy isc się bic. Została jedna rzecz: Trening. Cofnijmy się na S od faceta rzucającego czary i pojdzmy na W. Facet nas TRENUJE (nie CWICZY).
Osobiscie polecam (oraz gdzies na forum przeczytalem), by wszystkie pkt inwestowac z początku w zręczność. Róbcie tak do 6 [poziom?]. Jak wam coś zostanie – zaoszczędzcie. Na 1 ZR potrzeba 4pkt treningu. Komenda: tre Zr (trenuj zręczność)
Dzięki zręczności będziecie lepiej atakować i unikać ataków – ważna rzecz;) Na 6 [poziom?] powinno wam zostać chyba 2-3 pkt (sry – nie pamiętam), wiec najlepiej wydać to na życie BĄDŹ na siłe – tutaj pojawia się dla mnie dylemat: bez inwestowania w Zycie jest go troche mało, za to dzieki sile będziemy mogli użyć Długiego Miecza Elfiego (no ja niestety nie mogę po poszedłem w Zycie – sam dokladnie nie wiem ile STR potrzeba na ten miecz).

2. Walka:
Szkoła Mud’a nadaje się na nabicie 6 [poziom?] choć może to troche Zając czasu. Ja jednak polecam wyjsc na 5 [poziom?] na S za miasto i skręcić w W do lasu (Obok Mag’a który ma dla nas zadanie – opisze za chwile). Znaleźć tam można hobgobliny (chyba dobrze pamiętam nazwe – na pewno HOB-coś tam;) ). Są stosunkowo łatwi do zabicia, duzo [doświadczenie?] no i PIENIAZKI (kochane pieniazki – nigdy ich za duzo) – srednio ok. 100-150xp na 5-6lvl i ok. 150-300$.
Przed rozpoczęciem walki z nieznanym wam dotąd przeciwnikiem, uzywamy komendy: rozwaz np. rozważ różowy kucyk;) – Dzięki temu nasza postać oszacuje czy jest w stanie wygrać z przeciwnikiem. Calkiem przydatne.

Jeśli ktoś by nie wiedział jak się walczy…. Komenda: zabij nazwa_potwora np. za szcz (zabij szczur). Uzywanie skrótow komend ma swoje wady. Jeśli mamy dwa rozne rodzaje szczura na polu np. szczur polny i wielki szczur komenda: za szcz - zaatakuje jednego z nich, bez wskazania konkretnego.

3. Śmierć

Czyli to co najmniej lubimy. Gdy znajdziemy się w czyśćcu musimy po nim po prostu chodzic. Duzo chodzic az znajdziemy na ziemi „notke”. Gdy tak się stanie, czytamy ją – ona kieruje nas do wyjscia – przewaznie jedna kieruje do drugiej notki, ta czasem do trzeciej, a pozniej do wyjscia.

BARDZO WAŻNE: Gdy już znajdziemy się w miejscu gdzie stoi Pan/i Śmierć, powinno leżeć tam nasze ciało (prawda jest taka, że nie zawsze – nie wiem czemu). W takim wypadku uzywamy komendy: weź wsz cia (weź wszystko ciało), a nastepnie: ubie wsz (ubierz wszystko)

4. Mapa

Prawdopodobnie wiem jak się czuje każdy z was nowych graczy: JAK TU SIĘ PORUSZAC? GDZIE ISC? WTF?. Otóż na pomoć przychodzą nam nasi kochani twórcy stwarzając 3 głowne mapy miast: http://lac.pl/?strona=mapy – znajdujecie się (jako Ciemny Elf) w Vergard. Przestudiujcie sobie ten manuskrypt. Znajdziecie na nim najrózniejsze gildie, sklepy (wazne sklepy: Piekarnia, Zbrojownia, Płatnerz, sklep z mapami!!)
Sklep z mapami: Dobrze zgadłeś – to tutaj kupisz bułeczki i herbatkę;) Więc jak na sklep przystało: posiada LISTE produktów. Jakie krainy znajduja się w pobliżu tych 3 miast…. Nie wiem… Mapy przydadza się (na potrzeby tego poradnika) w Midgardzie: Mapa cmentarza i mapa Miden’niru.

5. Questy

No cóż… pochwale się… aż 2 questami. 1) Odnalezienie dzieciaka dla zmartwionego ojca (powiedzmy ze dziecko ma na imie Merod – bo jakies ma na prawde, ale nie pamiętam) 2) Zaniesienie Magowi o którym wspomniałem wczesniej naboju „płonący gołąb”

1) Ojciec poprosi nas o odnalezienie jego syna przy poludniowej scianie miasta. Ja znalazłem go w lewym dolnym rogu przy wierzy (dokladnie w jej srodku, na Pietrze). Dzieciak będzie krzyczec „Zgubilem się, czy ktos mi pomoze” wiec my uczciwie mowimy: ‘tak (symbol „ ‘ „ sprawia ze możemy mowic w grze). Gdy to zrobimy, chopak nam nie uwierzy ze znamy jego rodzicow i ze boi się ze go porwiemy, wiec wtedy mowimy jego imie: ‘Merod – dzieki temu chlopak nam zaufa i już możemy wracac do ojca. To wszystko – punkty zdobyte (PZ – punkty zadan)
2) Mag jest spragniony – idziemy do Karczmy Ostatniego Domu i tam kupujemy „płonący gołąb”. Wracamy do Maga oddając mu butelke. Niestety nie dostenimy za to PZ, ale za to może nas teleportowac do Midgaardu. Jednak zanim się tam teleportujesz – nabij sobie poziom jaki sobie zyczysz.

W Midgaardzie polecam isc na cmentarz – jednak szukac zombie/szkieletow na powierzchni – nie wchodzcie do grobow, bo tam może czekac nawet 5 szkieletow – a uciec NIE można !

Na razie to tyle, bo więcej nie wiem;) Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.

Pozdrawiam:

Gregorius Ciemny Elf
dallahpl
 
Wiadomości: 1
Dołączył(a): Śr paź 19, 2011 3:31 pm

Powrót do Nowicjusze



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

cron