Strona 1 z 1
Kwestia interaktywności

Napisane:
N sty 30, 2005 10:12 pm
przez Kathal
Bardzo żałuję, że interaktywność z otoczeniem jest tak mała... Niektórzy już wiedzą o tym bo opowiadałem "na szlaku" : spotkałem w lesie samotną elfkę. Próbowałem wszystkiego :-) Generalnie nie była nieprzychylna moim umizgom, ale nic ponadto. Ewentualnie mogłem ją zabić, i tyle :-( Trochę szkoda... I nie chodzi o ten nieszczęsny gwałt (choć powinien być - jak pełny świat, to pełny :-)). Wiem, że aby napisać kolejne rzeczy, trzeba czasu i wysiłku. Po prostu zaznaczam tylko swoją opinię. Więcej możliwości oprócz ćwiartowania, miażdżenia i dewastowania :-) Pozdrawiam!
Re: Kwestia interaktywności

Napisane:
N sty 30, 2005 10:39 pm
przez zydek

Napisane:
N sty 30, 2005 11:14 pm
przez Kathal
Czytałem to. Może zaakcentowałem tu niepotrzebnie tak mocno sex (choć z drugiej strony czemu nie? :-)), ale chodziło mi generalnie o większe możliwości reagowania z graczami i mobami. Wiem, że LAC jest mudem bazującym głównie na walce, ale w takim razie oprócz sieczki wszelkiego rodzaju sprzętem metalowo-drewnianym można by wprowadzić fechtunek, hm, innego rodzaju ostrzem? :-D
klimat jest dość mroczny, więc powinny być także inne "ciekawe" opcje oprócz mordu...

Napisane:
N sty 30, 2005 11:17 pm
przez zydek
w sumie to sie z toba zgadzam, lecz na poczatek musimy przekonac do tego pomyslu Bogow, i modlic sie aby prace przebiegaly szybciej niz nad klanami


Napisane:
N sty 30, 2005 11:20 pm
przez Kathal
Dzięki za poparcie...

Napisane:
Pn sty 31, 2005 2:07 am
przez Reif
To nie jest nowy pomysl. Bogowie niestety maja wazniejsze sprawy do roby, pewnie miedzy innymi klany...

Napisane:
Pn sty 31, 2005 2:19 am
przez Kathal
Wiem, że to nie jest nowy pomysł, ale ja jestem nowy :-P To tylko delikatna sugestia, a ile by wprowadziła urozmaicenia do gry... :-)

Napisane:
Pn sty 31, 2005 2:22 am
przez Reif
zawsze masz do dyspozycji komende -> "," :P

Napisane:
Pn sty 31, 2005 3:18 am
przez Thail
Propozycja Reifa może Ci się wydawać śmieszna, a wręcz głupia, ale wierz mi, że w połaczeniu z czarem 'brzuchomóstwo' lub 'tworzenie dźwięku' emocje mogą zdziałąć po prostu cuda

, a przy użyciu czaru: 'Hipnoza', 'oczarowanie', 'dominacja' możesz zmuszać/gwałcić/uprawiać sex z jakim tylko mobkiem chcesz
Ogólnie jest naprawdę bardzo wiele możliwości, tylko trzeba użyć wyobraźni i wykazać się troszkę pomysłowścią.
Thail Mistrz [TZM].

Napisane:
Pn sty 31, 2005 1:49 pm
przez _Arendil_
Zgwałć kata :) Albo nie, widmo :)

Napisane:
Pn sty 31, 2005 2:47 pm
przez Reif
nie bedac wampirem ...


Napisane:
Pn sty 31, 2005 10:27 pm
przez xxŁoś(EOB)
Zacznijcie od siebie bycie interaktywnym. Oczywiście, to nie do wszystkich.

Napisane:
Wt lut 01, 2005 12:17 am
przez Ghrhambra
Do pełnej interaktywności, to zasadniczo sztuczna inteligencja byłaby potrzebna.
Do zadowalającej - całe stado mobprogów (chyba tak się to pisze).
Była kiedyś dyskutowana sprawa mobprogów i przedstawiony ich dokładny opis.
Bardzo mi przykro, ale ja niestety nie posiadam od dawna czasu na zabawę z tym rodzajem programowania, a z tego co kiedyś tam przeglądałem, to możliwości interpretera mobprogów są chyba porównywalne do możliwości interpreterów Basica na starych ośmiobitowcach (czyli da się pisać)

Napisane:
Wt lut 01, 2005 12:44 am
przez GImza
Jak ma ktos wene to niech pisze jak sie moby maja zachowywac. Z przerobieniem na mobprogi chyba nie bedzie problemu-no chyba ze ktos ma wybujala fantazje


Napisane:
Wt lut 01, 2005 1:10 am
przez Kathal
Hm. Jeśli to kwestia powiedzmy, literackich opisów, to nie ma sprawy. A na wyobraźnię nie narzekam... :-)

Napisane:
Wt lut 01, 2005 2:35 am
przez Lam
Raczej pisania algorytmów, tyle, że językiem naturalnym, typu:
Mob taki a taki powinien zachowywać się tak:
- o godzinie 9 ziewać albo sie przeciągnąć
- o godzinie 21 ziewać albo drapać się po karku
- kiedy ktoś mówi "dupa", niech odpowiada "cię zrobiła"
- kiedy Postać mówi "cześć", niech odpowiada "Witaj Postaci"
- kiedy Postać wchodzi do pomieszczenia, niech na nią spogląda świdrującym wzrokiem
- kiedy z kimś walczy i ma poniżej 20% pu, niech sobie rzuca leczenie
- kiedy ktoś go całuje, niech spluwa z niesmakiem
- kiedy widzi moba takiego a takiego, niech się do niego uśmiecha i pyta o pogodę,
itp.
Taa...

