Strona 1 z 1
BŁĄD W MAPIE Midgaardu
Napisane:
Śr maja 16, 2007 5:47 pm
przez Azog
W Migaardzie Cyrk jest na PÓŁNOC od Bramy wschodniej, a Gildia Psioników na POŁUDNIE... A w mapie Midgaardu (
http://www.lac.pl/grafika/mapy/midgaard.jpg ) jest dokładnie odwrotnie
Napisane:
Śr maja 16, 2007 6:00 pm
przez pinusaristata
zgadza się - nie jest to jedyny błąd związany z mapami - w mapce chyba Valisandrii też coś podobnego jest, ale jak jest gdzieś napisane, te mapy zawierają błędy... (brak aktualizacji ?? )
:/
Napisane:
Pt maja 18, 2007 5:54 pm
przez Azog
Ech... Mógłby ktoś się za to zabrać...
Re: :/
Napisane:
Pt maja 18, 2007 10:58 pm
przez zydek
Jesli jestes chetny to zrob to;)
Napisane:
So maja 19, 2007 2:13 pm
przez Lam
A kiedy będziesz to robił, zrób to tak, żeby dało się edytować, żeby nie robić za każdym razem od nowa.
:)
Napisane:
So maja 19, 2007 3:24 pm
przez Azog
Można to robić w MS Word jako schemat blokowy
i powinno działać. Ale trzeba to 1 raz zrobić od nowa !!
Ale przyznam że mi się nie chce tego robić. Mogę najwyżej poprawić obecną wersję jpg...
Napisane:
So maja 19, 2007 5:33 pm
przez Gerino
Niech ktoś się wysili i zrobi konwerter are->bmp (czy png czy cokolwiek)...
Napisane:
So maja 19, 2007 6:41 pm
przez joerg
Było coś takiego i wyglądało świetnie, ale dla tych wcześniejszych mudów, gdzie nie było kierunków innych niż nwse. Dla Laca sobie tego nie wyobrażam, proszę mi wybaczyć, że moja wyobraźnia znów dała ciała.
Napisane:
So maja 19, 2007 9:33 pm
przez Gerino
Tak
se naszkicowałem na szybko. Generujesz taką płaszczyznę dla każdego napotkanego poziomu w pionie, składasz to w przeźroczyste pliki png na np. białym tle, dorzucasz trochę JavaScriptu i masz interaktywną dwuwymiarową mapę trójwymiarowej krainy. (trzy ośmiokąty są niepołączone, bo mi się nie chciało kresek rysować :P)
Wykonalne? Owszem. Komuś się chce? Oczywiście, że nie :)
PS Ja rozumiem, że odległości w Lacu są mocno umowne, i pomieszczenia mogłyby na siebie nachodzić, ale to można rozwiązać, np. tak rozciągając połączenia, żeby jednak nie nachodziły.
A, jakby np. od środkowego odchodziło połaczenie na e, można zawsze umieścić ne na przekątnej.
Napisane:
So maja 19, 2007 10:07 pm
przez joerg
Jakie znowu "przejście losowe"? :)
Napisane:
So maja 19, 2007 10:53 pm
przez Gerino
Jeśli jest normalne przejście z A do B, ale przejścia z B są losowane, to kolejne pomieszczenia są ignorowane, przejście z A do B jest wyświetlone normalnie, ale pomieszczenie B, symbolizujące teraz losowany obszar, jest wyświetlone z odpowiednim oznaczeniem. Na przykład.
Napisane:
N maja 20, 2007 11:22 am
przez Lam
Kiedyś około tygodnia pisałem program rysujący mapy z .are, rozciągając w miarę sprytnie. Miałem to nieszczęście, że nie robiłem dość często kopii zapasowych, a to były czasy, kiedy nie miałem lustrzanych partycji. Tuż po skończeniu pisania padł mi dysk, a ja nie piszę dwa razy tego samego :)
Tak czy inaczej, problemy z istniejącymi krainami są następujące:
- brak sensownej obsługi wielu poziomów, poza rysowaniem mapy każdego poziomu oddzielnie, co wygląda idiotycznie w przypadku wąskiej wieży (seria mapek na 1 pomieszczenie),
- ciężko narysować "zawinięte" miejsca (czyściec) - jeśli nawet program może jakoś oznaczać pętelki na płaskiej mapie, i tak trzeba wybrać miejsce rozpętlenia, automat na pewno dobrze tego nie zrobi (mój robił tragicznie),
- ciężko narysować sytuację, jaka występuje np. w piramidzie, gdzie jest masa przejść jednostronnych, które mają przejścia w drugą stronę, ale nie w odwrotnym kierunku (zamiast przejścia z 1 do 2 w kierunku SE i możliwości powrotu z 2 do 1 w kierunku NW, jest przejście z 1 do 2 na E, a z 2 do 1 na N - spróbuj to narysować automatem), tam są całe grupy tak połączonych pomieszczeń, nikt nie poprawia krainy, a mapę sobie narysować przecież trzeba,
- nie da się automatycznie ustalić, które pomieszczenia są pod którymi, jeśli nie było przejść pionowych, tu najlepszym przykładem jest dolina elfów z jednym płaskim wejściem po lekkim stoku, a obok urwiska,
- jest problem z nazwami pomieszczeń; mój program malował mapkę, ale nazwy pomieszczeń pokazywał po najechaniu myszką, dzięki temu nie musiał się zastanawiać nad skrótami albo legendami, taka mapka nie nadaje się na stronkę, bo nie pozwala się wydrukować i powiesić na ścianie,
Poza tym z samym rozciąganiem przejść jest problem, że często są dwie możliwości rozciągnięcia każdego przejścia i kraina może wyjść taka albo inna na mapie (np. rozciągnięta w pionie albo poziomie, w zależności od tego, od którego pomieszczenia automat zacznie rysować). Tu też automat nigdy nie zastąpi człowieka, który wie, jak kraina wygląda w sensie geograficznym.
Napisane:
N maja 20, 2007 3:23 pm
przez Reif
Oj pamiętam jak robiłem dla Ciebie na szybko mapkę piramidy, tragedia.
Właśnie wpadł mi w oko taki program, ale jeszcze nie testowałem.
http://sourceforge.net/projects/autorealm
Poprawka zrobiona...
Napisane:
N sie 12, 2007 8:38 pm
przez Azog
Mógłby ktoś to wstawić, jeśli jest ok?
http://img105.imageshack.us/img105/5954/midgaardww4.jpg
Poprawiłem ten błąd z Cyrkiem i Gildią Psioników. Sorki że tak późno, ale jestem leń
Sugeruję, by zrobić w Wordzie jeden schemat blokowy i dać go dostępnego dla wszystkich, a potem przy każdorazowej zmianie zmieniać go w jpg i dodawać tą ładną oprawę, różę wiatrów itp. bajery a potem dawać na stronę. Nic lepszego nie da się chyba łatwo zrobić.
Napisane:
N sie 12, 2007 9:37 pm
przez Gerino
Co to za białe plamy?!
Napisane:
N sie 12, 2007 9:37 pm
przez joerg
Chyba nie jest dobrze, bo widać ślady po korektorze... :)
Napisane:
N sie 12, 2007 9:42 pm
przez Gerino
Jak mi się będzie chciało, to jutro zrobię tak, żeby nie było plam :P
??
Napisane:
N sie 12, 2007 9:45 pm
przez Azog
Gdzie widać
przecież w zwykłym powiększeniu w przeglądarce nie widać, dopiero jak się ściągnie to można dostrzec przy dużym powiększeniu. Chyba że jestem ślepy, no ale mniejsza o to. Ważne żeby działało, więc proszę Cię Gerino popraw to i wystawcie na stronę.
Napisane:
N sie 12, 2007 10:45 pm
przez Gerino
Np. tutaj?
Shit
Napisane:
Wt sie 14, 2007 12:12 pm
przez Azog
Ale tam gdzie pisze "Cyrk" wcześniej też nie było kwadratu... Tylko przy drodze do cyrku był.
Napisane:
Wt sie 14, 2007 12:38 pm
przez Gerino
Może wyreguluj monitor, albo coś...
Napisane:
Wt sie 14, 2007 6:35 pm
przez joerg
O jakim wy znowu cyrku mówicie?! Ja tam widzę gołe baby...
Napisane:
Wt sie 14, 2007 7:02 pm
przez Azog
Ja już chyba wiem, czemu nic nie widzę. Ja mam strasznie jasno ustawione. Dzięki że mi przypomniałeś
.
No w każdym razie proszę o poprawienie tego bo mi to słabo wychodzi
Napisane:
Wt sie 14, 2007 7:46 pm
przez joerg
A jak tak się opalasz przy tym monitorze, to z każdej strony? Pytam, bo jestem ciekawy czy jesteś opalony tylko z przodu, czy to jakoś wyrównujesz siedząc plecami do monitora tyle, co przodem...
Napisane:
Śr sie 15, 2007 9:24 am
przez Gerino
Chyba używa światła z monitora do podgrzewania posiłków. Mam generalnie dość jasny monitor, ale i tak mu brakuje skali, żeby choć trochę ta biel się zlała z tłem :/
Napisane:
Śr sie 15, 2007 10:17 am
przez Gerino
http://img520.imageshack.us/img520/272/midgaard2lf0.jpg
Ciężko się edytuje jpegi, niech mi (albo komukolwiek kto się tym zajmie) ktoś przypomni, żeby olać ładne tła i zapisywać to w png...
Napisane:
Śr sie 15, 2007 2:58 pm
przez Lam
Przypomnijcie mi w poniedziałek-wtorek, żebym Wam wystawił źródło BMP, bo takie rzeźby nie mają sensu.