przez Lam » N lut 20, 2005 11:52 pm
Komputerowe RPG z dialogami od zawsze oferują z góry określone linie rozmowy. Podchodzisz do moba, klikasz "gadaj", on mówi "Witaj Panie, czym mogę służyć?" a Ty dostajesz do wyboru "Potrzebuję informacji o Świętym Graalu", "Gadaj, gdzie ukrywacie wasze dziewice" oraz "Dzięki, niczego mi nie potrzeba, pójdę już". Nie ma miejsca na wyrazy bliskoznaczne, bo niczego nie wpisujesz. Lac niestety nie ma pauzy, chociaż wielu graczy się już takiego przycisku domagało, dlatego wywalenie ekranu rozmowy, podczas gdy w tle by Cię ktoś siekał, byłoby zbrodnią. Stąd postacie reagują na określone wyrazy lub zwroty, które przeważnie są albo typowe ("cześć", "witaj", "żegnaj"), albo związane z wykonywanymi zadaniami i dostajemy wyraźną sugestię od moba, który nam zlecił zadanie, co powiedzieć kolejnemu (np. jeden mówi "zapytaj tamtego o Graala", ty idziesz i mówisz "co wiesz o Graalu?", mob reaguje na "Graal", "Graala", "Graalem", "Graalu" i wie, czego chcesz). Daje to możliwość wpisywania głupot zmieniających sens zdania (np. "tylko nie mów mi niczego o Graalu!", na co mob "Aha! Przyszedłeś spytać o Graala!"), ale wykorzystują to tylko osoby, które to bawi - a w końcu Lac służy do bawienia ;) Znudzi im się szybko, ale ważne jest, że wiedzą, co zrobić, aby zadanie wykonać oraz fakt, że nic im nie przeszkadza w normalnej grze podczas "rozmowy".