Napisane:
Wt lut 01, 2005 9:59 am
przez Ladzix
nam się trochę (ze Studni Dusz) na progach, więc mógłbym to napisać...

Napisane:
Wt lut 01, 2005 1:25 pm
przez Kathal
Właśnie to miałem na myśli - coś na kształt algorytmów lecz w formie tylko opisowej. Załóżmy, iż istnieje już pewna liczba takich quasialgorytmów, jaki jest następny krok?

Napisane:
Wt lut 01, 2005 2:03 pm
przez Lam
Znalezienie kogoś, kto przetłumaczy to na język Laca. Na razie masz dwóch chętnych, spiknijcie się i twórzcie :)
Ludziksie, a lacowych nie umiesz? A chcesz się nauczyć?

Napisane:
Śr lut 02, 2005 4:09 pm
przez Morfoth
uzog@o2.pl <- Kathalu jeśli coś spłodzisz, to wysyłaj.
P.S.
Wreszcie ferie. Mam czas żeby spłodzić ten poradnik, który jak na razie jest w powijakach. Lamie: jest jakaś data do której można składać prace do CD-Action? Którego dnia miesiąca wychodzi to czasopismo?

Napisane:
Śr lut 02, 2005 4:14 pm
przez Powsinoga
Mnie się wydaje, że nawet jak się pospieszymy, to wyrobimy się na marcowy. Bo na lutowy jest z całą pewnością zbyt późno.

Napisane:
Śr lut 02, 2005 4:39 pm
przez Lam
6 lutego zamykają marcowy, my już wiemy, że aspirujemy do następnego :)
W takim tempie prac nie będziemy w stanie stworzyć comiesięcznego kącika. Powsinogo, słaby z Ciebie kierownik :)

Napisane:
Śr lut 02, 2005 7:45 pm
przez Powsinoga
Ja chyba się nie nadam do tak odpowiedzialnej roli - po pierwsze dlatego iż lubię być "wolnym strzelcem" z jakąś tylko dyrektywą, i nie nadaję się do regularnych, odpowiedzialnych zadań, a po drugie to mam mało czasu by dokończyć własne opowiadania, a co dopiero by redagować naszą niszę w Tawernie... Tak więc, niestety musi się znaleźć ktoś inny. Co nie zmienia faktu, iż co będę w stanie to zrobię.
To, że coś niecoś robię nie zmienia faktu, że nie jestem kierownikiem. Bądź łaskaw nie wciskać mi na siłę w ręce jakiejś roboty bez pytania mnie o zdanie, dobrze? Już raz mówiłem, ale powiem raz drugi
"Nie kieruję tym projektem, jedynie służę skromną pomocą i zgłaszam jakieś pomysły"
Mam nadzieję, że tym razem dotarło
Powsinoga
PS. Jeśli cały czas będą takie metody wybierania "pracowników" to nie dziwota iż wszystko się ślimaczy.

Napisane:
Śr lut 02, 2005 7:56 pm
przez Lam
Wymyśl lepszą metodę, mądralo.

Napisane:
Śr lut 02, 2005 8:01 pm
przez Powsinoga
Metodę czego?

Napisane:
Śr lut 02, 2005 8:06 pm
przez Morfoth
wybierania pracowników. Mądralo;)..

Napisane:
Śr lut 02, 2005 8:14 pm
przez Powsinoga
tak... na razie Lamie, bądź łaskaw ocenić jako tako przysłany przeze mnie "Bestiariusz" (leży u Ciebie w skrzynce już od pewnego czasu) Może uda się do numeru kwietniowego wykombinować graficzną mapę Midgaardu (zrobienie to już doprawdy kwestia kilkudziesięciu paru godzin ;) , opis miasta, przeciwników i mieszkańców w nim będących... (np. taki jak w Bestiariuszu) mógłbyś też powiedzieć kilka słów czy króciótki tekst mojego autorstwa o powstaniu świata (temat "Cienie Przeszłości w Forum Opowiadań) nadaje się do wysłania w świat. Jakiś ochotnik (już ja widzę ten las rąk unoszących się w górę ;) napisze coś ogólnego i już sprawy ogólne oraz "Lamiczne" będą z głowy. W zasadzie, to jak się sprężymy to możemy zdążyć!


Napisane:
Wt kwi 12, 2005 1:58 am
przez Minder
To mój pierwszy post na forum. :)
Mnie osobiście bardzo podobały się rozwiązania w systemie AmigaMUD. Kilka lat temu spędziłem kilka miesięcy na uczeniu się języka, ale niestety byłem zmuszony dać sobie spokój.
Tutaj link do głównego archiwum:
klik (1.3M), tutaj do dokumentacji:
klik (186K) i ogólnie do wszystkiego co z AmigaMUDem związane:
klik (w tym źródła przykładowego świata). Co prawda platforma może nie ta i język na pewno nie ten (AmigaMUD miał własny język programowania świata - bardzo logiczny BTW), ale niektóre rzeczy warte są implementacji, jak np. gildia budowniczych, gdzie można było tworzyć własne komnaty z przedmiotami (nie magicznymi), tworzyć opisy itd. lub też instytucja NPCa (moba?) testującego dogłębnie świat oraz NPCów kłaniających się sobie podczas spotkania :) i wiele innych.

Napisane:
Wt kwi 12, 2005 2:49 am
przez Thail
Minder, jeśli umiesz coś programować, miałeś styczność i masz dużo czasu do zmarnotrawienia, to zgłoś się do bogów Laca.
