przez joerg » So lut 20, 2010 12:18 am
Rozumiem. Fajnie, że umiesz się dostosować, ale nie chodziło mi o globalne/lokalne, lecz o to:void funkcja f( void )
{
int dupa; /* dobrze */
dupa = 5;
int azog; /* źle */
azog = 5;
if ( dupa != azog )
{
int jasia; /* dobrze */
jasia = azog - dupa;
}
else
{
cokolwiek( );
cokolwiek2( );
}
}
To by się skompilowało, ale int azog; jest w tym przypadku niezgodne z ANSI C i Lam by tego nie przyjął. A takich rzeczy jest kilka(naście?), choćby zakaz stosowania podwójnego ukośnika dla komentarzy.
Tak, "Styl krainy" to jest ten dokument co mówi, że moby należy ubierać przedmiotami, a nie opisem (w przeciwieństwie do pomieszczeń, gdzie wolno stosować dodatkowe opisy - tak zrobione są plakaty w szkole muda). No i nie ma ciśnienia, jeśli nie masz ochoty to tego nie rób. Ja tylko zasygnalizowałem taką potrzebę i dodałem, że umiejętność programowania może przydać się do progów (w celu uczynienia krain milszymi dla oka). A jeśli równolegle robisz krainy dla swojej gry, to chyba można to wykorzystać i wymyślony świat zrealizować dla obu gier? Ale to tylko sugestia.
W kwestii pisania edytora, to jest to szczególnie wymagające zadanie, bo trzeba znać nie tylko C, ale i GTK+. Przydaje się znajomość struktur Laca, a także doświadczenie w tworzeniu krain, bo trzeba wczuć się w rolę krainowca, który tym programem będzie trzaskał dziesiątki pomieszczeń, mobów itd... Trzeba mieć wyobraźnię, żeby program zaprojektować tak, żeby krainowcom ułatwić zadanie jak tylko się da. Poza tym, najłatwiejsze rzeczy są już zrobione, teraz zostały tylko trudne i trudniejsze...
Boże spraw, by nam się chciało, tak jak nam się nie chce.
Alan Alexander Milne