przez joerg » Cz maja 24, 2007 7:54 pm
Moralność to współczynnik pomagający ci zorientować się, czy twoja postać
jest dobra, czy zła. Na zmiany moralności wpływa jedynie zabijanie innych
postaci. Jeśli zabijasz złe postacie, działasz w służbie dobra i świata,
twoja moralność więc rośnie. Jeśli zaś zabijasz postacie dobre, postępujesz
zgodnie z wolą złych władców, twoja moralność spada.
Moralność dzieli się na trzy główne grupy: dobrą, neutralną i złą. Oprócz
funkcji informacyjnej ma wpływ na twoją postać:
- więcej doświadczenia zdobywasz postępując zgodnie ze swoją moralnością,
czyli zabijając postacie o moralności przeciwnej,
- niektóre przedmioty są przesiąknięte złem lub dobrem, przez co mając
moralność przeciwną nie możesz ich nosić,
- niektóre przedmioty są przesiąknięte złem lub dobrem do tego stopnia, że
musisz mieć identyczną moralność co przedmiot, nawet bycie neutralnym nie
pozwoli ci nosić takiego przedmiotu na sobie,
- dobra moralność może cię uchronić przed zarażeniem wampiryzmem,
- niektóre czary działają tylko pod warunkiem, że rzuca je odpowiednio zła
albo odpowiednia dobra postać.
W punktacji i zachęcie widzisz opisy zależne od moralności. Tu przedstawię,
jak przekładają się one na klasyfikację moralności do trzech głównych grup.
dobra - anielska (najlepsza), święta, dobra
neutralna - miła, neutralna, groźna
zła - zła, demoniczna, szatańska (najgorsza)