BŁĄD W MAPIE Midgaardu

Ogólne forum o Lacu, otwarte dla wszystkich.

Moderator: łowcy trolli

BŁĄD W MAPIE Midgaardu

Wiadomośćprzez Azog » Śr maja 16, 2007 5:47 pm

W Migaardzie Cyrk jest na PÓŁNOC od Bramy wschodniej, a Gildia Psioników na POŁUDNIE... A w mapie Midgaardu ( http://www.lac.pl/grafika/mapy/midgaard.jpg ) jest dokładnie odwrotnie :???:
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez pinusaristata » Śr maja 16, 2007 6:00 pm

zgadza się - nie jest to jedyny błąd związany z mapami - w mapce chyba Valisandrii też coś podobnego jest, ale jak jest gdzieś napisane, te mapy zawierają błędy... (brak aktualizacji ?? )
Emblemat użytkownika
pinusaristata
 
Wiadomości: 29
Dołączył(a): N kwi 08, 2007 11:52 am
Lokalizacja: L. P-9-74 ;)

:/

Wiadomośćprzez Azog » Pt maja 18, 2007 5:54 pm

Ech... Mógłby ktoś się za to zabrać...
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Re: :/

Wiadomośćprzez zydek » Pt maja 18, 2007 10:58 pm

Jesli jestes chetny to zrob to;)
Emblemat użytkownika
zydek
 
Wiadomości: 637
Dołączył(a): So sty 10, 2004 6:22 pm
Lokalizacja: co skąd?

Wiadomośćprzez Lam » So maja 19, 2007 2:13 pm

A kiedy będziesz to robił, zrób to tak, żeby dało się edytować, żeby nie robić za każdym razem od nowa.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

:)

Wiadomośćprzez Azog » So maja 19, 2007 3:24 pm

Można to robić w MS Word jako schemat blokowy :smile: i powinno działać. Ale trzeba to 1 raz zrobić od nowa !! :roll: Ale przyznam że mi się nie chce tego robić. Mogę najwyżej poprawić obecną wersję jpg...
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez Gerino » So maja 19, 2007 5:33 pm

Niech ktoś się wysili i zrobi konwerter are->bmp (czy png czy cokolwiek)...
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez joerg » So maja 19, 2007 6:41 pm

Było coś takiego i wyglądało świetnie, ale dla tych wcześniejszych mudów, gdzie nie było kierunków innych niż nwse. Dla Laca sobie tego nie wyobrażam, proszę mi wybaczyć, że moja wyobraźnia znów dała ciała.
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Gerino » So maja 19, 2007 9:33 pm

Obrazek
Tak se naszkicowałem na szybko. Generujesz taką płaszczyznę dla każdego napotkanego poziomu w pionie, składasz to w przeźroczyste pliki png na np. białym tle, dorzucasz trochę JavaScriptu i masz interaktywną dwuwymiarową mapę trójwymiarowej krainy. (trzy ośmiokąty są niepołączone, bo mi się nie chciało kresek rysować :P)

Wykonalne? Owszem. Komuś się chce? Oczywiście, że nie :)

PS Ja rozumiem, że odległości w Lacu są mocno umowne, i pomieszczenia mogłyby na siebie nachodzić, ale to można rozwiązać, np. tak rozciągając połączenia, żeby jednak nie nachodziły.

A, jakby np. od środkowego odchodziło połaczenie na e, można zawsze umieścić ne na przekątnej.
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez joerg » So maja 19, 2007 10:07 pm

Jakie znowu "przejście losowe"? :)
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Gerino » So maja 19, 2007 10:53 pm

Jeśli jest normalne przejście z A do B, ale przejścia z B są losowane, to kolejne pomieszczenia są ignorowane, przejście z A do B jest wyświetlone normalnie, ale pomieszczenie B, symbolizujące teraz losowany obszar, jest wyświetlone z odpowiednim oznaczeniem. Na przykład.
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez Lam » N maja 20, 2007 11:22 am

Kiedyś około tygodnia pisałem program rysujący mapy z .are, rozciągając w miarę sprytnie. Miałem to nieszczęście, że nie robiłem dość często kopii zapasowych, a to były czasy, kiedy nie miałem lustrzanych partycji. Tuż po skończeniu pisania padł mi dysk, a ja nie piszę dwa razy tego samego :)

Tak czy inaczej, problemy z istniejącymi krainami są następujące:
- brak sensownej obsługi wielu poziomów, poza rysowaniem mapy każdego poziomu oddzielnie, co wygląda idiotycznie w przypadku wąskiej wieży (seria mapek na 1 pomieszczenie),
- ciężko narysować "zawinięte" miejsca (czyściec) - jeśli nawet program może jakoś oznaczać pętelki na płaskiej mapie, i tak trzeba wybrać miejsce rozpętlenia, automat na pewno dobrze tego nie zrobi (mój robił tragicznie),
- ciężko narysować sytuację, jaka występuje np. w piramidzie, gdzie jest masa przejść jednostronnych, które mają przejścia w drugą stronę, ale nie w odwrotnym kierunku (zamiast przejścia z 1 do 2 w kierunku SE i możliwości powrotu z 2 do 1 w kierunku NW, jest przejście z 1 do 2 na E, a z 2 do 1 na N - spróbuj to narysować automatem), tam są całe grupy tak połączonych pomieszczeń, nikt nie poprawia krainy, a mapę sobie narysować przecież trzeba,
- nie da się automatycznie ustalić, które pomieszczenia są pod którymi, jeśli nie było przejść pionowych, tu najlepszym przykładem jest dolina elfów z jednym płaskim wejściem po lekkim stoku, a obok urwiska,
- jest problem z nazwami pomieszczeń; mój program malował mapkę, ale nazwy pomieszczeń pokazywał po najechaniu myszką, dzięki temu nie musiał się zastanawiać nad skrótami albo legendami, taka mapka nie nadaje się na stronkę, bo nie pozwala się wydrukować i powiesić na ścianie,
Poza tym z samym rozciąganiem przejść jest problem, że często są dwie możliwości rozciągnięcia każdego przejścia i kraina może wyjść taka albo inna na mapie (np. rozciągnięta w pionie albo poziomie, w zależności od tego, od którego pomieszczenia automat zacznie rysować). Tu też automat nigdy nie zastąpi człowieka, który wie, jak kraina wygląda w sensie geograficznym.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N

Wiadomośćprzez Reif » N maja 20, 2007 3:23 pm

Oj pamiętam jak robiłem dla Ciebie na szybko mapkę piramidy, tragedia.

Właśnie wpadł mi w oko taki program, ale jeszcze nie testowałem.
http://sourceforge.net/projects/autorealm
Emblemat użytkownika
Reif
łowca trolli
 
Wiadomości: 589
Dołączył(a): Śr sty 23, 2002 2:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Poprawka zrobiona...

Wiadomośćprzez Azog » N sie 12, 2007 8:38 pm

Mógłby ktoś to wstawić, jeśli jest ok?
http://img105.imageshack.us/img105/5954/midgaardww4.jpg
Poprawiłem ten błąd z Cyrkiem i Gildią Psioników. Sorki że tak późno, ale jestem leń :razz:

Sugeruję, by zrobić w Wordzie jeden schemat blokowy i dać go dostępnego dla wszystkich, a potem przy każdorazowej zmianie zmieniać go w jpg i dodawać tą ładną oprawę, różę wiatrów itp. bajery a potem dawać na stronę. Nic lepszego nie da się chyba łatwo zrobić. :roll:
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez Gerino » N sie 12, 2007 9:37 pm

Co to za białe plamy?!
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez joerg » N sie 12, 2007 9:37 pm

Chyba nie jest dobrze, bo widać ślady po korektorze... :)
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Gerino » N sie 12, 2007 9:42 pm

Jak mi się będzie chciało, to jutro zrobię tak, żeby nie było plam :P
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

??

Wiadomośćprzez Azog » N sie 12, 2007 9:45 pm

Gdzie widać :eek: przecież w zwykłym powiększeniu w przeglądarce nie widać, dopiero jak się ściągnie to można dostrzec przy dużym powiększeniu. Chyba że jestem ślepy, no ale mniejsza o to. Ważne żeby działało, więc proszę Cię Gerino popraw to i wystawcie na stronę. :wink:
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez Gerino » N sie 12, 2007 10:45 pm

Obrazek
Np. tutaj?
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Shit

Wiadomośćprzez Azog » Wt sie 14, 2007 12:12 pm

Ale tam gdzie pisze "Cyrk" wcześniej też nie było kwadratu... Tylko przy drodze do cyrku był.
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez Gerino » Wt sie 14, 2007 12:38 pm

:eek:
Może wyreguluj monitor, albo coś...



:eek:
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez joerg » Wt sie 14, 2007 6:35 pm

O jakim wy znowu cyrku mówicie?! Ja tam widzę gołe baby...
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Azog » Wt sie 14, 2007 7:02 pm

Ja już chyba wiem, czemu nic nie widzę. Ja mam strasznie jasno ustawione. Dzięki że mi przypomniałeś :oops: .
No w każdym razie proszę o poprawienie tego bo mi to słabo wychodzi :roll:
Azog
 
Wiadomości: 96
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 5:58 am

Wiadomośćprzez joerg » Wt sie 14, 2007 7:46 pm

A jak tak się opalasz przy tym monitorze, to z każdej strony? Pytam, bo jestem ciekawy czy jesteś opalony tylko z przodu, czy to jakoś wyrównujesz siedząc plecami do monitora tyle, co przodem...
joerg
 
Wiadomości: 361
Dołączył(a): Pn sie 08, 2005 2:13 pm

Wiadomośćprzez Gerino » Śr sie 15, 2007 9:24 am

Chyba używa światła z monitora do podgrzewania posiłków. Mam generalnie dość jasny monitor, ale i tak mu brakuje skali, żeby choć trochę ta biel się zlała z tłem :/
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez Gerino » Śr sie 15, 2007 10:17 am

http://img520.imageshack.us/img520/272/midgaard2lf0.jpg
Ciężko się edytuje jpegi, niech mi (albo komukolwiek kto się tym zajmie) ktoś przypomni, żeby olać ładne tła i zapisywać to w png...
“Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil,” yeah, because I’m the wickedest sonofabitch you’re gonna find down here.
Emblemat użytkownika
Gerino
 
Wiadomości: 2179
Dołączył(a): Wt wrz 24, 2002 6:23 pm

Wiadomośćprzez Lam » Śr sie 15, 2007 2:58 pm

Przypomnijcie mi w poniedziałek-wtorek, żebym Wam wystawił źródło BMP, bo takie rzeźby nie mają sensu.
Emblemat użytkownika
Lam
władca Leanderu
 
Wiadomości: 2886
Dołączył(a): Pn maja 28, 2001 2:00 am
Lokalizacja: 22°17' E - 52°11' N


Powrót do Lac



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron