przez Tzeentch » So cze 01, 2002 12:28 pm
Rozumiem, że apel był skierowany do mnie.
Lamie, wiem, co to jest temat i nie zamierzam go zmieniać:P
Wg mnie powinien być pokolorowany (na czerwono) tekst "krwawisz". Nadałoby to pewnego realizmu i kojarzyło sie właśnie z krwią. Innym kolorem powinien być zaznaczony również tekst "Twoje cięcie ***ANIHILUJE*** (tfu, sorry za błąd, pluję sobie w brodę) kogośtam" i pochodne, ponieważ po obejrzeniu takiego wyróżniającego się tekstu gracz będzie wiedział, że stało się coś wyjątkowego w walce, byc może przełomowego. Oczywiście, gdy ktoś anihiluje (i znowu, tfu) ciebie, kolor powinien kojarzyć się ze strachem (powiedzmy ciemnoszary, np. czarna rozpacz), a jeżeli ty anihilujesz (tfu) kogoś, kolor powinien kojarzyć się z dziką rozkoszą (powiedzmy, jasnoczerwony... Polecam tutaj kreskówki Disney' a, szczególnie kaczora Donalda, który upodobnia sie do diabła, gdy coś "wyknuje" (i oczywiście zmienia kolor ;))).
Moja propozycja rozwoju muda...
Wielką słabością kodów Diku jest to, że wszystkie ubrania pasują na wszystkich. Proponuję, by ubraniom (i w ogóle przedmiotom) nadać liczby odpowiadające wielkości stworzeń (SIZE_SMALL, SIZE_LARGE, itd...) i porównywać je przy ubieraniu. Powiedzmy... koszulka kolcza zdobyty na krasnoludzie będzie pasował na niziołka i gnoma, ale na elfa - już nie.
Druga proponowana zmiana: szkoda, że LDWG typu Diku tylko informuje o trafieniu, nie mówi niczego, gdzie dany cios wylądował. I tutaj mam dwie wersje: łatwiejszą, czyli tekst "Twój cios trafił elfa w głowę", ale tylko tyle (tzn. nie ma to żadnych zmian w mechanice walki) oraz trudniejszą, czyli, obok powyższego tekstu, brany jest pod uwagę tylko pancerz na głowie (np. hełm), obrażenia podwajają się (czyli, mówiąc krótko, w przypadku braku hełmu występuje, jak to jest powiedziane w podręczniku AD&D, "trafienie krytyczne").
Trzecia zmiana, a raczej dodatek, to profesja "zabójca trolli", zapożyczona z Warhammera. Profesja ta jest tylko dla Krasnoludów, daje bonus do siły i kondycji, ale zabrania nosić hełmu i pancerza na klatkę piersiową, magiczne tatuaże (zmiejszające klasę pancerza) oraz automatyczny szał bojowy, gdy tylko postać zaczyna walczyć. Reszta umiejętności typowych (jak dla wojownika, może oprócz tego, że zabójca trolli nie powinien posiadac żadnych czarów, którymi ów zabójcy gardzą).
To tyle.
Ostatnio edytowano Wt cze 11, 2002 12:56 am przez
Tzeentch, łącznie edytowano 2 razy