Moderator: łowcy trolli
Bardzo nie wszystko jedno, zwłaszcza w przypadku Laca, który pragnie odpalać się również na ruskich zegarkach i rolce do papieru toaletowego, o ile są dla nich kompilatory zgodne z ANSI C. Różnice między C a C++ dobrze opisuje Bruce Eckel w książce Thinking in C++, choć oczywiście głównym celem książki jest wprowadzenie do C++.(wszystko jedno czy C/C++)
Łatwiejsza, ale równie potrzebna (a Lam powie, że nawet bardziej potrzebna) jest pomoc przy poprawianiu krain. Umiejętność programowania wbrew pozorom może się w robieniu krain bardzo przydać.
który pragnie odpalać się również na ruskich zegarkach
Ja miałem na myśli to, że Lacowi nie jest obojętne, czy deklarujesz zmienną na początku bloku, czy w środku. GCC akceptuje oba użycia, choć drugie jest niezgodne z ANSI C. Dlatego mówiłem o książce Eckela, bo on takie różnice tam pokazuje, a jest ich trochę.Miałem na myśli, że jest mi obojętne czy miałbym pisać w C czy w C++, umiem oba.
Thinking in C++ - widziałem, ale wolę Bjarne Stroustrup - "Język C++" i "Symfonia C++" jako tablice (bo jest ładnie uporządkowane, a ja często nie pamiętam jak zapisać rzeczy których rzadko używam).
Znajomość krain Laca nie jest potrzebna, Lam od ręki może wskazać krainki wymagające poprawy, a poprawianą krainę można prawie zupełnie dowolnie zmieniać zgodnie ze swoim wyobrażeniem. Za to znajomość wytycznych dotyczących stylu krainy jest nieodzowna, musisz wiedzieć, czego nie wolno robić w krainach, żeby poprawiać babole i samemu ich nie robić. Znajomość formatu krain *.are jest potrzebna, chociaż powstający edytor zwalnia z konieczności pamiętania wielu rzeczy.Czytałem opisy formatu krainki i jak zgaduję odnośnie programowania chodzi Ci o skrypty (MOBProgi czy tam MOBc (nigdy nie pamiętam które było w Mercu, a które jest w Lacu)). Bawiłem się tym jakieś pół roku temu przez jakiś czas. Ale wydaje mi się, że wypadałoby dobrze znać świat Laca, aby poprawiać krainki więc na razie się wolę na to nie porywać. No i jednak C/C++ znam w większym stopniu niż Lacowe *.are, którego opis przeczytałem, trochu się pobawiłem plikami krainek z DOSowej wersji Laca i na tym koniec
Ja miałem na myśli to, że Lacowi nie jest obojętne, czy deklarujesz zmienną na początku bloku, czy w środku.
void funkcja f( void )
{
int dupa; /* dobrze */
dupa = 5;
int azog; /* źle */
azog = 5;
if ( dupa != azog )
{
int jasia; /* dobrze */
jasia = azog - dupa;
}
else
{
cokolwiek( );
cokolwiek2( );
}
}
choćby zakaz stosowania podwójnego ukośnika dla komentarzy.
A jeśli równolegle robisz krainy dla swojej gry, to chyba można to wykorzystać i wymyślony świat zrealizować dla obu gier?
teraz zostały tylko trudne i trudniejsze...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości