Strona 2 z 2

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 8:53 pm
przez Alu
Lam napisał(a):
Alu napisał(a):Linuks to tylko jądro systemu. Poprawna nazwa to GNU/Linuks
1. Tak uważa wyłącznie RMS i kilku podobnych jemu wypłochów. W moim Linuksie (!) mam i często używam kilku programów spod skrzydeł projektu GNU, ale to jest jeden na sto. Wiele innych jest licencjonowanych na warunkach licencji GPL, ale nie czyni ich to w żaden sposób "GNU". Mój system nie jest żadnym GNU.
2. Linux, a nie Linuks.

Muszę Cię rozczarować - niestety jest. Bez komponentów GNU (m. in. GCC, Glibc) ten system nigdy by nie zaistniał. Nazewnictwo Linux/Linuks to raczej kwestia subiektywna.

Lam napisał(a):
Nie wiem czy wiesz, że system z Redmond przy aktualizacji systemu wysyła do swojego ,,ojca'' dane o wszystkich programach, które masz aktualnie zainstalowane; oczywiście bez Twojej zgody.

1. Za zgodą, ponieważ informuje Cię o tym umowa licencyjna użytkownika końcowego, którą musisz akceptować. Był jakiś wyjątek, kiedy zapomnieli to dodać, ale oni są na celowniku i poprawili to szybciutko. Już nie pamiętam, o jaki pakiet chodziło, to już nieważne.
2. Mój Linux też wysyła do swojego "ojca" tonę danych. Jestem przekonany, że Twój również, chyba, że z niego nie korzystasz.

Wybacz, ale ile osób o tym wie? Ile osób czyta licencje? Czy jest ona zrozumiała dla Ciebie? Bo dla mnie nie odrazu - musiałbym się solidnie w nią wczytać.

Lam napisał(a):Jednak ośmielę się zauważyć, że z Twojej pozycji nie masz prawa krytykować sposobu pracy innych, którzy już dawno prześcignęli Cię w jej efektach. Skupmy się na krytyce funkcjonalności programów, aby ich autorzy wiedzieli, co w nich poprawić. To ich sprawa, czy będą je dalej rozwijać, tak samo, jak to, w czym będą je sobie pisać.

Napisałem tylko co osobiście uważam o wygodzie ów edytorów. Nikt nie musi się ze mną zgadzać. Nie mam nic przeciwko sposobie pracy autorów tych programów. Jeśli już krytykuje to staram się to robić konstruktywnie - jeśli nie to przepraszam. Mój edytor jest najmniej zaawansowany w gammie obsługi edycji, natomiast posiada rzeczy, które inne programy nie mają. Mówię o tych różnicach w nadzieji, że autorzy innych programów zaimplementują coś podobnego w swoich programach.

Lam napisał(a):Nie wiem, czy kiedykolwiek skończyłeś jakikolwiek projekt, który zacząłeś, póki co widzieliśmy kilka przykładów na odwrotną tezę - zawsze wyskakiwałeś ze swoimi teoriami, jak to wszystko my robimy gorzej, a Ty umiesz lepiej, a jednak nigdy nawet nie zbliżyłeś się do naszych osiągnięć. Stonuj.

Skończyłem, lecz w większości na własny użytek.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:00 pm
przez muzgus
Alu napisał(a):Wybacz, ale ile osób o tym wie? Ile osób czyta licencje? Czy jest ona zrozumiała dla Ciebie? Bo dla mnie nie odrazu - musiałbym się solidnie w nią wczytać.


Wiesz, to takie tłumaczenie jakbyś powiedział: "Zabiłem, ale nie wiedziałem, że nie można. Ten kodeks karny jest taki skomplikowany, że musiałbym się solidnie w niego wczytać". Kupujesz (lub nie) produkt, instalujesz, zgadzasz się na licencję. To że jej nie przeczytałeś, to twoja strata.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:07 pm
przez Alu
muzgus napisał(a):Wiesz, to takie tłumaczenie jakbyś powiedział: "Zabiłem, ale nie wiedziałem, że nie można. Ten kodeks karny jest taki skomplikowany, że musiałbym się solidnie w niego wczytać". Kupujesz (lub nie) produkt, instalujesz, zgadzasz się na licencję. To że jej nie przeczytałeś, to twoja strata.

Nie całkiem, bo licencje są napisane specyficznym prawniczym językiem. Poza tym są długie. Fakt ,,nie zabijaj'' jest powszechnie znany i zupełnie otwarty, natomiast licencje bardzo ciężko się czyta.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:22 pm
przez muzgus
Kodeks karny nie jest napisany specyficznym prawniczym językiem.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:23 pm
przez Alu
muzgus napisał(a):Kodeks karny nie jest napisany specyficznym prawniczym językiem.

Dokładnie. A czy ja napisałem, że kodeks? Ja napisałem o licencjach.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:25 pm
przez Val
Alucard, nie rozumiesz ironii? Jeżeli nie potrafisz zrozumieć licencji, to wracaj do podstawówki, tam uczą czytać.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:29 pm
przez Alu
Val napisał(a):Alucard, nie rozumiesz ironii? Jeżeli nie potrafisz zrozumieć licencji, to wracaj do podstawówki, tam uczą czytać.

Przepraszam, ale gdzie ja napisałem, że ja nie rozumiem licencji? Chcę tylko powiedzieć, że licencję są napisane specyficznym prawniczym językiem i, że bardzo ciężko się je czyta, w wyniku czego prawie nikt ich nie czyta. Oczywiście jak zwykle znajduje się ktoś, kto twierdzi inaczej. (A przypuszczam, że sam nie czyta licencji programów, których używa. Ja GPL czytałem.)

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:30 pm
przez Gerino
Nie mam potrzeby spędzać kilku dni, żeby skonfigurować linuksa i nie mieć wszystkiego tak, jak chcę.

Mi to zajęło kilka godzin, ale cóż.

WiadomośćNapisane: Pt lut 23, 2007 9:39 pm
przez muzgus
Alu napisał(a):
Val napisał(a):Alucard, nie rozumiesz ironii? Jeżeli nie potrafisz zrozumieć licencji, to wracaj do podstawówki, tam uczą czytać.

Przepraszam, ale gdzie ja napisałem, że ja nie rozumiem licencji? Chcę tylko powiedzieć, że licencję są napisane specyficznym prawniczym językiem i, że bardzo ciężko się je czyta, w wyniku czego prawie nikt ich nie czyta. Oczywiście jak zwykle znajduje się ktoś, kto twierdzi inaczej. (A przypuszczam, że sam nie czyta licencji programów, których używa. Ja GPL czytałem.)


Chodziło mi o to, że kodeks karny jest właśnie takim językiem napisany.

Gerino napisał(a):
Nie mam potrzeby spędzać kilku dni, żeby skonfigurować linuksa i nie mieć wszystkiego tak, jak chcę.

Mi to zajęło kilka godzin, ale cóż.


Widocznie mamy inne wymagania :)

WiadomośćNapisane: N mar 04, 2007 2:04 pm
przez Cornus
Sediius laced zawiera błędy, przy zapisie krainki po wstawieniu moba zawsze wywala program i nie chce zaladowac na nowo chyba ze w pliku are usuniesz moba ktorego dodales przez edytorek
Ogólnie fajny edytorek ale jeszcze do poprawki

pozdrawiam

WiadomośćNapisane: Śr mar 07, 2007 8:30 pm
przez sediius
Zrobiłem nowszą wersję placka. Teraz obsługuje nowy format krainy, może także edytować resety "O".
Jeśli coś źle działa, to proszę pisać.

WiadomośćNapisane: Śr mar 07, 2007 8:44 pm
przez joerg
Resety powinny wyglądać inaczej - w ogóle nie powinny być wyodrębnione ze wszystkiego, lecz zintegrowane. Na przykład resety odpowiedzialne za ubieranie mobów powinny być w edycji moba, resety odpowiedzialne za kładzenie przedmiotów na ziemi - w edycji pomieszczenia. (Jeśli to tak zrobisz, wyodrębniona edycja resetów tez może się przydać, zwłaszcza że tam jest możliwość przefiltrowania resetów.)

Kiedy klikam na jakiś reset, lista po prawej odświeża się trzykrotnie: gdy wcisnę przycisk, gdy go puszczę i chwilę po tym, jak go puszczę :)

Proponuję dodać w oknie dialogowym do wczytania krainy "Wszystkie pliki (*.*)". Czasem się przydaje, a nie robi niczego złego.

Lam narzekał kiedyś, że w Sraczu dużo się klika - u ciebie klika się jeszcze więcej, na przykład gdy chce się edytować flagi. Ale okno edycji flag jest wygodniejsze niż te moje listy.

Bogactwo mobów mógłbyś zrobić jak u mnie, to chyba nie problem, a celniej się to ustawia, jak się widzi komentarze z dokumentacji formatu krainy

WiadomośćNapisane: Śr mar 07, 2007 9:18 pm
przez sediius
Resety powinny wyglądać inaczej - w ogóle nie powinny być wyodrębnione ze wszystkiego, lecz zintegrowane. Na przykład resety odpowiedzialne za ubieranie mobów powinny być w edycji moba, resety odpowiedzialne za kładzenie przedmiotów na ziemi - w edycji pomieszczenia. (Jeśli to tak zrobisz, wyodrębniona edycja resetów tez może się przydać, zwłaszcza że tam jest możliwość przefiltrowania resetów.)
Resety są już zintegrowane, wyświetlają się przy mobach/przedmiotach/pomieszczeniach. Czy proponujesz, zamiast "dwukliku" otwierającego okno resetów, zrobić edycję (dodawanie/usuwanie) bezpośrednio z tych okien? Tak też można... ale tam już teraz jest za mało miejsca.
Co do ubierania mobów: Jeden mob może być resetowany w kilku miejscach z różnymi "garniturami", albo tylko jeden strażnik z kilkunastu może mieć jakiś klucz... Jak to proponujesz rozwiązać?

Kiedy klikam na jakiś reset, lista po prawej odświeża się trzykrotnie: gdy wcisnę przycisk, gdy go puszczę i chwilę po tym, jak go puszczę :)
Możliwe :) Obsługa klikania w listach jest do przeróbki, bo nie działa poprawnie pod wine.

Proponuję dodać w oknie dialogowym do wczytania krainy "Wszystkie pliki (*.*)". Czasem się przydaje, a nie robi niczego złego.
W następnej wersji.

Lam narzekał kiedyś, że w Sraczu dużo się klika - u ciebie klika się jeszcze więcej, na przykład gdy chce się edytować flagi. Ale okno edycji flag jest wygodniejsze niż te moje listy.
Zależy w których oknach, część rzeczy można zmieniać używając tylko klawiatury (tab/spacja/enter), w przyszłości może będzie to wszystko.
A na klikanie jest sposób: wystarczy znaleźć edytor tekstowy (np. vim... albo emacs ;) i wprowadzić mu reguły do podświetlania i sprawdzania składni.

Bogactwo mobów mógłbyś zrobić jak u mnie, to chyba nie problem, a celniej się to ustawia, jak się widzi komentarze z dokumentacji formatu krainy
Analogicznie można zrobić np. wielkość (koszt ruchu) pomieszczeń, dodać opisy typu 0 -małe, 10 - bardzo duże...
Ale muszę wiedzieć jakie są dozwolone wartości, bo zaraz pojawi się problem, ktoś będzie chciał wpisać bogatwo 11, a nie będzie się dało :(

WiadomośćNapisane: Śr mar 07, 2007 11:23 pm
przez Lam
sediius napisał(a):Jeden mob może być resetowany w kilku miejscach z różnymi "garniturami", albo tylko jeden strażnik z kilkunastu może mieć jakiś klucz... Jak to proponujesz rozwiązać?
Lista instancji moba. Jestem w edycji indeksu moba, mam w okienku listę egzemplarzy tworzonych z tego indeksu wraz z pomieszczeniami. Klikam na dany egzemplarz i mam jego ekwipunek i inwentarz. Jeśli nosi na sobie/przy sobie pojemniki, na nie też mogę kliknąć i zobaczyć, co mają w środku.

WiadomośćNapisane: Cz mar 08, 2007 12:05 am
przez sediius
Lam napisał(a):
sediius napisał(a):Jeden mob może być resetowany w kilku miejscach z różnymi "garniturami", albo tylko jeden strażnik z kilkunastu może mieć jakiś klucz... Jak to proponujesz rozwiązać?
Lista instancji moba. Jestem w edycji indeksu moba, mam w okienku listę egzemplarzy tworzonych z tego indeksu wraz z pomieszczeniami. Klikam na dany egzemplarz i mam jego ekwipunek i inwentarz. Jeśli nosi na sobie/przy sobie pojemniki, na nie też mogę kliknąć i zobaczyć, co mają w środku.
Coś takiego jest już zrobione. Po kliknięciu na listę instancji mobów otwiera się okienko do edycji resetów z automatycznie ustawionym filtrem.
Czy edycja ubrania w tym samym okienku (mało miejsca) jest lepsza?
Można, zamiast w globalnym okienku, edytować każdego moba w osobnym okienku... ale czy to byłoby wygodniejsze?



Cornus zauważył jeszcze jeden błąd przy tworzeniu nowych przedmiotów, więc jeśli ktoś sciągnął placka przez ostarnie 3 godziny, to powinien go ściągnąć ponownie :)